شناسایی پشت پرده اختلالات ارزی و رسیدگی به عوامل

شناسایی پشت پرده اختلالات ارزی و رسیدگی به عوامل

صبح امروز جمعی از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس در خصوص وضعیت ارز در کشور نشست خصوصی برگزار کردند. در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله وعده کاهش نرخ ارز و ثبات در این بازار، برخورد با سودجویان و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، قرار بود چهارشنبه هفته گذشته (11 اسفندماه) جلسه غیرعلنی مجلس درباره وضعیت ارزی کشور برگزار شود که به دلیل تقارن با جلسه هیات دولت این جلسه به صبح امروز (شنبه 15 اسفندماه) موکول شد. .

محمدباقر قالیباف – رئیس مجلس – در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت موضوع ارز در کشور که نیاز به هماهنگی جدی و قوی بین دولت و مجلس برای ساماندهی این بازار دارد، امروز از ساعت هشت صبح صبح مجلس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی جلسه خصوصی داشت.

وی افزود: در این جلسه به جمع بندی های خوبی رسیده ایم و انشالله با هماهنگی و اقدام دولت بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

سید نظام الدین موسوی، رئیس مجلس نیز از تشکیل کمیته هماهنگی بین دولت و مجلس برای کنترل بازار ارز خبر داد و مشخص است که موضوعات سازنده ای بین نمایندگان مجلس و دولت مطرح شده است. از جمله اینکه تلاش دشمن برای شناسایی نرخ های کاذب ارز در بازار ارز است. از سوی دیگر برخی از سیاست های شکست خورده ارزی و اقتصادی در گذشته موجب بی اعتمادی مردم شد و زمینه را برای افزایش نرخ دلار در بازار غیررسمی توسط عناصری که عمدتا از خارج از کشور هستند و مداخله ساختاری در بازار ارز ایجاد کرد. .

وی با اشاره به افزایش فروش نفت به بیش از یک میلیون بشکه در روز، افزود: در حال حاضر مشکل ارزی در کشور وجود ندارد اما برخی تلاش می کنند بازار ارز را مختل کنند. حساب های متعددی که قصد دخالت در بازار ارز در داخل و خارج از کشور را داشتند و بیشتر این افراد توسط دستگاه های امنیتی شناسایی و با آنها برخورد شد.

البته در این جلسه غیرعلنی موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت گزارش هایی از بازار ارز به نمایندگان ارائه کرد. بر اساس گزارش ها، محمد محبر – معاون اول رئیس جمهور – در این جلسه گفت: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته و با گذشت زمان این مشکلات در حال کاهش است و به زودی شاهد یک مشکل خواهیم بود. حل مشکل و ثبات در بازار ارز.

محمدرضا فرزین – رئیس کل بانک مرکزی – نیز اظهار داشت: با ایجاد سامانه واحدهای طلا و ارز، قیمت واقعی دلار در این سامانه لحاظ شده و قیمت هایی که در فضای مجازی و جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است. همچنین سید احسان خاندوزی – وزیر اقتصاد – گفت: در پشت صحنه اغتشاشات بازار ارز، آنها نیز شناسایی شده اند و به زودی دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به ایجاد مرکز مبادلات طلا و ارز برای ساماندهی عرضه و تقاضا در بازار ارز و برخورد با برخی سودجویان در این بازار که به دنبال دستکاری نرخ ارز هستند، باید دید که نرخ ارز کاهش خواهد یافت و ثبات این بازار چه زمانی محقق خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید