شهر محمدیه در بحث زیرساختهای فرهنگی و هنری بسیار محروم است

شهردار محمدیه:

شهردار محمدیه با اشاره به محرومیت این شهر از نظر زیرساخت های فرهنگی و هنری گفت: یکی از مهم ترین درخواست های ما از نهاد رهبری استان ایجاد زیرساخت های فرهنگی و کمک به ساخت سینما و کتابخانه در شهر محمدیه است.

به گزارش خبرگزاری موج قزوین

محمد پیری شهردار محمدیه در جلسه شورای معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که با محوریت رسیدگی به مشکلات شهر البرز برگزار شد؛ گفت: وی گفت: محمدیه دارای دو کتابخانه است که یکی از آنها توسط شهرداری ساخته شده و کتابخانه دوم نیز اجاره ای است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در صدد رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: کتابخانه یکی از زیرساخت های مهم فرهنگی است از این رو شهرداری محمدیه مصمم به تقویت و توسعه این منطقه است.

شهردار محمدیه تصریح کرد: با توجه به اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی از سنین کودکی و مدرسه آمادگی کامل داریم در صورت همکاری آموزش و پرورش در این حوزه حضور داشته باشیم.

وی بیان کرد: در زمینه ارتقای سطح شهروندی برنامه های خوبی داریم به عنوان مثال حمل و نقل عمومی در شهر محمدیه رایگان است و با نصب مانیتور در اتوبوس ها تلاش می کنیم فعالیت های فرهنگی انجام دهیم.

پیری خاطرنشان کرد: در مقوله ترویج فرهنگ حجاب نمایشگاه ها و همایش هایی در این شهرستان برگزار شده و در راستای ترویج بحث فرزندآوری به این خانواده ها برای صدور پروانه ساختمانی تخفیف و 10 میلیون پاداش داده شده است. تومان به همکاران دارای فرزند پرداخت شده است

وی تصریح کرد: شهرستان محمدیه از نظر زیرساخت های فرهنگی و هنری بسیار کم برخوردار است در حالی که جمعیت این شهرستان 150 هزار نفر است و باید شرایط مناسب برای کشف و پرورش استعدادها و همچنین ساخت چندگانه فراهم شود. -تالارهای فرهنگی هنری شهرداری محمدیه آماده همکاری با اداره ارشاد در این بخش می باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اعطای اعتبار مددکاری اجتماعی برای تجمع معتادان متجاهر، اختصاص فضا برای فعالیت تشکل های مردمی برای برگزاری آموزش ها و کلاس های آگاهی بخشی از اقدامات شهرداری محمدیه برای پیشگیری از اعتیاد است.

وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین درخواست های ما از ریاست رهبری این ولایت ایجاد زیرساخت های فرهنگی و کمک به ساخت سینما و کتابخانه در شهرک محمدیه است. همچنین متناسب با اهداف نظام و انقلاب باید جریان های فرهنگی ایجاد شود ما نقش موثری خواهیم داشت.



آیا این خبر مفید بود؟