محمدرضا عارف: گزارشی از مسائل و مشکلات جدی زیست محیطی به مدیریت و رئیس جمهور ارسال کرده ایم

محمدرضا عارف: گزارشی از مسائل و مشکلات جدی زیست محیطی به مدیریت و رئیس جمهور ارسال کرده ایم

محمدرضا عارف در جلسه مجمع عمومی وزیران ادوار گفت: از مجمع قبلی تا این مجمع 6 نفر از اعضای مجمع را از دست دادیم. آقایان غفوری فرد، شیبانی، رستم قاسمی، محمدخان، احمدزاده هروی و مهندس ایزدی به روح همه این بزرگواران درود می فرستیم.

وی همچنین گفت: با وجود شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه در این مدت اقدامات ارزنده ای در هیات وزیران انجام شد. هیات مدیره در این مدت ۲۵ جلسه برگزار کرد و مهمترین وظایف آن به شرح زیر است: بررسی خوبی در کمیسیون آب در مجمع انجام شد و به مقام معظم رهبری ارسال کردیم. مسائل و مشکلات جدی زیست محیطی نیز گزارش شد که به رهبری و رئیس جمهور ارسال کردیم، با رئیس جمهور مکاتبه کردیم و آمادگی مجمع را برای همکاری با دولت اعلام کردیم. ما خواستار ملاقات با رئیس جمهور شدیم تا تعامل خوبی با دولت داشته باشیم. این مجمع دارای نخبگان برجسته ای است که سمت های وزارت را بر عهده داشته اند و خوب است از تجربیات و دانش آنها استفاده شود. بحث جدی و خوبی درباره صرفه جویی در مصرف انرژی داشتیم، گزارش تحلیلی تهیه شد که برای رئیس جمهور ارسال شد. بر این اساس با در نظر گرفتن مسائل مهم زیست محیطی به این نتیجه رسیدیم که کمیسیون مستقلی در این زمینه تشکیل شود.

عارف گفت: تهدیدها و فرصت های مهاجران افغانستانی یکی از بحث های مهم ما بود که با همکاری نهادهای امنیتی تهیه شد و تحلیل جامعی از شرایط اجتماعی کشور و شکاف نسلی تهیه شد که دغدغه ما بود. . دولت سیزدهم سند تحولی را تهیه کرده بود که در کمیته های کارشناسی بررسی شد و نظرات را به دستگاه ها ارسال کردیم.

وی در ادامه گفت: موضوع سد نیز در کمیته های تخصصی مطرح شد و فکر می کنم هنوز گزارش نهایی تهیه نشده است. اخیراً به طرح جامع هفتم اشاره شده و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده است.

این عضو شورا با تاکید بر حضور افراد برجسته در مجلس ادوارد، گفت: این مجمع باید خروجی خاص خود را داشته باشد و این نیاز به همکاری جدی تری دارد. امیدوارم حضور اعضا جدیتر باشد و همه کمک کنیم تا جایگاهی ماندگار در شأن مجمع داشته باشیم. ما از دولت و نهادهای حاکم انتظار داریم که همکاری کنند. ما آمادگی خود را برای همکاری با همه نهادها اعلام کرده ایم و هر جا که تا کنون این اتفاق افتاده، این نهادها بسیار خوشحال بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید