حمل به موقع آرد و استفاده اتباع خارجی از نان دلیل ازدحام نانوایان است/ برخورد قاطع در انتظار نانوایان متخلف است.


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1920960

چرا صف های نان در ایرانشهر به گفته استاندار شلوغ است;

انتظار و انتظار در صف نان در حالی گلایه مردمی است که علی شعبانی، فرماندار ایرانشهر، تامین به موقع آرد و استفاده اتباع خارجی از نان را دلیل ازدحام نانوایی ها می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; به نظر می رسد سلسله صف های نان از پاییز تا زمستان کشیده می شود و این در شرایطی است که کیفیت پایین، رعایت نکردن ساعت پخت و صف های طولانی در مقابل نانوایی ها به معضلی بزرگ برای شهروندان ایرانشهری تبدیل شده است. این صف ها توجه ویژه مسئولان، نظارت دقیق و فعالیت های مستمر و سازمانی را می طلبد.

ایجاد صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها ماجرای تکراری است که علی‌رغم وعده‌های مسئولان مدت‌هاست ادامه دارد و این وضعیت نه تنها بهبود نیافته است، بلکه گاهی در برخی نانوایی‌ها صف‌ها طولانی‌تر می‌شود و این مشکل بسیاری را به وجود می‌آورد. شهروندان برای شکایت .

علی شعبانی فرماندار ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت آرد و نان در این شهرستان گفت: صف آرد و نان در ایرانشهر طولانی است و ما این مشکل را قبول داریم، علل مختلفی دارد که در حال افزایش است. ردیابی و بررسی شد .

وی افزود: مهمترین دلیل صف های طولانی به دلیل حمل و نقل آرد است که کارخانجات حمل و نقل آرد زاهدان این محصول را به شهرستان ها منتقل می کنند که در این زمینه مکاتباتی با مدیر کل غله و مدیر کل اقتصادی شرکت انجام شد. بخشدار و معاونان قبلی.

این مسئول ادامه داد: دومین مشکل با توجه به فصل سرما و زمستان، پخت نان کمتر در روستاها است که باعث شد عشایر و اهالی راستان برای تهیه نان مصرفی خود به شهر بیایند که این امر باعث ازدحام بیش از حد صف ها شد.

وی افزود: نانوایی های سطح شهر از نظر زمان پخت و کمیت پخت با هم تفاوت دارند که توسط کارشناسان و عوامل نیز رصد و پیگیری می شود.

به گفته شعبانی؛ برخورد قاطع و غیرقابل برگشت با حداقل 6 نانوایی در ایرانشهر طی روزهای اخیر در صورت عدم تمکین نانوایان دیگر جایی برای آنها باقی نمی ماند.

وی گفت: ایرانشهر 2 کارخانه آرد دارد که “ستاره” یکی از آنهاست که متأسفانه به دلیل ایجاد ترک در یکی از قسمت ها، گندم را با سنگریزه رد کرده بود، به همین دلیل گلایه های فراوانی از سوی مردم مبنی بر وجود شن و خاک در آن وجود داشت. نان وجود دارد او است. به دلیل این تقاضای مردمی، کارخانه به مدت یک هفته تعطیل و تجهیزات لازم از تهران آورده و نصب شد. اکنون کارخانه دوباره وارد چرخه تولید شده است.

فرماندار ایرانشهر با بیان اینکه مشکلات ذکر شده در نوبت دهی و تحویل به موقع آرد تاثیرگذار است، گفت: کارخانه آرد “تعاونی 9” مدتی با مشکل آرد تاخیری مواجه بود که اکنون در حال رخ دادن است بیایید میدانی باشیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: مشکل نامحسوسی که هیچکس به آن اشاره نمی کند تعداد زیاد اتباع غیرایرانی است که صف ها را هجوم آوردند و جمعیت را متورم کردند. برخی از این افراد نان را می گیرند و به سوپرمارکت ها، عوامل ما، می دهند. آنها برای برخورد صحیح با متخلفان کنترل و نظارت دارند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید