نانوایان متخلف کیسه های خود را بستن / عزم استاندار قزوین برای برخورد با متخلفان

اما آنچه بارها از این غذای مهم گلایه شده است، بی کیفیتی و بعضا دست کم گرفتن و شلوغی برخی نانوایی هاست که صدای نارضایتی مردم را از مسئولان و رسانه ها درآورده است.

اگرچه نیاز شهروندان به تهیه نان ثابت است، اما همه ساله با آغاز ماه مبارک رمضان، تقاضا برای نان گرم و تازه در سفره افطار افزایش می یابد که باعث ازدحام و صف های طولانی در مقابل نانوایی ها می شود. بنابراین گاهی برای تهیه یک قرص نان باید ساعت ها در صف ایستاد و گاهی این افزایش تقاضا منجر به بی کیفیتی و بی نظمی و حتی کم فروشی و گران فروشی می شود که در صورت عدم نظارت صحیح موجب افزایش آرا می شود. اعتراض شهروندان

این در حالی است که افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه، آب، برق و گاز و همچنین دستمزد کارگران و افزایش 57 درصدی حق بیمه در سال جدید بیشتر ناشی از این ناهماهنگی با برخی نانوایی های سطح شهر است.


عزم جدی استاندار قزوین در برخورد با متخلفان

اگرچه مشکل تخلفات در نانوایی های قزوین مشکل جدیدی نیست، اما در بسیاری از شهرها، عباس کاظمی استاندار جدید قزوین در بازدید میدانی از برخی از نانوایی های سطح شهر در روز 13 فروردین ماه، متوجه تخلفات آشکار آنها شد. و بیش از حد فروش . داده شده.

کاظمی همچنین در جلسه ستاد تنظیم بازار در 13 فروردین ماه سال جاری گفت: امروز بحث نان دردناک شده و گلایه مردم از فعالیت نانوایی در روزهای تعطیل به ویژه 13 فروردین بسیار جدی بوده است.

استاندار قزوین گفت: مشکلات نان ناشی از عدم حاکمیت صحیح است و اکنون آبروی نظام در دست سودجویان است و از این فضا سوء استفاده می کنند.

وی ادامه داد: دیروز شرایط تلخی برای مردم ایجاد شد که بی اعتمادی به اتحادیه نانوایان ایجاد کرد. اگر مشکلات ادامه پیدا کند، قطعا تقابل جدی در این زمینه وجود خواهد داشت. موضوع نظارت هوشمند کار درستی است. ، اما مدیریت Be لازم است.

کاظمی گفت: لازم است اجاره بها در موضوع نانوایی لغو شود و موضوع لغو مجوز سودجویان در دستور کار قرار گیرد.


در مورد تحویل و توزیع کالاهای اساسی به مردم با کسی شوخی نداریم

در این جلسه محمدمهدی علایی استاندار قزوین در واکنش به وضعیت نابسامان برخی نانوایی های قزوین و تخلفات ظاهری آنها به مسئولان ذیربط هشدار و دستور داد در اسرع وقت با نانوایی هایی که روز دوازدهم تعطیل شده اند برخورد شود. و سیزدهم از فروردین .. برای شروع.

استاندار قزوین در این نشست گفت: بحث نان در استان و شهر قزوین یکی از معضلات آزاردهنده ای است که با بی نظمی، عدم نظارت کافی و بی برنامگی طی سالیان گذشته و دوری از مردم خدمتگزار همراه بوده است. اعتراض مداوم به کیفیت و کمیت نان در قزوین و استانداری باید این موضوع را جدی گرفته و با تشکیل کارگروه ویژه با متخلفان برخورد قاطع کند.

علایی گفت: دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای مقابله با این مهم در نظر گرفته شده است که پرداخت یارانه نان در کشور نظام‌مند شود.

وی افزود: ما فقط برای مطرح کردن موضوع نیامدیم، بلکه آمدیم آن را حل کنیم. در بحث نان امروز عده ای به دلیل غفلت گذشته برای ما مشکلی ندارند و اگر این مهم باشد می توانیم وضعیت نان را در قزوین سامان دهیم.»

علایی بیان کرد: یکی از مقوله های اشتباه در روند مدیریت نان در استان، صدور مجوزهای غیرواقعی است و از این پس اقدامات قانونی در این زمینه انجام می شود، بنابراین فروش پروانه برای متخلفان فرآیند بسیار پرخطری است.

استاندار قزوین گفت: با هیچکس در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی به مردم شوخی نداریم و نباید در این جلسات حضور پیدا کنیم و مردم برای تامین نان باکیفیت دچار مشکل می شوند.


اختلاف درآمد و هزینه نانوایان

علیرضا سبزعلی پور نایب رئیس اتحادیه نانوایان قزوین در خصوص وضعیت نانوایان گفت: متخلفان نیز به سازمان تعزیرات معرفی شدند.

سبزعلی پور گفت: با وجود اعلام مکتوب و درخواست اتحادیه از نانوایی ها مبنی بر داشتن برنامه آشپزی در ایام تعطیل، متاسفانه شاهد بی نظمی هایی از سوی برخی نانوایان بوده ایم که بی شک با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نانوایی های قزوین 3 تا 4 روز در سال تعطیل هستند، افزود: در مجموع نانوایی ها در روز اول نوروز، روز طبیعت، 21 ماه مبارک رمضان و عاشورا تعطیل هستند و این موضوع جدیدی نیست. مثلاً نانوایی ها در 13 فروردین. «دوبرابر روز معمولی پخت می کنند و در روز سیزدهم تعطیل می کنند و عموم مردم هم می دانند که باید نان مورد نیاز خود را از روز قبل تهیه کنند تا دچار مشکل نشوند.

سبزعلی پور ادامه داد: متأسفانه تعداد قابل توجهی از نانوایان به ویژه سنگکی های استان بومی و همشهری نیستند اما در روزهای تعطیل برای استراحت و دیدار با خانواده با هم همکاری می کنند و این امر باعث سردرگمی و مشکل کمبود نان می شود. برای یک روز.”

نایب رئیس اتحادیه نانوایان یادآور شد: قصد ندارم کم فروشی، بی نظمی و گران فروشی توسط برخی نانوایان قزوینی را توجیه کنم، اما به دور از انصاف است که به مشکلاتی که باعث این تخلفات می شود اشاره نکنم.

وی افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران و همچنین افزایش حق بیمه در سال 1401، افزایش قیمت انرژی و مواد اولیه نسبت به سال قبل را از چالش های نانوایان می داند و می افزاید: چرا که فروش کمتر و گرانفروشی خواهد بود. ، این مشکلات باید ریشه ای حل شود.

سبزعلی پور ادامه داد: اکثر نانوایان قزوین نان را بر اساس هنجار مصوب و با کیفیت مناسب و بر اساس ضوابط می پزند و تعداد متخلفان نیز محدود است و اینکه می گویند وضعیت نان در استان بسیار زیاد است صحت ندارد. بحرانی.

نائب رئیس اتحادیه نانوایان کاوین گفت: نظارت صورت گرفته و تخلفات رسیدگی و متخلفان برای تصمیم گیری در مورد سهمیه آرد به اداره غلات معرفی شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: در جلسه ای که با مسئولان برگزار کردیم، مقرر شد نظارت کلی صورت گیرد و در صورت مشاهده تخلف به طور جدی به موضوع رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نان بی کیفیت در قزوین مشکل جدیدی نیست و گزارش های زیادی مبنی بر کاهش فروش از نظر وزنی و کمیت، تعطیلی تصادفی نانوایی ها در ساعات اداری، تجمع نان برای فروش خارجی در ساعات اداری، عدم کیفیت و بهداشتی بودن نان وجود دارد. عدم رعایت مجوز، عدم نصب مشخصات نانوایی بدون اعلام ساعت پخت و روزهای انتظار و موارد دیگری نیز وجود داشته است، اما تاکنون نتیجه محسوسی از نظارت و راهنمایی صحیح نانوایی ها در نانوایی ها مشاهده نکرده ایم. استان جهت جلوگیری از تخلفات مراجع ذیربط و دست اندرکاران.

امیدواریم با موضع گیری صریح استاندار و ادامه بازدیدهای میدانی استاندار قزوین از نانوایی ها و آشنایی با مشکلات نانوایی ها، با تخلفاتی چون کم فروشی، گران فروشی و بی کیفیت نان خداحافظی کند. که محصول اصلی جدول است به تک تک شهروندان و حمایت قانونی از تولیدکنندگان نان در تامین مواد اولیه و قیمت حامل های انرژی تداوم آنها را تسهیل کرد تا شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید