رسانه های غربی از ترس به دنبال سانسور شهادت سلیمانی هستند/ سردار سلیمانی پیشگامان مبارزه با ظلم و استعمار

ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797746

این روزنامه نگار و مستندساز آمریکایی ایرانی گفت: شهادت شهید سلیمانی هم به اعتبار دولت تروریستی آمریکا و هم به مدعیان آزادی بیان لطمه زد. آنها هنوز در فکر انتقام سخت از این جنایتکاران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان ، با اینکه دو سال از شهادت سردار دلهای ما می گذرد، دنیای غرب تمام توان، توان و حتی بودجه های فراوان خود را صرف تخریب نام و اثر شهید سلیمانی می کند، اما بیهوده. که مرضیه هاشمی، روزنامه‌نگار، مستندساز و سخنگوی آمریکایی-ایرانی پرس تی‌وی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان گفت: شرح این گفت‌وگوی صمیمی را در ادامه می‌خوانید.

نام واقعی این بانوی موفق در عرصه روزنامه نگاری بین المللی ملانی فرانکلین است و در نیواورلئان به دنیا آمده است.

او هم اکنون مجری شبکه پرس تی وی انگلیسی زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. هاشمی پس از اطلاع از نظرات امام خمینی (ره) به اسلام گروید و یک بار توسط اف بی آی و دولت آمریکا دستگیر شد.

* سردار سلیمانی مسئول اسلام بود

عصر همدان: مهمترین ویژگی شهید سلیمانی از نگاه شما به عنوان یک خبرنگار بین المللی چیست؟

هاشمی: فکر می کنم مهمترین ویژگی شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که مثل یک مسلمان واقعی فکر می کرد. یعنی به ملیت و قومیت و فرقه گرایی توجهی نداشتند. مهم این بود که سردار به مسئولیت اسلامی خود در قبال ملت ایران و امت اسلامی از هر گروه و فرقه ای عمل کند.

* حاج قاسم با ایمان قلبی و صداقت خود آزادگان را متحد کرد

عصر همدان: نقش حاج قاسم را در اتحاد ملت های آزادی خواه جهان چگونه کشف کردید؟

هاشمی: همه ما شاهد بوده ایم که این شهید وارسته چگونه با اقشار مختلف مردم کار می کند و آنها را دور هم جمع می کند. کار با افراد دارای تعصبات قومی بسیار دشوار است. حاج قاسم سلیمانی باعث شد که این ملت با این تنوع، بتوانند برای یک هدف مشترک دست به دست هم دهند. او حتی قبل از حمله داعش این پروژه اتحاد را از یمن تا لبنان آغاز کرد و این نقش در ایجاد وحدت مرهون ایمان و صداقت خالصانه آنهاست. حاج قاسم در این کار بسیار موفق بود.

* سردار سلیمانی پیشگام مبارزه با ظلم و استعمار است

سردار سلیمانی در طول زندگی خود چه از دوران کودکی و چه در دفاع از ایران در برابر رژیم وقت عراق و بعدها در جنگ با تروریست های داعش در سوریه، در مبارزه با ظلم و استعمار ثابت قدم بود. حیدریون مردمان منطقه را گرد هم آورد و متحد کرد. همان طور که خود سردار شهید سلیمانی همان کاری را کرد که به آن اعتقاد داشت، توانست نفوذ زیادی در بین دیگران داشته باشد و نه تنها قهرمان یک ملت، بلکه قهرمان ذهن باشد، انشاالله سلیمانی این امت افزایش یابد.

*دولت آمریکا سال هاست که قصد ترور سردار سلیمانی را دارد

عصر همدان: آیا قبل از شهادت سردار مصاحبه نزدیکی انجام دادند؟

هاشمی: من قبل از شهادت افتخار دیدار با سردار را نداشتم. اما پس از اخبار منطقه که با اعتقادات مذهبی و مسلکی به دست آوردم، کم و بیش از فعالیت های این اسلام سردار رشید علیه داعش مطلع شدم.

اما بعد از شهادت سردار سلیمانی به عمق عمل او پی بردم. نه بی دلیل دولت آمریکا مدت ها قبل از ترامپ قصد کشتن او را داشت که دلیل اصلی این حمله تروریستی عذرخواهی بود.

* قیمت سالانه 17 میلیون دلار برای سلطه رسانه ای فارسی زبانان

عصر همدان: چهره سردار سلیمانی را چگونه در دنیا پیدا کردند؟

هاشمی: جهت گیری مردم دنیا به دلیل دسترسی به رسانه ها طبیعتا متفاوت بود. مردم آمریکا عموماً چیز زیادی از اخبار نمی دانند و به دلیل تسلط رسانه هایی که بودجه امنیتی دولت آمریکا را خرج می کنند، طبیعتا کسانی را خطرناک می دانند که علیه جنایات دولت خود در منطقه فعالیت می کنند. هنوز آمریکایی‌هایی هستند که معتقدند دولت آنها برای برقراری صلح در غرب آسیا و سایر نقاط جهان حضور نظامی دارد و کمتر از حمایت دولت خود از تروریسم آگاه هستند.

البته دولت آمریکا نیز برنامه های رسانه ای بلندمدتی برای مردم منطقه دارد. به عنوان مثال، بخش فارسی زبان صدای آمریکا تنها در عرض یک سال حدود 17 میلیون دلار بودجه دریافت کرد تا بر حساب دولت آمریکا از ملت فارسی زبان تسلط پیدا کند تا به بودجه سایر سرگرمی ها و اخبار شبه آمریکایی و سعودی برسد. . .

* مردم منطقه از فعالیت های ضد تروریستی حاج قاسم آگاه هستند/ خروج آمریکا از منطقه بخشی از انتقام سخت است.

اما مردم این منطقه بر خلاف مردم آمریکا سانسور شدیدی ندارند و دسترسی بیشتری به اخبار با روایتی متفاوت از دولت آمریکا دارند، از این رو از فعالیت های سردار شهید در جنگ با تروریست های داعش مطلع بودند. و البته بعد از شهادت این شهید والامقام جزئیات بیشتری از این اقدامات ضد تروریستی باخبر شدند و بیشتر ناراحت شدند. و امیدواریم به یاری خداوند بخشی از انتقام این جنایت با پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در منطقه گرفته شود.

* لباس مشکی بر تن یک خبرنگار آمریکایی برای حاج قاسم

عصر همدان: خبر شهادت سردار را از چه کسانی شنیدید و چه احساسی داشتید؟

هاشمی: پنجشنبه همان هفته (13 آذر 1394) برای یک برنامه دو روزه به نیشابور رفتم. صبح جمعه که از خواب بیدار شدم، دخترم زنگ زد و با وحشت گفت; می گویند سردار سلیمانی شهید بود، باور نکردم. گفتم دل مردم را خالی می گویند. گفت ؛ این مادر را فقط رسانه های غربی نمی گویند، دیگران هم می گویند.

با ترس به اتاق خبر پرس تی وی زنگ زدم و به امید تایید نشدن خبر از سردبیر شیفت پرسیدم اما در این میان نگرانی ام تایید شد.

دیگر نمی دانستم چه بگویم. نمی خواستم باورش کنم تایید این حادثه دلخراش را به دخترک اطلاع دادم و میزبان ما در نیشابور برایم روسری مشکی آورد و با گریه به نماز جمعه نیشابور رفتیم.

آن روز در مورد اقدامات سردار شهید در مبارزه با داعش و اهمیت این موضوع که این جنایت باید از دولت آمریکا انتقام گرفته شود بسیار صحبت کردم.

* رسانه های غربی از سانسور شهادت سلیمانی هراس دارند

در روزهای بعد، علیرغم اینکه یکی از غم انگیزترین روزهای بسیاری از ما بود، غم انگیزترین روزهای تاریخ ایران ثبت شد، او تلاش کرد تا رسانه های جهان غرب را از تأثیر آن بیشتر ترساند. خیلی واضح سانسور شده

* شهید سلیمانی، هم آبروی دولت تروریستی آمریکا و هم مدعیان آزادی بیان.

شهید سلیمانی در زندگی دنیا آبروی حکومت تروریستی آمریکا و پس از شهادتش آبروی رسانه‌هایی که سال‌ها مدعی آزادی بودند. اما از ترس قدرت این شهید مجبور شدند اصل خود را به ملت جهان نشان دهند.

عصر همدان: از اینکه علیرغم مشغله های زیادی که برای کشف حقایق جنایت آمریکا داشتید، در کنار مجموعه خبری ما بودید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید