شوک مالیاتی برای افزایش دستمزدها

شوک مالیاتی برای افزایش دستمزدها

روز جدید : دولت هر ساله به دلیل افزایش تورم دستمزدها را افزایش می دهد. افزایش دستمزد می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد. افزایش دستمزد در سال 1401 بر خلاف سال گذشته در دستمزد شاغلان و بازنشستگان متفاوت است. در واقع برای هر کارمند و بازنشسته افزایش حقوق متفاوتی در نظر گرفته شده است.در ادامه به آخرین اخبار افزایش حقوق می پردازیم.تبصره 12 قانون بودجه 1401 کل کشور را به GTD ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، درآمد یکساله کارکنان ملکی و غیردولتی مندرج در احکام کار اعم از حقوق، مزایا و انواع پرداختی ها و کار به استثنای عیدی (پاداش پایان سال) از مالیات معاف است. تا 67 میلیون و 200 هزار مازاد مازاد 67 میلیون و 200 هزار تن تا 180 میلیون تن در سال 10 درصد مالیات

شایان ذکر است در صورت محاسبه مالیات حقوق و دستمزد به صورت ماهانه، درآمد حاصل از حقوق تا سقف 5 میلیون و 600 هزار تن از پرداخت مالیات معاف است.

معاون وظیفه فرماندهی کل انتظامی استان در جلسه احضار و اعزام مشمولان غایب به فرماندهی انتظامی گلستان گفت: با پیگیری و حمایت مجلس و دولت، حقوق مشمولان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. حقوق قانونی و معوقات فروردین ماه در ماه های آینده به حساب آنها واریز می شود.

سردار مهری با اشاره به اینکه نیمی از غیبت های پشت دفترچه سربازان مجرد نیز بخشوده شده است، گفت: برای سربازانی که غیبت سالانه ندارند با موافقت فرمانده مستقیم می توانند یک ماه از مرخصی تشویقی استفاده کنند. سرویس. رهبر معظم انقلاب اشتغال جوانان فرمودند: در این راستا جلسات متعددی با دستگاه های مختلف جذب و کارگزینی برگزار شد و ارتباط لازم با بانک ها برای اعطای تسهیلات به این افراد صورت گرفت.

سردار مهری گفت: نظم و امنیت رشادت های جذب نیرو را که در اقصی نقاط کشور تلاش می کنند را تا حد زیادی مدیون هستیم.

حجت الله عبدالملکی در همایش روز جهانی کارگر افزود: با توجه به افزایش دستمزد نیروی کار تعدیل نمی کنیم و با توجه به تئوری افزایش انگیزه نیروی کار، با افزایش دستمزد، بهره وری نیروی کار افزایش می یابد و در نتیجه وی. با بیان اینکه قدرت خرید جامعه کارگری در سال 1401 افزایش می یابد، افزود: افزایش دستمزد کارگران باعث تورم نمی شود زیرا مارپیچ تورم دستمزد در ایران رد شده و ثابت نشده است که افزایش دستمزد باعث افزایش تورم در ایران شود. اقتصاد ایران. مشخص شده است که از عوامل اصلی تورم در اقتصاد ایران می توان به افزایش نقدینگی، نوسانات بازار ارز، تورم واردات به دلیل افزایش قیمت های جهانی و بی انضباطی و خارج از دولت اشاره کرد که ربطی به افزایش کارگران ندارد. دستمزد

جزئیات افزایش دستمزد و مزایای کارگران در سال 1401

همانطور که قبلاً وزیر کار وعده داده بود، خبرهای خوبی از دستمزد کارگران می رسد، بالاخره این وعده محقق شد و حداقل دستمزد سال آینده بالاتر از تورم تعیین شد تا ذائقه کارگران در روزهای پایانی سال شیرین شود. 57.4 درصد حداقل دستمزد در جلسه امروز شورای عالی کار تعیین شد و به 4 میلیون و 179 هزار تن دستمزد روزانه و حقوق اولاد کارگران رسید.

از ابتدای سال آینده حداقل دستمزد روزانه برای کلیه شاغلین اعم از دائم یا موقت 139 هزار و 299 تن تعیین شده است. پیش از این این میزان 88 هزار و 500 تن بود. پایه سنوات برای کارگران با حداقل یک سال سابقه کار 210000 تن تعیین شده است. شورای عالی کار به 38 درصد افزایش یافته است که می توان آن را مصوبه مهم شورا دانست. این بخش برای کارگرانی است که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید