شناسایی نقاط حادثه خیز با استفاده از طرح هوش کروکی


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903376

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فراجه اعلام کرد؛

رئیس پلیس راهور فرجا، طرح چراغ راهنمایی هوشمند را تا 3 ماه آینده در سراسر کشور اجرا می کند و گفت: اجرای این طرح می تواند نقاط حادثه خیز را شناسایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرتیپ دوم محمد باکر سلیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فراجه گفت: تصادفات رانندگی به عنوان یکی از معضلات ترافیکی در سراسر جهان رخ می دهد. در کشور ایران سالانه به طور متوسط ​​بیش از یک میلیون تصادف که منجر به خسارت یا فوت می شود و منجر به تشکیل پرونده قضایی می شود، رخ می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مستندات اصلی پرونده تصادفات، کروکی و نظریه کارشناسان تصادفات است، افزود: ماموران پلیس راه و پلیس راه در جاده های برون شهری و درون شهری در مرحله رسیدگی به حوادث و سوانح رانندگی بر اساس علمی، فنی هستند. و ضوابط کارشناسی علت و مقصر حادثه در فرم های ویژه ای درج شده است که در اختیار مراجع رسیدگی اعم از قضایی، انتظامی و بیمه ای قرار می گیرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در حال حاضر این کروک ها در سراسر کشور به صورت دستی ترسیم می شود که ماموران راهنمایی و رانندگی در محل حادثه ضمن ترسیم وضعیت تصادف توضیحاتی را در رابطه با حادثه مذکور درج می کنند.

سردار سلیمی با بیان اینکه از 3 سال گذشته با حضور سردار سید کمال هادیان فر در پلیس راهنمایی و رانندگی فراجهه موضوع اطلاعات و نقشه کشی به صورت آنلاین و اعلام نظر کارشناسی در خصوص تصادفات و سوانح رانندگی در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه قرار گرفته است، اظهار داشت: این موضوع در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه قرار گرفته است. اسکیس در یک دوره آزمایشی سه ماهه در شهر تهران اجرا شد و سپس به مدت نزدیک به یک سال در قم و جاده های برون شهری قم اجرا شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح تمامی افسران و کارشناسان تصادفات در جلسات آموزشی شرکت کردند و به تبلت مجهز شدند. مأموران در صحنه تصادف با استفاده از تبلت ها می توانند عکس ها و فیلم های لازم را برای مستندسازی تهیه کنند و طرحی دقیق تهیه کنند که در ادامه این طرح های آنلاین در اختیار ادارات بررسی حادثه قرار خواهد گرفت.

سردار سلیمی خاطرنشان کرد: پس از ترسیم کروکی آنلاین و مستندسازی آن، کد پیگیری برای طرفین حادثه ارسال می شود که می توانند از این کد برای ردیابی پرونده استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان راهور فرجا گفت: این طرح با رفع اشکالات نرم افزاری و تامین سخت افزار مراحل پایانی خود را طی می کند و این طرح با بیش از 8000 کارشناس تا 3 ماه آینده در سراسر کشور اجرا می شود. “

وی افزود: یکی از واحدهای موجود بررسی و گزارش حوادث جاده ای که مسئول پرداخت خسارت است، بیمه مرکزی است. تدارک محوری در این طرح در خصوص تامین زیرساخت های فنی و نرم افزاری است که به صورت مشارکتی اجرا می شود.

این افسر ارشد پلیس با بیان اینکه اعمال طرح اطلاعاتی کروک می تواند نقاط حادثه خیز را شناسایی کند، گفت: با اعمال این طرح کارشناس می تواند تمامی سوابق راننده و وسیله نقلیه در صحنه تصادف را به صورت آنلاین مشاهده کند که می تواند جلوگیری از خطاها

سردار سلیمی گفت: یکی از معضلاتی که باعث ترافیک و تصادفات شهری شده است ایجاد انسداد جاده ای برای تصادفات است، خسارتی که رانندگان می توانند بر اساس مواد قانونی 89، 88 و 87 در تصادفات ایجاد کنند، نیازی به صرفه جویی نیست. محل حادثه و رانندگان می توانند از تلفن همراه خود استفاده کنند.از تصادف عکس بگیرید و وسیله نقلیه خود را در اسرع وقت به حاشیه امن جاده منتقل کنید. همچنین در تصادفات با خسارت زیر 20 میلیون تومان در صورت توافق، رانندگان نمی توانند با پلیس تماس بگیرند و پس از توافق اولیه برای دریافت یا واریز خسارت خود به مراکز بیمه مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید