شناسایی 70 متخلف در کنکور 1401 / بازگشت متخلفان به دانشگاه صحیح نیست


ساعت: 10:12
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879921

رئیس سازمان سنجش گفت: تاکنون 70 متخلف از آزمون 1401 شناسایی و با آنها برخورد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از حوزه 1401 کنکور سراسری دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته یکی از بهترین امتحانات در این سال ها بود و در جلسه آزمون با استفاده از ردیاب 70 تخلف مشاهده کردیم.

وی گفت: به داوطلبان این اطمینان را می دهیم که هرگونه کلاهبرداری کشف خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش گفت: اولین عکسی که دیروز از جلسه بیرون آمد ساعت 13:30 بود و تصویر صفحه دفتر بود. تا ساعت یک و نیم هیچ نشانه ای از فیلمبرداری پیدا نشد.

و افزود: روز آزمون هنر که کنترل ها کمی شل بود، ساعت 12:30 عکسی گذاشته شد.

پورعباس تاکید کرد: تلفن همراه در تمام نقاط دستگاه قرار دارد و هیچکس نمی تواند تلفن همراه را وارد محوطه کند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم فضا را ایمن کنیم، اما از نظر داوطلب فضا باید آرامش‌بخش باشد و او می‌داند که تلاش‌هایش موفق خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش افزود: شب گذشته تیمی از فروشندگان لوازم الکترونیکی را به دلیل تقلب در آزمون شناسایی و دستگیر کردیم که این تیم از آذربایجان به خراسان سرایت کرده بود.

وی گفت: از نیروی انتظامی و مسئولان قضایی کمال تشکر ویژه را داریم. این آشکارساز توسط جوانان نخبه در پایگاه های دانش ساخته شده است.

پورعباس در پاسخ به برخی مطالب مبنی بر بازگشت متخلفان سال گذشته در کنکور پزشکی گفت: این افراد جوانان کشور هستند، بهتر است آنها را متخلف خطاب نکنیم.

وی گفت: سازمان سنجش در گذشته آزمون برخی افراد را زیر سوال می برد. این اتفاق در روزهای پایانی دولت قبل افتاد.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: 2 تا 3 هزار نفر برای مشغول شدن به این موضوع مشاهده شد. آزمایش آنها مشکوک اعلام شده است.

وی گفت: منطق حکم می کند در آزمونی که 2-3 هزار نفر مشکل دارند، آزمون مشکل داشته باشد.

پورعباس افزود: من به همه پاسخگو هستم و وجدانم راحت است و در این مورد پاسخ خواهم داد.

وی یادآور شد: پیش از این سامانه ای به نام اعلام تخلف وجود داشت که آن را خاموش کردیم. در این سامانه موارد زیادی از افراد گزارش می شد که مثلاً فردی با رتبه خاصی سوالات را قبل از امتحان خریده است. در مرحله اول پرسیدیم این گزارش کجا تایید شده است و هیچ جا نگفتند.

رئیس سازمان سنجش افزود: بسیاری از این پرونده ها مورد تایید و تایید نهادهای معتبر قرار نگرفت و به همین دلیل پرونده را بسته ایم.

وی گفت: عده ای بودند که ابزارشان را برده بودند و یا پولی را رد و بدل می کردند و کلاهبرداری می کردند و آن افراد گزارش دادرسی داشتند. همه این افراد تا 5 سال ابطال و محروم شدند.

پور عباس تاکید کرد: ما در بین این افراد شاگردی نداشتیم. طبق قانون 4 ماه فرصت داریم تا به متخلف محول کنیم و بعد از این مدت قربانی کسی نخواهیم شد.

وی افزود: برخی از آنها مربوط به سال های 2018 و 2019 بود که از نظر قانونی نتوانستیم با آنها برخورد کنیم. بندهای 10 و 11 قانون متفاوت است.

رئیس سازمان سنجش درباره آخرین گزارش تقلب در آزمون تاکید کرد: این گزارش سیاسی است و سازمان سنجش سیاسی نیست، ما متولی مردم هستیم. ما تلاش می کنیم اعتماد را برای ورود و خروج از دانشگاه حفظ کنیم. امنیت آزمون و آبروی سازمان سنجش را فدای گرایش های سیاسی نمی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید