شهرداری نمی تواند در بحث ایمنی اقدام کند/ برای 10 ساختمان غیر ایمن حکم قضایی ارسال کند

ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795801

معاون شهردار تهران گفت: متاسفانه در بحث امنیت شهرداری نمی تواند اقدامی انجام دهد و ما اختیار رسیدگی به این موارد را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلال بهرامی معاون شهردار تهران با حضور در سی و پنجمین جلسه علنی شورا گفت: در سال 92 شهرداری تصمیم گرفت بازار گل را به شهرک صنعتی هواران منتقل کند اما غرفه داران مخالفت کردند و این اتفاق نیفتاد. “

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری در بحث ایمنی نمی تواند اقدامی انجام دهد و ما اختیار رسیدگی به این موارد را نداریم.

معاون شهردار تهران گفت: آتش نشانان در تلاش هستند تا آموزش های لازم را به غرفه داران بدهند.

بهرامی افزود: اتفاقی که در آتش سوزی در بازار گل محلی رخ می دهد این است که در تمامی حوادث معمولاً در قسمت های خشک بازار یعنی قسمت هایی که بازار فعالیت های غیر گل و گیاهی انجام می داد آتش سوزی رخ می داد.

معاون شهردار تهران گفت: وقتی می بینیم پلاسکو سالم نیست نمی توانیم با او برخورد کنیم اما با آتش گرفتن پلاسکو 16 نفر از همکاران ما در آتش نشانی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این موضوع به وزارت کشور رفته و باید شرایطی پیش بیاید که شهرداری نه تنها مسئول شروع و پایان کار باشد، بلکه در رابطه با ساختمان های غیرمسکونی غیرمسکنی ناامن نیز رگولاتوری را بر عهده داشته باشد. “

معاون شهردار تهران گفت: حکم قضایی برای 10 ساختمان خطرناک صادر شده اما شهرداری صلاحیت قانونی برای جلوگیری از آن را ندارد.

بهرامی تاکید کرد: باید سه جایگاه در بازار گل های فاخر متناسب با سرمایه کشور قرار دهیم و سرمایه گذار باید وارد شود و سرمایه گذاری کند و شرایط را برای فروش گل و گیاه در باغات فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید