اولتیماتوم 10 روزه به متصرفان سواحل نوشهر/ قوه قضائیه در برخورد با متخلفان آرامش ندارد


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806519

سعید یزدانی به متصرفان سواحل نوشهر اولتیماتوم 10 روزه داد و گفت: اگر متصرفان حریم 60 متری در مهلت قانونی عقب نشینی نکنند، قطعا در دادگاه رسیدگی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سید یزدانی امشب در نشست آزادسازی سواحل شهرستان نوشهر با تاکید بر لزوم آزادسازی 60 متری سواحل نوشهر از دست اشغالگران، گفت:

وی افزود: تمامی مراکز دولتی باید ظرف مدت 10 روز منطقه ساحلی اشغالی را در محدوده مجاز 60 متری آزاد کنند.

فرماندار نوشهر گفت: از حدود 48 کیلومتری سواحل این شهرستان، حدود 6 کیلومتر از سواحل نوشهر در اختیار نیروهای نظامی، انتظامی، مراکز دولتی و افراد قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: متصرفان این اراضی ملی بدون استثنا باید ظرف مدت 10 روز عقب نشینی کنند تا دسترسی عمومی برای استفاده از دریا در این منطقه آسان شود.

یزدانی ادامه داد: کارکنان این مجتمع ها باید در مهلت قانونی انصراف دهند و در صورت کمبود، ستاد آزادسازی سواحل شهرستان مستقیما وارد عمل می شود.

وی اعلام کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل ریاست جمهوری و تاکید استاندار بازدیدهای میدانی با حضور مسئولان دستگاه های ذیربط در سواحل انجام شد. متأسفانه برخی از مراکز دولتی و نظامی ساختمان، دیوار، حصار و حتی تیر برق تعبیه کرده اند که 60 متر پیش بینی شده است. این خلاف قانون است.

محمدرضا ابراهیمی دادستان نوشهر و انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: قوه قضائیه در صورت تاخیر با متصرفان 60 متری دریای خزر در محدوده شهرستان نوشهر هیچ مصالحه ای ندارد.

وی افزود: پرونده های زیادی در حوزه 60 متری ساحل نوشهر از اشخاص حقیقی و حقوقی در مراجع قضایی تشکیل شده که دستور رسیدگی فوری به این پرونده ها صادر شد.
دادستان نوشهر و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر متصرفان محدوده 60 متری در مهلت قانونی عقب نشینی نکنند، قطعا در دادگاه رسیدگی می شود.

گفتنی است بر اساس گزارش های دریافتی از منطقه ساحلی اشغالی به طول 6 کیلومتر، حدود هزار متر از آن در اختیار قرارگاه نظامی افسران شهید رسولی است، حدود 165 متر در اختیار مجتمع اجتماعی، پذیرایی و مسکن صدها نفر است. از صنایع دفاعی شهرها و نیروهای مسلح و همچنین متعلق به حضرت نوح (ع) وابسته به سازمان کشتیرانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید