شناسایی به موقع جاسوسان نشانه قدرت جمهوری اسلامی است


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816223

گلمرضا کاجی گفت: شناسایی به موقع جاسوسان قله اقتدار جمهوری اسلامی ایران و پدیده ای کم نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا کاجی، کارشناس مسائل بین الملل درباره رویکرد محترمانه ایران در شناسایی جاسوسانی مانند نازنین زاگری که ریاست شبکه آموزش جاسوسی را برعهده داشت به عصر هامون گفت: سیل جاسوسان انگلیس زیاد است، با محیط ایران آشنا هستند، هنوز هم وجود دارند. برخی مستقیماً و برخی دیگر بسیار پنهانی، بنابراین سرویس های اطلاعاتی در مورد نفوذ جاسوسان به ویژه انگلیسی ها بسیار مراقب هستند.

وی افزود: بی بی سی یکی از خبرگزاری هاست و کاملا زیر نظر اطلاعات انگلیس فعالیت می کند. دولت انگلیس برای این پروژه هزینه زیادی می پردازد، باید بدانیم که این افراد اعضای عادی نیستند و به احتمال زیاد رابطه بسیار نزدیکی با دستگاه جاسوسی انگلیس دارند.



چشم بیدار دستگاه اطلاعاتی و امنیتی هوشیار است

این کارشناس بین الملل افزود: تجربه افرادی مانند نازنین زاگری یا موارد دیگر وجود دارد که دستگاه های امنیتی اینگونه موارد را به خوبی تشخیص می دهند و به محض ورود آنها را شناسایی می کنند. برای شناسایی شبکه ها، ساختارها و سازمان های آنها.

وی اقدامات دولت های انگلیس، آمریکا و فرانسه را مغایر با موازین حقوق بین الملل دانست و افزود: وی به طور مستقیم یا غیرمستقیم با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی خارجی یک کشور خارجی وارد عمل شد. در دادگاه ها و برخی از دادگاه های بین المللی یا کشورهایی که قوانین دارند، به خصوص در ایران که تجربه زیادی در شناسایی جاسوسان دارند، بنابراین می توانند از آن تجربه نیز استفاده کنند.



جاسوسان را در کمتر از 48 ساعت شناسایی کنید

وی گفت: «هند، برزیل، ونزوئلا، نیکاراگوئه و سریلانکا کشورهایی با تجربه هستند و برخی از آنها بسیار عقب‌تر هستند، در حالی که جاسوس انگلیسی در کمتر از 48 ساعت زمانی که وارد ایران شد اما عمیقاً آنجا مشاهده شد.» . دولت ها دولت ها را تغییر می دهند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی می توانند این تجربه را به کشورهای دیگر منتقل کنند، شکل و هدف این جاسوسان چیست و سپس یک دولت استعماری قدیمی مانند انگلیس چقدر هزینه می کند.

این کارشناس بین الملل گفت: جاسوسان انگلیسی ممکن است در زمان دستگیری اهمیت چندانی نداشته باشند، اما در صورت عدم دریافت حقوق و آزادی، ممکن است جاسوسان دیگر در ایران یا سایر کشورها به درستی انگلیس را درک کنند و به آنها خدمت کنند. نه، از طرفی انگلیس نگران جاسوسان دیگری است که هنوز شناسایی نشده اند و تحت نظر هستند و به ویژه در کشورهای دیگر هزینه می کنند تا به جاسوسان خود بگویند که اگر دستگیر کنید به شما پول می دهیم.

به گفته وی، کافی است تاریخ روابط ایران و انگلیس را مطالعه کنید و بدانید که آنها از نخست وزیری به سیاست شاه تغییر کرده اند و خیلی راحت با کشورها برای تغییر سیاست ها اعم از سیاسی و فرهنگی به ویژه اختلافات بازی می کنند. ارتباط بین اقوام، مسئله کردستان یا بلوچ که نمونه ای از آنهاست.



شناسایی به موقع جاسوسان نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است

این استاد دانشگاه افزود: انگلیس از افرادی که مورد تحقیر و جاسوسی قرار می گیرند برای جمع آوری اطلاعات در کشور ما برای جاسوسی استفاده می کند، البته به محض ورود به فرودگاه ایران تا زمانی که همه رده های اطلاعاتی آنها شناسایی شود، خود را شناسایی می کنند. «اعتراف کنید و دستگیر کنید که این قله قدرت و یک پدیده بی نظیر است، زیرا امروز ایران در کار جاسوسی از انگلیس و آمریکا وارد مرحله بالاتری شده است و این هنر است.

حاجی گفت: وقتی در دولت سیزدهم در وین مذاکره می شود یا 16 موشک نقطه به نقطه به قلب جاسوسی اسرائیل و آمریکا اصابت می کند، جای بحثی نیست و عین قدرت است. آنها می آیند اما این اقدام به عنوان یک دفاع مشروع به هدف جاسوسی دشمن می زند حالا مذاکره می تواند هر کجا که بخواهد بکشد که اتفاقاً تأثیرات مثبتی دارد زیرا اقتدار همیشه کمک می کند.


پرداخت پول انگلیسی ها برای بردن یک تله کابین شکار شده در ایران

به گزارش عصرهامون، در روزهای پایانی فروردین ماه سال 1395 در فرودگاه امام خمینی (ره) پرواز لندن به طور ناگهانی قطع شد و حراست فرودگاه از یکی از مسافران خواست تا برای پاسخ به برخی سوالات آنها را همراهی کند. افسر انگلیسی روسری خود را کمی سفت می کند و نماینده دادستان را همراهی می کند و فکر می کند چند سوال ساده از او می پرسند. اما وقتی به جلوی در نزدیک شد، چهره‌اش گیج‌تر شد و رنگ صورتش محو شد، از قبل می‌دانست که آن سوی در چه چیزی در انتظارش است و تا چند دقیقه دیگر به ایستگاه آخر می‌رسد.

روز بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه کرمان در اطلاعیه‌ای نوشت: پس از ماه‌ها رصد اطلاعاتی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه، یک جاسوس انگلیسی را در آستانه خروج از کشور دستگیر کردند. در پی این اطلاعیه آمده است که خانم نازنین زاگری شهروند ایرانی-انگلیسی است که توسط نیروهای سپاه در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به کرمان منتقل شده است. سازمان انقلاب در تشریح دلایل بازداشت زاگری نوشت که وی با عضویت در شرکت ها و موسسات خارجی در طراحی و اجرای پروژه های رسانه ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش داشته است.

در پی دستگیری نازنین زاگری، شبکه فعال او در پروژه ایران 2 منحل شد. انگلیسی ها بارها خواستار استرداد زاگری به لندن شدند. اما هر بار پس از مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیم، طرف انگلیسی با پایی درازتر به کشور بازمی گشت. پیام جمهوری اسلامی ایران به سرویس های جاسوسی غربی این بود که ایران بهشت ​​جاسوسان غربی نیست.

انگلیسی ها پس از ناامیدی در آزادی زاگری دو ضربه سنگین متحمل شدند. هر دو رئیس شبکه جاسوسی خود را از دست داده اند و علاوه بر پرداخت پول های بلوکه شده به مردم ایران در لندن، باید پول هم بسازند.
انگلیسی ها اکنون باید هزینه یک گوندولا را که در ایران بدون کمپست تعقیب می شود بپردازند، شکستی که در MI6 ثبت خواهد شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید