شهرداری تهران اموال تاریخی را به سرمایه گذار واگذار کرد آنها در حال حفاری زمین هستند تا در آنجا رستوران بسازند

شهرداری تهران اموال تاریخی را به سرمایه گذار واگذار کرد  آنها در حال حفاری زمین هستند تا در آنجا رستوران بسازند

مظفر عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر از عمارت عین الدوله استفاده بهینه نمی شود و بخشی از مساحت این ملک تاریخی به سرمایه گذار واگذار شده است.

میثم مظفر در صد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم استفاده بهینه از عمارت عین الدوله گفت: این عمارت بدون تابلو و اطلاعات و بدون حضور گردشگران رها شده است.

وی افزود: هفت پرسنل در اتاق های این عمارت مستقر هستند ضمن اینکه این عمارت می تواند مرکز آموزش و تولید مجسمه های مفهومی و حجمی باشد و برای زیباسازی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از اعضای شورای شهر تهران تاکید کرد: سازمان زیباسازی بخشی از مساحت این ملک تاریخی را در اختیار سرمایه‌گذاری قرار داده است که زمین را کنده و با ساخت سازه‌های فلزی رستوران یا کافه راه‌اندازی کند که این خلاف شرایط حفظ این آثار تاریخی است. ساختمان ها

مظفر می گوید میزان این کافه مشکوک است؟ وی افزود: از شهرداری نیز انتظار داریم در قرارداد بازنگری و کاربری این مکان را رعایت کند و برای بهره وری بیشتر و بهتر سازمان زیباسازی و شهروندان برنامه ریزی کند تا از این فرصت بهتر استفاده شود.

باغ و عمارت عین الدوله یکی از بناهای تاریخی و از آثار ارزشمند ملی ایران است که در دوره قاجار ساخته شده و این بنا در خیابان جمالی و منطقه پاسداران تهران قرار دارد. این باغ، اقامتگاه تابستانی «عین الدوله» وزیر سه دوره مهم تاریخی در دوران قاجار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید