شورای عالی انقلاب فرهنگی مقررات جذب نخبگان خارج از کشور را در هیئت‌های علمی اصلاح کرد

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با موافقت با اصلاح مصوبه منع استفاده از ظرفیت نخبگان دارای تابعیت مضاعف برای ایجاد زمینه برای جذب نخبگان خارج از کشور در شوراهای علمی، تصمیم گرفتند لایحه ای را به مجلس ارائه کنند. از ظرفیت این نخبگان با پیشنهاد این شورا استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج


در یک جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد رئيس جمهور برگزار شد، موضوع استفاده از ظرفیت اساتید نخبه دارای تابعیت مضاعف در شوراهای علمی متناسب با استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد که منع قانونی مصوبه مجلس شورای اسلامی. در این زمینه باید با اصلاح و پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی، لایحه ای از سوی دولت برای استفاده از ظرفیت این نخبگان به مجلس ارائه شود.

بحث و گفتگو پیرامون خانه ملی گفت و گوی آزاد، شرایط، مبانی موضوعی، حوزه بحث و سایر الزامات از دیگر محورهای جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

همچنین با تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنج نفر از اعضای حقیقی شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان این شورا انتخاب شدند و مقرر شد در اولین جلسه، رئیس این شورا با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور خواهد داشت که در صورت تصویب علاوه بر دبیری ستاد خانواده و بانوان و رئیس خانواده و شورای فرهنگی اجتماعی زنان خواهد بود. همچنین به عضویت حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد.


آیا این خبر مفید بود؟