شهدا در این حادثه برنده میدان بودند، چون کسی که در راه خدا و برای خدا قدم برمی دارد از مرگ هراسی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج فارس

آیت الله لطف الله دیکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تسلیت شهادت شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: متاسفانه باز هم شاهد شرارت و جنایت از دستان مردم بودیم. جریانات استکباری و صهیونیستی از آستین.» جریانات تکفیری ها و سنگ ریزان در این عرصه بیرون آمد و خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و ادامه دهندگان راه قیام و جهاد علیه استکبار و استعمار و ظلم به شهادت رسیدند. در گلزار شهدای کرمان به مناسبت میلاد حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها).

امام جمعه شیراز ادامه داد: یقیناً کسی که در راه خدا و برای خدا حرکت می کند نه از مرگ می ترسد و نه مرگ چیزی از او می گیرد، پیروز میدان هستند زیرا طبق آیات قرآن. ، صدا به مؤمن خوب است و پیروز می شود.

آیت الله دژکام افزود: ابتدا شهادت این جمع از عاشقان اهل بیت و ادامه دهندگان راه شهید سلیمانی را تا پیشگاه مقدس پیامبر اکرم (ص) تسلیت عرض می کنم. زمان (عج) و قائم مقام گرانقدرش مقام ولی فقیه و همه مؤمنان را درود می فرستم و به همه شما که نهضت دینی و انقلابی را با نثار خون عزیزانتان زنده نگه دارید و آن را زنده نگه دارید، درود می فرستم. شما دشمنان را از اینکه بخواهند و بتوانند به این سد فولادی مقاومت آسیب بزنند، منصرف می کنید.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی مسائل امروزی، گاهی اوقات باید با دقت وارد عمل شویم و مفاهیم، ​​مفاهیمی که با آن آشنا هستیم را دوباره بررسی کنیم، اما باید سبک و شیوه خود را تنظیم کنیم و بر اساس خواسته ها عمل کنیم. امروز و عصر امروز.”

وی با اعتقاد به اینکه انتقام گیرنده واقعی خداوند متعال است، گفت: «در حادثه تروریستی کرمان بچه را دیدید که وسط خون خودش افتاده، چه کسی می تواند آن خون را جبران کند؟ چه کسی می تواند از حقوق این ملت دفاع کند و بشریت را به حق از این ظلم و کودک کشی بگیرد؟ انتقام کار خداست.

آیت الله دیکام فرمودند: خداوند می فرماید من انتقام خود را می گیرم و مطمئن باشید که یک قطره از خون آنها هدر نمی رود. مطمئن باش این عروسی که می گفت شوهرم در این انفجار جلوی چشمم تکه تکه شد و این دل های سوخته خوب نمی شود مگر اینکه دست انتقام الهی بیرون بیاید و آنها را در عذاب های خودشان تا ابد بسوزاند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت این شهدای عزیز و نقطه امید گفت: جنایتکاران سنگدل طاقت محبت و شور و شوق مردم را نداشتند. مردم برای زیارت مرقد سردار بزرگشان قاسم سلیمانی بدانند که سربازان راه پاک سلیمانی از قله های هندوکش تا سواحل مدیترانه هستند. این سربازان فقط در گوشه ای از ایران نشسته اند، بلکه شهید سلیمانی مردی بود که وقتی برای حفاظت از حرم حرکت کرد، بچه ها را از قله های هندوکش در مرز چین برد و برای حفاظت از حرم به دمشق رفت. حضرت زینب سلام الله علیها و سربازانش و مقام معظم رهبری فرمودند سربازان راه روشن شهید سلیمانی این ظلمی را که در قبر این شهید شده تحمل نمی کنند.

آیت الله دژکام در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع فرزندآوری اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید به فرزندآوری به عنوان جهاد نگاه کنند زیرا باید نسلی را تربیت کنند که جای شهدا به ویژه شهید سلیمانی را بگیرد. مسئله جوانان جمعیت و آموزش نسل جدید را باید خیلی بیشتر جدی گرفت.

وی در رابطه با شرایط اقتصادی کشور گفت: برخی از امور باید با عزم و تصمیم عمومی مردم حل شود، مانند خود انقلاب که مردمی بود. موضوع اقتصاد نیز اصلی ترین موضوعی است که باید انجام شود و متاسفانه در این زمینه کار زیادی داریم و موضوع ارتقای اقتصاد است.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: اگر دولت محترم همت کند و تمام اقدامات ممکن را انجام دهد باید این را مسلم بدانیم که با همت دولت نمی توانیم مشکل اقتصادی نزدیک به 90 میلیون نفر در کشور را حل کنیم. تنها.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی تواند مشکل اقتصاد را حل کند، افزود: اقتصاد دولتی نمی تواند پاسخگوی نیاز یک ملت بزرگ باشد و باید این را به عنوان یک اصل و اعتقاد بپذیریم، بنابراین اولین وظیفه دولت در راه ارتقای اقتصاد همان چیزی است که این دولت در تلاش است و مردم باید از آن حمایت کنند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دولت باید فضای سرمایه گذاری ایجاد کند و جلوی این حرکت عظیم گرفته نشود، افزود: اگر 2 تا 3 سال پول بیاوریم و این میزان سرمایه گذاری کنیم، جوان منتظر کار نمی ماند. می گویند کار نیست چون تولید متوقف شده است و اگر تولید کنند همه جوان ها باید کار کنند. به همین دلیل باید از این رویکرد دولت و امید حمایت کنیم

امام جمعه شیراز نیز به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در مورد موضوع انتخابات آینده صحبت کردند و در سخنان اخیر خود با جدیت تمام فرمودند هرکس با انتخابات مخالفت کند با جانشینی امام مخالفت کرده است. خیلی جدی است.

وی ادامه داد: امروز نگرش های گرایش پذیر و غیرمجاز از لیستی که اعلام شد حذف شده و مهم این است که فردی در عرصه کار مرد باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید بدانیم که بزرگترین میراث امام مسئله ولایت فقیه است و باید ولایت فقیه انتخاب شود. و توسط متخصصان ملت کنترل می شود و این وظیفه بسیار سنگینی است که بر عهده آنهاست و امیدواریم همه تلاش خود را انجام دهند و این انتخابات را لقمه ای برای همه دشمنان ایران و اسلام و کسانی که آنها هستند برگزار کنیم. نمی خواهید عزت و عظمت کشورمان را به گونه ای ببینیم که مایه خرسندی دوستان انقلاب و روسیه و مایوس کننده دشمنان انقلاب و اسلام باشد.


آیا این خبر مفید بود؟