شهدا نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری موج


مراسم دفن جسدسلام 110 شهید گمنام حفاظت مقدس در برابر دانشگاه تهران همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) آغاز شد. حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در بخشی از مراسم تشییع و تدفین شهدا حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در تقویم رسمی کشورمان به نام روز شهید گمنام نامگذاری شده است، مراسم تشییع پیکر مطهر 110 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در حسینیه درب اصلی دانشگاه با قرائت آیاتی از قرآن رسما اجرا شد و زیارت عاشورا آغاز شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با حضور در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس گفت: امروز سالروز شهادت بانویی است که سرور و سرور همه زنان در بهشت ​​است. . شخصیتی که مظهر نور قرآن کریم در چهره زن است. حضرت فاطمه مظهر زن قرآن کریم است.

وی ادامه داد: امروز مردم از سراسر کشور پیکر 280 ستاره را تا عرش بدرقه خواهند کرد. این اجساد در تابوت ضامن کرامت ما هستند. شهدا نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزشهای الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: غلبه بر فرزندان غزه هنر نیست و اگر قدرت و شجاعت دارید با نیروهای حماس مقابله کنید.

وی افزود: سربازان ما عملیات های سختی را انجام دادند که در تاریخ نبردهای جهان بی نظیر است. شهدای ما از اروند رود، از میدان‌های مین، از کمین‌های دشمن گذشتند و مردانی بودند که با نزدیک شدن به مرگ شاداب‌تر شدند و مجسمه واقعی ایمان بودند. اینها اسناد جاودانگی ماست. هیچ ملتی بدون شهادت زنده نمی ماند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: خداوند به ملت ما موهبت هایی داده است که به هیچ ملتی نداده است و این از نعمت ولایت است که جهان اسلام را در برابر هجوم کفار هدایت و حمایت می کند. شهدا اقتدار و پیشرفت را برای ما به ارمغان آورده اند و تسلی این ملت در دل آتشی که استکبار در مناطق همجوار ما انباشته است هدیه این شهداست. اگر این شهدا نبودند این سرزمین بارها اشغال می شد و تاریخ را دشمنانمان برای ما می نوشتند اما امروز ما را به عنوان یک قدرت بزرگ در دنیا می شناسند و هیچکس جرات حمله به ایرانیان را ندارد. ملت

پیکر این شهدا در مناطق عملیاتی مختلف از جمله والفجر، پیش از والفجر، والفجر دو، کربلای پنج، بدر، رمضان، کربلای چهار، کربلای شش و غیره تفحص شد.

در آخرین روز از ایام فاطمیه، اقشار مختلف مردم تهران با سردادن شعارهای فاطمیه و در دست داشتن پرچم های عزا و محکومیت جنایات صهیونیست ها و حامیان این رژیم در غزه به دیدار تابوت 110 شهید دفاع مقدس آمدند. . باید یادآوری کنیم که این مراسم همزمان با تشییع پیکر مطهر 170 شهید در 200 نقطه کشور انجام می شود.

مسیر تدفین پیکر مطهر 110 شهید تهران از شرق از خیابان الگیناب، از جنوب خیابان حافظ، از جنوب خیابان وحدت اسلامی و سپس تا خیابان بهشت ​​و معراج شهدا است.

به همین دلیل از ساعت 8 صبح که مراسم آغاز می شود، تردد در دایره بزرگتر از خیابان جمعه به سمت شمال و به سمت خیابان الخبال، از ضلع شمالی میدان الخبال، از بلوار کشاورز و خیابان کریمخان به سمت خیابان ممنوع است. از جنوب و شرق از میدان فردوسی به سمت دانشگاه تهران و از ضلع غربی از خیابان زارع تا میدان انقلاب ممنوعیت تردد وجود دارد.

کاروان حامل پیکرهای شهدا مزین به نماد بیت المقدس است و در مسیر تشییع پیکر این شهدا گروهی از مردم از جمله مادران و دختران تهرانی تسبیح، چفیه، چتر یا چتر می گذارند. تکه های پارچه روی تابوت ها برای تبرک او. برخی از جوانان نیز یادداشت های خود را روی تابوت ها گذاشتند.

در مراسم تشییع پیکر 110 شهید گمنام دفاع مقدس عکس و تمثال شهدای مقاومت از جمله حاج قاسم سلیمانی بر روی دستان مردم دیده می شود. همچنین پرچم کشورمان و گروه‌های جبهه مقاومت اسلامی از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و فلسطین به نشانه اتحاد و همبستگی بین جوامع اسلامی در همه جای مسیر عزاداری به اهتزاز در می‌آید. موکب های فاطمی نیز در طول مسیر با ارائه خدمات مختلف پذیرای عزاداران تهرانی هستند


آیا این خبر مفید بود؟