شوک جدید دولت رئیس جمهور برای فرهنگیان در سال جدید

شوک جدید دولت رئیس جمهور برای فرهنگیان در سال جدید

رئیس کمیسیون آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بخشنامه ای که در اسفندماه از سوی سازمان اداری و سازمان استخدامی و به تصویب هیأت حقوق و دستمزد ابلاغ شد، گفت: چرا معلمان از افزایش فوق العاده کارکنان دولت کنار گذاشته شدند؟

محمد وحیدی رئیس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس با اشاره به بخشنامه اصلاحات ویژه دستگاه های دولتی گفت: در اسفند ماه سال 1401 سازمان های اداری و کارگری با تصویب شورای مزد اصلاحات ویژه را مطرح کردند. به حدود 30 موسسه از 35 تا 50 درصد داده ها و این دستگاه ها مشمول افزایش حقوق می شدند، اما فرهنگیان اینگونه نبودند.

با توجه به اظهارات وحیدی در این مصوبه، بین مشاغل تخصصی و عمومی تفکیک قائل شدند و این مشکل در بین کارکنان آموزشی نیز گزارش شد، اما بخشنامه مذکور برای معلمان اجرا نشد.

رئیس کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این بخشنامه مربوط به سال 1401 در اسفندماه ابلاغ شد، تاکید کرد: انتظار داریم برای فرهنگیان نیز اعمال شود.

وحیدی همچنین با انتقاد از این بخشنامه گفت: چرا کارکنان ادارات اداری، مالی و نظارتی جزو ادارات دولتی محسوب می شوند و افزایش فوق العاده آنها کمتر است؟

او می گوید ماهیت برخی دستگاه ها به گونه ای است که افراد باید در آن بخش ها تخصص داشته باشند. این مشکل نشان می دهد که تصمیم گیران در سازمان اداری و سازمان کارگزینی بیشتر دانشگاهی هستند و ساختارهای اداری را به خوبی نمی شناسند.

به گفته این عضو کمیسیون آموزش مجلس، «اگر درک درستی از ساختار اداری حداقل از نظر دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم یکسان سازی حقوق مؤسسات و مستمری بگیران وجود داشت، لایحه ای به مجلس ارائه می شد. آن را اصلاح کنید، اما این نیز اقدامی انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید