شناسایی و رسیدگی مناسب به رانندگان و عوامل خشونت خیابانی


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900977

جمعی از اساتید حقوق از دانشگاه های سراسر کشور بیانیه ای را مطرح کردند.

جمعی از حقوقدانان و اساتید حقوق دانشگاه های سراسر کشور در بیانیه ای ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، خواهان برخورد قاطع و بی رحمانه و به موقع با اغتشاشگران و ناقضان نظم و امنیت و امنیت عمومی و برخورد موثر با شایعه سازان و نشر اکاذیب شدند. و شورشیان و نیز شناسایی و اقدام مناسب، محرک و عامل خشونت خیابانی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از حقوقدانان و اساتید حقوق دانشگاه های سراسر کشور در بیانیه ای ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر، خواهان برخورد قاطع و بی رحمانه و به موقع با اغتشاشگران و ناقضان نظم و امنیت و امنیت عمومی و برخورد موثر با شایعه سازان و نشر اکاذیب شدند. و شورشیان و نیز شناسایی و اقدام مناسب، محرک و عامل خشونت خیابانی شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

درگذشت تلخ و مشکوک مرحومه مهسا امینی علاوه بر تأثیر فراوان، شبهات بسیاری را در میان افکار عمومی ایجاد کرد و سوء مدیریت فضای رسانه ای باعث شد تا بدخواهان ملت مسلمان ایران از این واقعه به عنوان دستاویزی برای ایجاد آرامش استفاده کنند. اعتراضات مردم

ما جمعی از حقوقدانان و اساتید حقوق ضمن ابراز تاسف از حوادث چند روز اخیر و خسارات سنگین مالی و جانی که عده ای فرصت طلب به مردم بیگناه وارد کرده اند، با استناد به قانون اساسی و آموزه های اصیل اسلامی و تاکید بر پیشنهادات ذیل می پردازیم. خواستار پیگیری جدی مقامات و نهادهای دولتی مسئول در خصوص موارد زیر و پاسخ روشن و به موقع می باشد:

1. بررسی دقیق تمامی جوانب حادثه فوت مرحوم امینی و اطلاع علنی و شفاف و به موقع از یافته های تحقیقات و تحقیقات و همچنین برخورد قانونی و سازش ناپذیر با کلیه خردسالان و مقصران احتمالی در هر رده و درجه. موقعیت و اعلام عمومی وضعیت

2. ایجاد مکانیسم اعتراض مسالمت آمیز مردم به هرگونه تصمیم و تدابیر و سیاست دولت و تامین امنیت تجمعات و تظاهرات قانونی و برخورد قاطع با خنثی کنندگان تجمعات اعتراضی بر اساس اصل 27 قانون اساسی.

3. برخورد قاطعانه، بی رحمانه و به موقع با اغتشاشگران و ناقضان نظم و امنیت عمومی و برخورد مؤثر با شایعه سازان، نشر اکاذیب و آشوبگرانی که موجب تشویش اذهان عمومی و برانگیختن عواطف و احساسات عمومی می شدند.

4. شناسایی و رسیدگی مناسب به رانندگان و عوامل خشونت خیابانی در هر محل و جبران خسارات مادی و معنوی وارده به مردم و اموال عمومی و خصوصی توسط عاملان و فرماندهان خسارت.

5. برگزاری نشست های مستمر و گفتگوهای فکری و آزاد برای تبادل نظر و تضاد دیدگاه ها در مورد هر گونه چالش و زمینه های اختلافی در چارچوب قانون اساسی توسط رسانه ملی.

6. سازماندهی هوشمند فضای مجازی بر اساس سازوکارهای مردمی و قانونی، تضمین کننده حداکثر شفافیت و امنیت روانی جامعه.

7. شفافیت دستگاه های تعیین کننده سیاست در حوزه فرهنگ و رسانه و پاسخگویی آنها به افکار عمومی در خصوص اقدامات و تصمیمات.

8. تقویت نهادهای مسئول تامین امنیت عمومی با حمایت قانونی لازم

9. پاسخگویی نهادهای مسئول فرهنگی و آموزشی در خصوص نتایج بودجه های تخصیصی

10. پیگیری جدی امتناع دستگاه های انصرافی در خصوص تایید عفاف و حجاب و روابط قانونی با خردسالان و متخلفان.

11. تصویب قانون اجرای ماده. 8 قانون اساسی ایجاد و تقویت مسئولیت اجتماعی متقابل در ترویج آموزش و امور خیریه و مبارزه با انواع مفاسد و منکرات.

12. نوسازی قوانین کیفری و سیاست های اجرایی در خصوص عدم رعایت حجاب و عفاف بر اساس موازین اسلامی.

13. توسعه راههای مشارکت مردم در اداره امور عمومی بر اساس ظرفیت قانون اساسی.

مدرسان حقوق

دیدگاهتان را بنویسید