شناسایی 12 طرح زیست محیطی برای ارائه در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844221

احد جلیلیان گفت: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه 12 پروژه را با وام 72 میلیارد تومانی ارائه خواهیم کرد که از جمله آنها می توان به تکمیل مرکز پرنده نگری در تالاب هشیلان با پیشرفت 80 درصدی و ایستگاه آتش نشانی چلابه اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، احد جلیلیان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست در سالن جلسات این اداره اظهار داشت: داشتن محیط زیست سالم حق طبیعی هر شهروندی است و خوشبختانه مردم می توانند کار کنند مسئولیت پذیری و همکاری با محیط بانان باعث شده است. گام های مثبت در زمینه حفاظت از محیط زیست.

رئیس محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به شعار «محیط زیست افراد پایه، فهیم و فناور» به عنوان شعار امسال محیط زیست، افزود: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست موجب افزایش نشاط اجتماعی می شود، بنابراین یکی از اهداف سازمان محیط زیست باید از ظرفیت جوامع استفاده کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تکاور کرمانشاهی که به اعدام محکوم شده بود، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از دغدغه های ما بود که با پیگیری ها و تلاش های فراوان، حکم نهایی پرونده «برومند نجفی» صادر شد. از قتل عمد تا شبه قتل.

وی گفت: تلاش های سازمان محیط زیست همچنان ادامه دارد و به سمت جذب یکی از اعضای خانواده مرحوم فلاحی به عنوان حافظ و جلب رضایت خانواده مقتول پیش می رویم اما در این راستا تلاش چشمگیر عباس است. تجربه درخشان در صلح و آشتی در روستا مورد ستایش قرار می گیرد.

جلیلیان گفت: برمان نجفی یکی از بهترین محیط بانان کرمانشاه است و امیدواریم در آینده نزدیک پرونده این کارگر طبیعی به صلح و سازش منجر شود.

رئیس محیط زیست استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود از سفر آتی رئیس جمهور به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این سفر 12 پروژه را با وام 72 میلیارد تنی ارائه خواهیم داد که این پروژه ها در آینده نزدیک به استان کرمانشاه خواهد بود. سایت پرنده نگری تالاب هشیلان با پیشرفت 80 درصدی تکمیل می شود و پایگاه آتش نشانی چلابه از جمله آنهاست.

وی از پایش و بهره برداری 5 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: برای این امر 12 میلیارد تن فولاد نیاز است که یکی از درخواست های ما در سفر رئیس جمهور خواهد بود.

رئیس محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان داریم و کمبود ایستگاه در برخی شهرها از جمله سنقر، گیلان عرب، طلاس و جوانرود بسیار مشهود است و امیدوارم. با تصویب این 5 ایستگاه در این شهرستان نیز ایستگاه سازی شود.

وی اذعان داشت: سازمان محیط زیست نیز قول 3 ایستگاه در استان کرمانشاه را داده است که در صورت اجرا در سراسر استان ایستگاه های سنجش خواهیم داشت.

رئیس محیط زیست استان کرمانشاه به چند چالش مهم در اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مهم ترین چالش هاست چرا که ۲۵۰ هزار هکتار در قالب ۱۰ منطقه تحت مدیریت داریم که ۵ منطقه از آن هاست. 5 منطقه هستند.» سه ذخیره گاه حیات وحش و دو اثر طبیعی ملی حفاظت شده است و طبق استاندارد در هر 1000 هکتار در مجموع 250 محیط بان باید یک محیط بان داشته باشیم، اما محدوده کل محیط بان ما 70 است.

جلیلان افزود: البته امسال برای 350 نفر مجوز کار گرفتیم که سهم کرمانشاه از این تعداد 25 نفر است و 67 نفر نیز توسط بنیاد شهید نمایندگی داشتند.

وی گفت: ظهور ریزگردها یکی دیگر از چالش های زیست محیطی است که در مرز با عراق با آن مواجه هستیم.

رئیس محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه منبع ریزگرد داخلی نداریم، گفت: برای حل این مشکل نیازمند راهکارهای بین المللی و فعالیت های دیپلماتیک هستیم که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و به زودی نمایندگان 16 کشور در ایران نشستی برگزار می کنند.

وی با اشاره به 7 تا 8 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گفت: برداشت بی رویه آب و عدم مدیریت آب از دیگر چالش های زیست محیطی است که هشدارهای لازم را به دستگاه های ذیربط داده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید