شهیدی که به امام حسین (ع) نوید شهادت را داد/ شهید امریه از نوجوانی دستگیری از نیازمندان و یتیمان را آغاز کرد.


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879732

شهید امرای از 12 سالگی دستگیری از نیازمندان و یتیمان را آغاز کرد و سال ها با بیم امام علی (ع) در این راه به نیازمندان خدمت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، سال ها از جنگ تحمیلی می گذرد اما هنوز روحیه شهادت طلبی در میان ملت به ویژه جوانان موج می زند، ملتی که از ترس جان خود را برای دفاع از اسلام و ارزش ها فدا می کند. امام حسین (ع) . .

در آن سوی مرز، استکبار خوی وحشی، گروه تروریستی داعش را برای رسیدن به اهداف خود آماده کرد، تروریست های وحشی که کودکان و انسان های بی گناه بسیاری را به خاک و خون کشیدند و اکنون در سوریه کابوس می بینند، اما در این بین روزهایی بود که مدافعان حرم راهی این مرز شدند. با همین روحیه ایثار و شهادت با داعش مبارزه کنید.

بسیاری از جوانانی که جنگ را ندیده اند اما از پدران و مادران خود شنیده اند که چگونه دلاوران این دیار روزی سینه های خود را حفظ کرده اند، اما نمی گذارند دشمن وجبی را اشغال کند، همان جوانانی که لباس رزم و با لباس رزم به تن دارند. شور و اشتیاق و برای نابودی داعش به سوریه اعزام شدند.

مدافعان حرم حضرت زینب(س) جنگ حسین علیه تروریست های داعش و جبهه کفر قیام کرده اند، جوانانی که در دنیا دل بسته اند و راه شهدا را ادامه داده اند.


0f38ad5d 0ca7 4b42 b32b 4cc1e37bbd30 خبر خاکستری


اما در تیرماه سال 94 شهید علی امرایی به عنوان اولین شهید مدافع حرم بروجرد در سوریه به شهادت رسید.شهید امرایی اهل بروجردی است اما محل سکونت ایشان تهران است که در راه دفاع از اسلام به شهادت رسید.

در همین رابطه گفت وگویی تفصیلی با غلامرضا امرایا پدر شهید مدافع حرم انجام شده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.


شهید امرای فرزند چند خانواده بود و چه ویژگی های اخلاقی داشت؟

علی چهارمین فرزند خانواده متولد 12 دی 1343 است و از همان دوران کودکی محبت به اهل بیت (ع) در سینه او نهفته است و در رفتار و کردارش این محبت دیده می شود که سعی می کند به آن دست بزند. گامی در این مسیر


01b9834d b730 4dba 80af 6da54b529f7f خبر خاکستری


همواره با شور و نشاط خاصی در مراسم مذهبی، قرآنی و محرم شرکت می کرد و خدمت به عزاداران امام حسین (ع) را افتخار می دانست و از کودکی با قرآن انس داشت.

از کودکی بسیار مهربان، مهربان، دلسوز و فداکار بود و سعی می کرد تا جایی که می توانست به دیگران کمک کند.

شهید علی امرایی از سنین پایین علاوه بر درس خواندن سعی می کرد به کار هم بپردازد به همین دلیل به دیوارنویسی و کارهای فرهنگی می پرداخت و یا در بوفه مدرسه کار می کرد و درآمد خوبی هم داشت، روزی مادرش از او پرسید: با پولت چه کار می کنی. ? علی به مادرش پاسخ داد که پول بی فایده است و فقط می دانیم که او برای کمک به نیازمندان سخت کار می کند.

شهید امرایا در سن 12 سالگی حامی یتیمان و نیازمندان شد و بدین ترتیب از امام علی (ع) نه، تلاش کرد.


2a90b181 f878 4c38 aebc a73d5ab6e965 خبر خاکستری



از چه سنی وارد سپاه شدید و تصمیم گرفتید به سوریه بروید؟

شهید امرایی در سن 20 سالگی با اخذ دیپلم و دیپلم به عضویت سپاه قدس درآمد. مدتی کار می کند. علی نیز با اعزام مدافعان حرم به این منطقه، داوطلبانه عازم سوریه شد.

او قبل از شهادت چندین بار اعزام شده بود و هر بار بیشتر از سری های قبل اشتیاق داشت تا در جبهه حق علیه باطل با تروریست ها بجنگد اما در آخرین دیدارمان مادرش به او گفت که این بار را نکن. پس با چه کسی باید جنگید؟ این آخرین ملاقات ما در آن زمان بود و علی در تیرماه 94 کشته شد.


9b78ea78 2c5d 43bd 8cb6 b62009dfe7de خبر خاکستری



خبر شهادت ایشان را چگونه دریافت کردید؟

شهيد امرايا قبل از شهادت مي گويد شبي حسين (ع) را در خواب ديدم كه فرمود تو در شب قدر سال بعد با ما بودي و علي از تعريف اين خواب خشنود شد و گفت امیدوارم روزی به آرزوی تو برسم.

شهید امرای در تاریخ 11 تیر 1394 به همراه چند تن از همرزمانش در سوریه به شهادت رسید.


b272d821 21dc 4837 8cf7 3efc422b350c خبر خاکستری



مهم ترین خاطراتی که از شهید امرایی دارید چه بود؟

علی با توجه به اینکه شروع به کار خیر و دستگیری نیازمندان به جوانی کرده بود، اما کارهای بزرگی انجام داده بود، چند روز بعد از شهادت پسرم زنی آمد و گفت که سرپرست خانواده نیست. برای حمایت به کمیسیون کمکی مراجعه کردم، یتیمی پیدا کردند و چند روز بعد شهید امریه به عنوان حامی پسرم که یتیم بود معرفی شد.

من باور نمی کردم پسری در این سن و سال بتواند چنین کارهایی انجام دهد و در سال هایی که با چند خانواده دیگر از این خانواده حمایت می کرد سعی می کرد بهترین پرورشگاه را بازی کند.

من افتخار می کنم که فرزندم در راه اسلام و دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها شهید شد و همه موظفیم راه شهدا را ادامه دهیم و با بیم و هراس در این مسیر حرکت کنیم. امام حسین (ع).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید