شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره اوکراین را رد کرد


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817399

شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره حوادث اوکراین را تایید نکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل صبح پنجشنبه پروژه پیشنهادی روسیه برای بحران اوکراین را رد کردند.

این پروژه خواستار حمایت از غیرنظامیان و تضمین دسترسی به کمک ها در اوکراین بود، اما 13 کشور رای ممتنع و دو کشور (چین و روسیه) رای موافق دادند.

شورای امنیت علاوه بر بازرسی‌های جاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روسیه، خواستار نظارت بر پایبندی روسیه به «اقدامات مورد نیاز برجام» شد.

روسیه در 24 فوریه دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز پس از آن رخ داد که مسکو رسما استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه مدعی است که اوکراین به تعهدات خود بر اساس توافقات مینسک که در سال های 2014 و 2015 برای حل اختلاف بین جدایی طلبان و کیف منعقد شده بود، عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین می گوید عملیات نظامی روسیه با هدف «غیر نظامی کردن اوکراین» و «غیر ملی کردن» این کشور انجام می شود.

ساعاتی پس از حمله روسیه، اوکراین اعلام کرد که تمامی روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده است. کشورهای غربی بارها تحریم هایی را علیه روسیه از جمله چندین بانک این کشور اعمال کرده اند که سیستم پیام رسانی سوئیفت را مختل کرده است.

ایالات متحده و متحدان اروپایی‌اش تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده‌اند که فهرستی از بسیاری از موسسات مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی روسیه را درج کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید