ریزش دیوار پل کمربندی فریدکنانار/ درخواست استاندار از قوه قضائیه برای برخورد با متخلفان


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884622

بخشی از دیواره پل حلقه ای فریدونکنار که پس از 20 سال هنوز به مرحله افتتاح و بهره برداری نرسیده است، امروز فروریخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر ریزش بخشی از دیواره پل حلقه ای فریدونکنار که با گذشت 20 سال هنوز به مرحله افتتاح و بهره برداری نرسیده است.


کوروش ابراهیم نژاد گورجی فرماندار فریدونکنار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه ساعاتی پیش عده ای از دیواره جنوب غربی پل رینگ سقوط کردند و به محض اطلاع از این مشکل در محل حاضر شدیم. به همراه مسئولان مربوطه تحقیقات مقدماتی را انجام دهند.»

وی خاطرنشان کرد: کارکنان اداره راه و شهرسازی، پیمانکار، ناظر و تمامی افرادی که در این سال ها مسئولیت نظارت بر این پروژه را بر عهده داشتند باید پاسخگوی اتفاقات پیش آمده باشند.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: معاون عمرانی استاندار و کارشناسان برای انجام اقدامات و گزارشات لازم برای بررسی فنی این حادثه تعیین شدند.

ابراهیم نژاد گورجی با ابراز گلایه از مسئولان راه و شهرسازی اظهار داشت: با وجود اینکه این پروژه متعلق به این مجموعه است، امروز پس از حدود سه ساعت که این اتفاق رخ داد، مسئولان راه و شهرسازی در محل حاضر شدند.

وی تاکید کرد: از مراجع قضایی خواهشمندم پس از بررسی، در صورت احراز ارتکاب جرم در قالب این طرح، فرد یا افرادی با اشد مجازات مواجه شوند.

فرماندار فریدونکنار افزود: به مردم این اطمینان را می دهم که در دولت آیت الله رئیسی با پیمانکارانی که پروژه را انجام می دهند و تخلف می کنند مماشات نمی شود چرا که امنیت و جان مردم برای ما بسیار ارزشمند است.

058c1fe1 3184 4c7a 86e7 f340bf483217 خبر خاکستری

ابراهیم نژاد گورجی یادآور شد: از ابتدا که مسئولیت فرمانداری فریدونکنار را بر عهده گرفتم، فشار رسانه ای در شهرستان برای افتتاح پل وجود داشت و البته برخی ما را متهم به بازی سیاسی کردند تا خواستار افتتاح کمربند در این شهرستان شوند. نام ما بود، اما به محض اینکه متوجه مسائل ایمنی شدیم، از باز شدن پل تا انجام کلیه اقدامات ایمنی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: با پیگیری های شبانه روزی، ایرادات ایمنی سطح پل رفع شد و مسئولان راه و شهرسازی با اطمینان به فرماندار اعلام کردند که تا عید قربان تمامی ایرادات پل رفع می شود، اما آنها نتوانستند این کار را انجام دهند و ما در کابینه به استاندار از استاندار درخواست کردیم که زمان افتتاح را به تعویق بیندازند تا همه مسائل حل شود.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: تمامی ایرادات پل لین باید به طور کامل رفع شود و زمانی که همه کارشناسان به این نتیجه رسیدند که پل دیگر مشکلی ندارد، امکان استفاده از آن وجود خواهد داشت.

ابراهیم نژاد گورجی در پاسخ به این سوال که علت ریزش برخی از دیواره های پل اسپندل چیست؟ وی خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان فنی، بر اثر نشست دال های بتنی قرار گرفته در رودخانه زیر پل و اقدام غیراصولی پیمانکار برای تعمیر دیوار، بخشی از دیوارها فروریخت.

وی تصریح کرد: البته طبق نظر کارشناسان ریزش این دیوار ربطی به ریزش پل ندارد اما رودخانه ای که در زیر پل وجود دارد خطرناک است و باید رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید