شوخی ها و اتباع خارجی؛ علت 70 درصد تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905596

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایمن سازی معابر گفت: 70 درصد کشته شدگان تصادفات جاده ای اتباع خارجی و خارجی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، کیامرث حاجی زاده در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها با اشاره به اهمیت جلسات این کمیته گفت: اعضای مدیران به صورت حضوری در جلسه حضور داشته باشند چرا که تصمیمات اتخاذ شده در این کمیته مربوط به زندگی است. از افراد و دارایی ها، اما برخی از مدیران به دعوت تولید ناخالص داخلی به عنوان دبیر جلسه توجهی نکردند و غایب بودند که قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران ملزم به حضور در جلسه کمیته ایمنی راه ها هستند، بر فعالتر شدن دبیرخانه این کمیته و پیگیری مصوبات جلسه تاکید کرد. و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در جلسات و ساختار اداری استان وجود دارد این است که مصوبات را به جلسه بعدی واگذار می کنیم تا پیگیری و دلیل عدم پیگیری را از مدیران مربوطه جویا شویم.

وی با بیان اینکه بر اساس توپوگرافی منطقه، نقاط حادثه خیز استان شناسایی و تعدادی از آنها در مدت زمان کوتاهی برطرف شده است، ادامه داد: گذشته.


df8fcf5b f833 4d96 add7 80d1dee75c76 خبر خاکستری

وی با اشاره به برخی نقاط حادثه خیز استان گفت: محور خروجی چرام یکی از نقاطی بود که هر روز شاهد تصادف بودیم اما در کمتر از دو ماه نقاط حادثه خیز تعمیر و به بهره برداری رسید. محور تنگ چویل یکی دیگر از نقاط حادثه خیز حومه شهر بود و در پیچ خطرناک این محور خودروها و موتورها به کف دره سقوط کردند که ایمن سازی شد و خوشبختانه تاکنون به این تعداد گزارش تصادف در تنگ چویل نداشته ایم.

وی با اشاره به محور چرام به دهدشت و انجام مراحل پایانی ایمن سازی 15 کیلومتر از این محور، افزود: محور تولیان یکی از مرگبارترین مناطق استان است که باید هر چه سریعتر راه و شهرسازی را تعیین تکلیف کند. 11.2 درصد تلفات در جاده کمربندی یاسوج بوده که 5 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و از زمان افتتاح تاکنون تصادف زیادی گزارش نشده است، همچنین نیوجرسی باید در این محور و یاسوج – سمیرم – اصفهان نصب شود. محور.

حاجی زاده با بیان اینکه ادامه مسیر کمربندی از پل مختار تا پلیس راه در حال پیگیری است، گفت: کار در محور تونل گل زردون به اول سرجینه به طول 4.5 کیلومتر و شاه بهرام – باشت و چرام در حال انجام است. پیشرفت تکمیل شد

حاجی زاده با اشاره به اینکه از محل سفر و اضافه رئیس جمهور تنها 700 میلیارد تومان به راه های استان اختصاص یافت گفت: از این محل تنها 100 میلیارد برای اصلاح نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده است در حالی که در دو مورد اخیر سال‌ها از محل‌های مختلف اعم از یارانه‌ها و سایر موارد بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به حوزه راه استان اختصاص یافته است و تمام تلاش متولیان امر ایمن‌سازی معابر و ترمیم آن‌ها در نقاط حادثه خیز است.

f8c969c0 bcf4 4186 bebf 12f894d5af91 خبر خاکستری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری احمد کهگیلویه و بویار با اشاره به افزایش 56.9 درصدی تردد در جاده های استان در فروردین ماه امسال، گفت: علیرغم همه اقدامات و تلاش های انجام شده برای ایمن سازی جاده ها، آمار تصادفات جاده ای افزایش یافته است. و مرگ و میر همچنان بالاست و 70 درصد مرگ و میرها در منطقه قاچاق کالا مربوط به تیراندازی و قاچاق اتباع خارجی است.

وی گفت: در تصادف دیروز 17 اتباع خارجی سوار پژو بودند که 5 نفر از آنها کشته شدند که فروردین امسال تصادف خودرو اتباع بیگانه باعث فوت تعداد زیادی از آنها شد که پلیس می خواهد از زورگیری استفاده کند. گشت های زور و جریمه پلیس در زوم در زمان های مختلف.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاهم نامه ساخت پاسگاه میمند به زودی امضا و به بهره برداری می رسد، اما تا آن زمان باید گشت های رادارگریز فعالتر شده و برای تیراندازی به خودروها راهکار داده شود.

حاجی زاده در پایان به پیشرفت 98 درصدی محور پاتاوه اشاره کرد و به دهدشت گفت: کارهای مربوط به این جاده تا پایان آبان ماه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید