اجرای طرح «یک ساعت با محیط بان» در 50 مدرسه استان کرمانشاه/ ضرورت توسعه اخلاق زیست محیطی


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892241

رئیس اداره آموزش محیط زیست استان کرمانشاه گفت؛

لیدا کلانتری با تاکید بر لزوم توسعه اخلاق زیست محیطی گفت: طرح «یک ساعت با محیط بان» از ابتدای اجرای طرح در 50 مدرسه استان کرمانشاه اجرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیدا کلانتری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: پرورش اخلاق زیست محیطی در ذهن و اندیشه کودکان می تواند بسیاری از مشکلات زیست محیطی را حل کند و نسلی حافظ طبیعت و دوستدار محیط زیست تربیت کند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در این راستا طرح آموزشی «یک ساعت با حفاظت محیط زیست» از ابتدای اجرای طرح در 50 مدرسه استان کرمانشاه اجرا شده است.

وی گفت: این طرح در مدارس اطراف پناهگاه های حیات وحش و مناطق حفاظت شده استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، هدف از اجرای این طرح ایجاد احساس مسئولیت، عشق به طبیعت و تسهیل در حفظ و حراست از اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

این مسئول بیان کرد: این طرح شامل آموزش هایی از قبیل آشنایی با کارهای حفاظت از محیط زیست، ارائه نقاط مورد علاقه برای تنوع زیستی منطقه، معرفی گونه های کلیدی منطقه با توجه به وضعیت حفاظتی موجود، آشنایی با پرنده نگری، آموزش شناخت پرندگان است. و همچنین معرفی عادات. رفتار جذاب آنها با کمک فیلم و تصویر به دانش آموزان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال 92 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با آموزش وظایف محیط بانان به دانش آموزان، تلاش اداره محیط زیست این است که هر یک از دانش آموزان در محیط خود، محیط خانواده و یا بزرگان جامعه می توانند به عنوان اکولوژیست از طبیعت و محیط زیست حفاظت کنند. .

کلانتری یادآور شد: در استان کرمانشاه بخش هایی از بیستون، کلاجه، موزین و مرخیل، دالاهانی، امروله، زاله زرد، هشیلان به عنوان مناطق حفاظت شده معرفی و ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید