شمیران جدید؛ محله برای دهه ها راکد بود

زمان: 13:31
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776702

یکی از اعضای شورای شهرداری تهران گفت: محله شمیران نو ، یکی از محله های قدیمی تهران ، ده ها سال است که در بن بست است و سالهاست صدای ساکنان آن توسط مسئولان شنیده نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، ناصر امانی صبح امروز در جلسه رسمی دادگاه شورای شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس ماده (2) ماده 71 قانون تعهدات شوراها پس از انتخاب شهردار ، مهمترین و بند دوم از این شورا ، آسیب های اجتماعی ، آموزشی و اجتماعی برای مردم و تأثیر آنها بر مقامات است.

وی با تأکید بر اینکه شوراها اعضای شورای شهر هستند نه شهرداری ، گفت: از سوی دیگر طبق قانون اساسی ، همه کارکنان دستگاه های اجرایی شهر موظفند در حدود اختیارات خود گزارشی را به شورا ارائه دهند.

یکی از اعضای شورای شهرداری تهران با اشاره به بازدیدهای میدانی از برخی از محله های تهران گفت: شما نام کوچه ای بدون نام و شماره را نه در همه نقاط کشور ، بلکه در محله قدیمی و فراموش شده شمیران شنیده اید- e-Naw و افرادی که صدایشان شنیده نمی شود.

امانی گفت: بدون شک اگر سالهاست صدای مردم این منطقه از تهران شنیده می شد ، آنها از چند جهت در بن بست نبودند و مساله 62 درصد از املاک مسکونی و تجاری آنها حل نشده باقی نماند.. “

وی با انتقاد از انباشت مشکلات و بیهودگی تلاش ها برای حل مشکلات و تجدید واحدهای قدیمی و فرسوده در منطقه ، افزود: متاسفانه 50 سال است که مشکل ثبت اسناد و املاک را حل نکرده ایم و در عین حال تخریب و تجدید مجاز نیست “در چنین شرایطی ، وقتی ساکنان مجبور به شکستن ساختار می شوند ، ما با آنها برخورد می کنیم.

یکی از اعضای شورای شهرداری تهران با اشاره به سقف ها و زیرزمین ها و خانه های دارای مالک زیاد در برخی محله ها ادامه داد: متاسفانه زمین های بزرگ و بی دفاع شهری در برخی محله ها به پناهگاه معتادان تبدیل شده و امنیت مردم را به خطر می اندازد. “

انتهای پیام / *

دیدگاهتان را بنویسید