شهرکرد سفری به دنیای دیدنی های تاریخی و طبیعی

در ادامه این مقاله، نگاهی به برخی از بهترین ها خواهیم داشت نکات برجسته چک لیست برای معرفی شما

آبشار زردلایم یکی از بهترین جاذبه های طبیعی شهرکرد است

اگر به طبیعت و به خصوص آبشارهای زیبا و طبیعی علاقه دارید، تنها در 84 کیلومتری شهرکرد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ایران در انتظار شماست. ارتفاع این آبشار به 50 متر می رسد و با عرض بیش از 65 متر یکی از وسیع ترین آبشارهای ایران است. اگر در فصل بهار به شهرکرد سفر کردید و از این آبشار زیبا دیدن کردید، می توانید از طبیعت سرسبز اطراف آبشار نیز لذت ببرید. در نزدیکی آبشار زردلایم مکان های تاریخی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید.

شهرکرد سفری به دنیای دیدنی های تاریخی و طبیعی

زمین های سوارکاری و چوگان در دل طبیعت شهرکرد

چوگان و اسب سواری از جمله ورزش هایی است که در ایران باستان طرفداران زیادی داشته است. حتی امروزه در شهرکرد زمین های سرسبز و زیبای زیادی وجود دارد که علاقه مندان می توانند در آن ها رانندگی کنند یا حتی چوگان بازی کنند. اگر در فصول گرم و سرسبز سال نیز به شهرکرد سفر می‌کنید، می‌توانید به چمن‌زارهای گندمان، سولگان، آلونی و بسیاری از تالاب‌ها و دریاچه‌های دیگر بروید و سواری یا چوگان بازی کنید. برخی دیگر از مکان های مرتفع مناسب برای سوارکاری را می توان در دامنه کوه ها یافت.

زاینده رود یکی از با ارزش ترین جاذبه های شهرکرد است

یکی از جاذبه های اصلی شهرکرد که تقریباً هیچ مسافری بازدید از آن را از دست نمی دهد، رودخانه زاینده رود و سد کوهرنگ روی آن است. سرچشمه زاینده رود آبشار کوهرنگ است و به همین دلیل سد ساخته شده بر روی این رودخانه به سد کوهرنگ معروف است. اهمیت زاینده رود برای ایران به حدی است که می توان تصویر این سد را بر روی اسکناس پنجاه ریالی مشاهده کرد. اگر می خواهید روزی آرام را سپری کنید و با خانواده خود پیک نیک داشته باشید، می توانید در فصول گرم سال به سد کوهرنگ رفته و از زاینده رود شهرکرد دیدن کنید.

images 1687239765 64913c558d2ef خبر خاکستری

قلعه دزک یادگاری از دوران ایلخانی است

شهرکرد را با مناظر زیبای خود می شناسند. اما آثار تاریخی و باستانی زیادی در آن وجود دارد. یکی از این بناها قلعه دزاک در 35 کیلومتری شهرکرد است. این قلعه یکی از بناهای به جای مانده از سلسله ایلخان در ایران است. این بنا با معماری مشابه معماری اروپایی ساخته شده و در ابتدا به عنوان یک قلعه نظامی برای حفاظت از شهر استفاده می شده است. اما کم کم هنرمندان زیادی در تکمیل این قلعه شرکت کردند و اتاق ها و قسمت های شیک و زیبایی را به آن اضافه کردند تا اینکه در نهایت این قلعه به قصری بسیار زیبا تبدیل شد. هنوز هم می توانید بسیاری از زیبایی و ظرافت معماری آن دوران را در این قلعه ببینید.

شیرهای سنگی در میان آثار تاریخی شهرکرد

در گذشته برای قدردانی از قدرت و شجاعت افراد متوفی، شیرهای سنگی را بر مزار آنها می گذاشتند. امروز هم اگر به چهارمحال بختیاری و شهرکرد بروید می توانید این شیرهای سنگی را در گورستان های تاریخی و باستانی ببینید. قدمت این شیرهای سنگی مربوط به دوران صفویه است. قدیمی ترین شیر سنگی یافت شده در شهرکرد نیز در گورستان هفشجان این شهر است. دیدن این شیرها و آشنایی با مقدسات ایران باستان در سفر به شهرکرد خالی از لطف نیست.

غار یخی چما یکی از مکان های دیدنی شهرکرد است

غار یخی چما یکی از شگفت انگیزترین مکان های دیدنی شهرکرد است که در ۲۵ کیلومتری چالگرد قرار دارد. برف زیادی در این منطقه طی سالیان گذشته باریده و آنقدر جمع شده و سفت شده است که دیگر به راحتی آب نمی شود. این یخ ها و برف های انباشته باعث ایجاد غار یخی چما در شهرکرد شده است. در تابستان، قطر یخ در منطقه کاهش می یابد. اما در زمستان به دلیل بارش برف لایه های جدیدی غار را می پوشاند و قطر آن تا 50 متر می رسد.

images 1687239765 64913c55b0155 خبر خاکستری

با فلای امروز به شهرکرد سفر کنید

در شهرکرد جاذبه های زیادی وجود دارد که اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی از همه آنها دیدن کنید، باید حداقل یک هفته در این شهر بمانید. اما این مکان های دیدنی شهرکرد به قدری زیبا هستند که سفر به این شهر را هرگز از دست ندهید. اگر امسال قصد سفر به شهرکرد را دارید می توانید همین امروز به سایت فلای تودی مراجعه کنید و ارزان ترین آن است. بلیط رکورد شطرنج خودتان و خانواده تان را آماده کنید. Fly Today همراه شما برای سفری راحت و بدون دردسر است.

دیدگاهتان را بنویسید