شهادت سردار سلیمانی یک جریان بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرد

ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800179

مهری پورمانیمی گفت: حاج قاسم سلیمانی خود قهرمان بوده و خواهد بود، دور از تصور زمانه خود، شهادت سردار سلیمانی حرکت بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرده است که نسل جوان بار دیگر به داشتن چنین قهرمانانی افتخار خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهری پورمنمی نویسنده کتاب های دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، درباره شاخص ترین بعد شخصی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی گفت: وقتی به زندگی پرافتخار این بزرگوار نگاه می کنم. در ذهن من، بیشتر امیری را برای بخش مهمی از زندگی اش می شناسم. زیرا شهید سلیمانی در هر شرایط و دوره ای از زندگی از نوجوانی تا لحظه شهادت این ویژگی را با خود داشت.

وی افزود: قطعاً هنرمندان در شکل گیری مکتب حاج قاسم بر سازها تأثیرگذار بوده اند. حتی می توان گفت هنر را اینگونه می توان انسانی کرد؛ حاج قاسم سلیمانی در زندگی مردم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهم با هنر به زندگی حاج قاسم بپردازم به عوام گرایی این مرد بزرگ می پردازم، ادامه داد: اخلاص و عدم تعلق به دنیا و دعوت به ائمه(ع) است. ویژگی های ناب زندگی شهید سلیمانی است.

منعمی با اشاره به اینکه کشورهای غربی هنر پهلوانی را با استفاده از تخیل انجام می دهند، گفت: خود حاج قاسم سلیمانی دور از تصور زمانه خود قهرمان بوده و خواهد بود. شهادت سردار سلیمانی یک حرکت بزرگ فکری و فرهنگی ایجاد کرده است که نسل جوان بار دیگر به داشتن چنین قهرمانانی افتخار می کند. خون پاک شهید سلیمانی موجب احیای ارزش های جدید در انقلاب شد، این شهید بزرگوار نام ایران را در جهان سرافراز کرد.

وی افزود: این شهید آنچه در تاریخ پر از عزت، رشادت و ایثار ایران به جای گذاشته است و نسل کنونی کشور به این مرد بزرگ افتخار می کند و بی شک ملت ایران و ایران نسل های آینده با افتخار یاد خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: از همه هنرمندان التماس دارم که هرگز تخیل را وارد زندگی این شهید نکنند. از آنجایی که زندگی شهید حاج کاسم سیلمانی سرشار از سربلندی بوده و هست و در کنار پهلوانی و پهلوانی، مردانگی این مرد را نمی توان در ذهن ما متصور شد، می توان از پهلوانی، عرفان، معرفت و پاسداری از ارزش های ملی و اسلامی استفاده کرد. و مرزهای ایمان کشور متذکر شد که این سردار بزرگ در همه عرصه ها در کنار مقام معظم رهبری فداکاری کرده اند.

نویسنده کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه این ملت به قهرمانان و فرماندهان خود می بالند، گفت: در این زمین به فداکاری هایی که در لحظات حساس تاریخی داده شده است، افتخار خواهند کرد.

منعمی با اشاره به تعدادی از آثار خود در حوزه حراست تصریح کرد: انتشار کتاب هایی چون راز تپه ها 139، زندگینامه شهید ناصر گنجباش و کتاب حسین پسر غلام حسین، خاطرات شهید محمدحسین یوسف الهی، همسایه ابدی حاج قاسم سلیمانی، عطش در کانال، خاطرات شهید رضاپور مومنی، کتاب نامش زندگینامه اکبر و خاطرات شهید علی اکبر حسین کتاب بال پرواز شهادت نوشتم حاج قاسم سلیمانی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چندین کتاب دیگر نیز در زمینه حراست در دست ویرایش است که به یقین می توان گفت پس از انتشار این کتاب ها، مخاطبان به اندازه حسین پسر گلم حسین خواهند بود. امیدوارم خدا به شما برکت دهد.» مرا عطا کن تا در خدمت شهدا باشم تا نامشان جاودانه بماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید