عزم جدی قوه قضائیه برای برخورد با متخلفان مسیر توزیع ورودی

ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792604

دادستان استان سمنان تاکید کرد:

دادستان مرکز استان سمنان با تاکید بر عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان مسیر انتشار اطلاعات دریافتی، گفت: در برخورد با متخلفان عدالت خواهی نخواهیم کرد و عدالت را برای مجرمان اجرا خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، چالش دام وارداتی بحرانی است که دولت گذشته ایجاد کرده و به پاشنه آشیل دامداری و طیور کشور تبدیل شده و بخش خصوصی را با مشکلات زیادی مواجه کرده و قیمت لبنیات را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. محصولات پروتئینی. آنها تبدیل به سفرهای مردم شدند.

اما این اغتشاش از یک سو ناشی از توزیع رانت و ذائقه ارزی به نهادهای دولتی و شعب دولت قبل است که مشکل تامین مواد اولیه دام را دوچندان کرده و از سوی دیگر مواد اولیه در دپو شده است. انبارهای بندری و به موقع توزیع نمی شود این امر سلامت جامعه را نیز به خطر می اندازد و همچنین عدم دسترسی به موقع باعث می شود کشاورز نیاز خود را از بازار آزاد تامین کند.

از این رو و با توجه به تمام مشکلاتی که در این حوزه به وجود آمده بود، دولت سیزدهم به محض روی کار آمدن، تصمیم به اصلاح بازار پررونق دام برای ساماندهی آن و با شکستن واسطه ها و ایجاد نظارت گرفت. کمیته ها دلیل توزیع عادلانه آن در بین کشاورزان.

محمد شریف ابراهیمی دادستان مرکز استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه حیوانات و الزام قوه قضائیه به حفظ حقوق عامه و جلوگیری از اتلاف بیت المال در این زمینه گفت: برخورد با ناوشکن ها در این حوزه همواره بوده است. تمرکز این نهاد و قوه قضائیه با قاطعیت قانونی با تخریب کنندگان برخورد خواهد کرد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دادستان مرکز استان سمنان در ادامه با اشاره به اینکه گزارش هایی مبنی بر تخلف و انباشت در توزیع احشام از استان گزارش شده است، گفت: دادستان مستقل از استیفای حقوق عامه و با کمیسیون ویژه با حضور کارمندان دادستان بر چرخه توزیع نظارت خواهند داشت و قاطعانه با متخلفان برخورد خواهند کرد.

این مقام مسئول در خصوص عدم توانایی دستگاه های ذیربط در پرهیز از توزیع عادلانه حیوانات گفت: هر گونه عزل، تخلف و قصور مدیران در صورت جرم بودن قانون و در صورتی که جرم یا تخلف اداری نباشد پیگرد قانونی دارد. تخلفات اداره نظارت خواهد شد تا نتیجه حاصل شود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه تمامی متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، تاکید کرد: اگر فردی کارمند کشور نباشد و از این روند تخلف کند، پرونده وی در تعزیرات مجازات خواهد شد.

وی به حمایت نیروی انتظامی در رصد و نظارت دقیق بر توزیع داده های ورودی اشاره کرد و افزود: پلیس امنیت اقتصادی در این زمینه در خصوص ورد اختیارات کامل دارد و این در حالی است که عمده موارد مشاهده شده تاکنون به صورت آفلاین و انباشته است. این نهاد می تواند برای نظارت و مبارزه با سودجویان بسیار مفید باشد.

وی در خصوص برخورد قوه قضائیه با افرادی که تعداد واقعی دام های خود را کتمان کرده اند، گفت: اگر فردی در این زمینه سوء استفاده کند و بیش از سهم خود را دریافت کند، قطعا تحت نظارت و پیگرد قانونی قرار می گیرد. قوه قضائیه و در مؤسسه کیفری یا در صورت وقوع جرم با تشکیل پرونده در دادسرا محاکمه می شود.

ابراهیمی همچنین تاکید کرد: افرادی که مدارکشان نشان می‌دهد که دامدار هستند، اما به هر دلیلی دام ندارند و کتاب‌های خود را به دیگران می‌دهند یا سهمیه دریافت می‌کنند جرمی مرتکب شده‌اند. در صورت سهل انگاری تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

دادستان مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر ذبح دام مولد در استان سمنان گزارش نشده است، گفت: درمان خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: در راستای تولید تولید داخلی و حمایت از اقتصاد مقاومتی، کشاورزان به عنوان قطب تولید کشور مورد حمایت قوه قضائیه قرار دارند و نماینده دادستانی نیز حضور داشت که اقدامات لازم برای وی انجام خواهد شد.

ابراهیمی در پایان با توصیه به مدیران برای همکاری جهادی و حل مشکل توزیع مواد اولیه گفت: من با جان و دل مشکلات دامداران را درک می کنم و برای ورود به این موضوع و کسانی که به دنبال سوء استفاده از سهمیه دولتی و فروش آن هستند کاری از پیش نمی برم. بازار آزاد باید شبانه روز منتظر حضور ناظران و برخورد جدی قوه قضائیه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید