شهید انجفی الگوی کار جهادی و حکومت داری بود


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 28.07.1401
کد خبر: 1904612

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

کریمی گفت: برخورداری از روحیه جهادی و حکومت جهادی از ویژگی های بارز شهید انجفی است که امروز باید در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ غلامرضا کریمی مدیرکل حفاظت و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در جلسه هماهنگی برنامه های یوم الله شهید رحیم آنجفی گفت: شهید رحیم انجفی مرواریدی بر تاج شهداست. استان مرکزی و داشتن سردارانی چون شهید انجفی برای ولایت و شهدای استان است. کانون افتخار بزرگی است و امروز ما موظفیم این منابع ارزشمند را به خوبی ارائه کنیم زیرا این عزیزان بهترین الگو برای نسل جوان هستند و لذا تلاش برای تبیین زندگی شهید رحیم آنجفی یک ضرورت مهم است.

وی با بیان اینکه شهید انجفی از فرماندهان مخلص و توانمندی است که از ابتدای تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پیوستن به این انقلابی و مردمی در پاسداری از ارزش های اسلامی و خدمت به مردم نقش آفرینی کرده است، تصریح کرد: نهاد مدیریت جهادی یکی از ویژگی های بارز شهید انجفی است که امروزه باید در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

کریمی افزود: شهید رحیم انجفی از چهره های برجسته دانشگاهی و دانشگاهی بود که در کنار خدمت به عنوان معلم دانشگاه، به عنوان معلم دانشگاه نیز فعالیت می کرد و نام و رشادت شهید انجفی همواره به عنوان ستاره ای درخشان در تاریخ جهان خواهد درخشید. استان مرکزی.

وی ادامه داد: تاریخ دفاع مقدس مملو از حماسه سازان و مداحانی چون شهید رحیم آنجفی است و این شهید بزرگوار یک شهید ملی و برجسته است و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس همواره از این شهید بزرگوار یاد می کنند. “

مدیرکل حفاظت از آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه تقوا، ادب، هوشیاری و شجاعت از ویژگی های بارز شهید انجفی بود، گفت: شهید انجفی الگوی کار جهادی و جهادی بود. حکومت داری و عمر خود را در راه دفاع از ارزش ها گذرانده و در زمینه های مختلف از جمله جبهه های نبرد خیر علیه باطل، مدارس، دانشگاه ها و بدنه مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معارف اسلامی را گذرانده است.

وی معنویت و ابتکار را از دیگر ویژگی های شهید انجفی برشمرد و افزود: این ویژگی ها همواره در سیر و سلوک و مدیریت وی نمود داشت و امروز تلاش برای تبیین زندگی نامه شهید آنجفی در مدارس و دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است.

کریمی خاطرنشان کرد: ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در پاسداشت و 6200 شهید استان مرکزی در گام دوم با رویکرد تبیین جهاد و یکی از مهم ترین فعالیت های خود ادامه می دهد. برنامه تبیین سیره شهدای برجسته و تبیین نقش استان در عملیات دفاع مقدس است که برنامه های مختلفی در این زمینه دارد.

پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست هماهنگی برنامه های سالگرد شهید رحیم انجفی گفت: شهید رحیم انجفی از فرماندهان برجسته و شهدای برجسته استان و کشور و زندگی و زندگی است. شخصیت این شهید بزرگوار گسترده است و می توان آن را مکتب نامید و از این رو شهید انجفی مکتب مردم سازی است و امروز باید این مکتب در دانشگاه ها و مدارس استان به خوبی تبیین شود.

وی افزود: فرا رسیدن سالروز شهادت شهید انجفی فرصت مناسبی برای پرداختن به زندگی و مکتب شهید انجفی است و رویکرد برنامه ها در این راستا تبیین جهاد است و به مدت یک هفته، غنی و باید ارائه می شود. برنامه های محتوایی موثری با محوریت این شهید عزیز در مدارس و دانشگاه ها انجام شود تا نوجوانان و جوانان از این الگوی بزرگ بهره مند شوند.

گدرزی تاکید کرد: موضوع حکومت جهادی شهید رحیم انجفی باید در مدارس و دانشگاه ها تبیین شود و با این عنوان می توان برنامه های آموزشی و بصیرتی را در سطح اراک و حتی استان مرکزی به عنوان حکومت جهادی در گام دوم انقلاب رمز عبور انجام داد. یکی از مشکلات است و شهید انجفی در این زمینه الگوی موفقی است.

وی گفت: استفاده از راویان حفاظت مقدس در تبیین زندگی شهید رحیم آنجفی مورد توجه قرار گیرد و برنامه هایی با محتوای قبر مطهر این شهید بزرگوار پیش بینی شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اعزام گروه های جهادی بسیج به مناطق فقیرنشین یکی از مهمترین برنامه ها در ایام سالگرد شهادت شهید انجفی است و گروه های جهادی امروز علاوه بر رویکرد خدمت رسانی، فرهنگ ایثار را ترویج می کنند. و ایثار نیز نقش دارد.

با اشاره به اینکه برگزاری دوره تخصصی تربیت راویان حفاظت مقدس با محوریت تبیین زندگی شهید رحیم انجی از دیگر برنامه های این ایام است، گفت: تربیت راویان برجسته در خصوص فرماندهان و سرلشکر شهدای استان مرکزی یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد

گودرزی افزود: استفاده از ظرفیت هنرمندان و فعالان فرهنگی برای تبیین زندگی شهید رحیم انجفی از طریق زبان هنر یکی دیگر از ضروریات است و یکی از ابزارهای تحقق جهاد تبیین هنر است و باید به این موضوع از نظر توجه شود. از فرماندهان شهید

وی با بیان اینکه در معرفی و تبیین زندگی شهید رحیم انجفی باید به فضاسازی شهری توجه شود، اظهار داشت: از شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک انتظار داریم در ایجاد فضاسازی گام های بلندی بردارند. فضای شهری با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی، چرا که شهید انجفی متعلق به همه مردم است و امروز وظیفه داریم این شهید بزرگوار را به نسل جدید جامعه تقدیم کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: استفاده از فضای مجازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان مرکزی محصولات خوبی برای شهدای استان وجود دارد. شهید رحیم انجفی که باید در فضای مجازی از او استفاده کرد

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه یک مسجد، یک خاطره با محوریت شهید رحیم انجفی در یکی از مساجد شهر اراک از دیگر برنامه های سالروز شهادت شهید انجفی و برگزاری مراسم بزرگداشت شهید انجفی است. یادواره شهید انجفی با رویکرد تبیین جهاد مهمترین برنامه و محتوای همه برنامه هاست این شرحی از زندگی و مکتب شهید رحیم انجفی است و مردم روستای مرزیجران اراک در این مراسم شرکت خواهند کرد. جهتی مانند سالهای گذشته

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید