شکاف دستمزد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی و حتی خارج از کشور یک چالش است


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893182

کوباد محمدی شکاف دستمزد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی و حتی خارج از کشور را یک چالش می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با تبریک روز پزشک و داروساز اظهار داشت: هر سال از 1 تا 5 شهریور ماه روز پزشک و داروساز نامگذاری شده است. و باید از زحمات ایشان چه در حوزه درمان و چه در زمینه تولید و عرضه دارو قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه سطح سواد پزشکان و داروسازان بالاست، افزود: در همه کشورهای دنیا پزشکان و داروسازان ایران را به عنوان سطح علمی بالایی می شناسند، بنابراین از کشورهای همسایه برای پیگیری روند درمان به کشورمان می آیند، در حالی که در کشور آنها از پزشکان و امکانات بیمارستانی خوب بهره می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها نیز پزشکان ایرانی با حقوق بالا را ملزم به همکاری با خود می کنند که این نشان می دهد که دانشگاه های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران بسیار موفق بوده و توانسته اند چنین جذب کنند. پزشکان تحصیلکرده.آموزش دادن

دکتر محمدی تصریح کرد: در حوزه دارویی نیز پس از انقلاب اقدامات جهادی و کم نظیری در زمینه تولید دارو صورت گرفت که منجر به صادرات داروهای با کیفیت به بسیاری از کشورهای اروپایی و روسیه شد.

وی افزود: داروسازان ایرانی هر داروی جدیدی را که در دنیا برای درمان این بیماری در دوران بحران کرونا موثر بوده تولید و در اختیار بیماران قرار می دهند.


5b5778e1 2469 4b88 92b4 a0294f7faa87 خبر خاکستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروسازان ایرانی جزو اولین کشورهای تولید کننده واکسن بودند و سعی کردند از وابستگی به کشورهای خارجی دوری کنند.

دکتر محمدی تصریح کرد: اگر تلاش پزشکان در اپیدمی کرونا نبود، عزیزان زیادی را از دست می دادیم، اما اقدامات جهادی پزشکان جان بسیاری را نجات داد، هرچند بسیاری از مدافعان سلامت در این راه جان باختند. “


تحصیل دانشجویان پزشکی کرمانشاه در 100 رشته تحصیلی

وی گفت: حوزه فعالیت دانشگاه علوم پزشکی بسیار گسترده است و از نظر دروس آموزشی دانشجویان این دانشگاه در 100 رشته در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی و کاردانی تحصیل می کنند. دکتری و فوق تخصص ریه.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی رشته های پرطرفداری دارد که هیچگاه صندلی خالی ندارند، گفت: با توجه به کثرت متقاضیان این رشته ها عمدتا با مشکل کمبود فضای فیزیکی برای دانشجویان مواجه هستیم. درس خواندن .

دکتر محمدی اذعان داشت: در حال حاضر در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی کمبود فضای فیزیکی وجود دارد و حتی با مشکل کمبود فضا در بیمارستان نیز مواجه هستیم و از این رو توسعه فضای فیزیکی در دانشکده دندانپزشکی و پزشکی در دستور کار است.


c0e9f78c e967 40b2 ae86 91eb9946e001 خبر خاکستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر واکسیناسیون به صورت گسترده انجام نمی شد، بسیاری از هموطنان خود را از دست می دادیم و این نشان دهنده ارزش کار داروسازان است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. البته نعمت سلامتی را با هیچ چیز نمی توان جبران کرد.» که پزشکان و داروسازان مردم را سالم نگه می دارند.

دکتر محمدی تصریح کرد: رشته های پزشکی بهترین علومی است که به مردم سلامتی می بخشد و البته کمترین رشته ای است که مردم تا این حد برای آن ارزش قائل هستند و ما نیز خوشحالیم که همکاران ما نزد مردم مورد احترام و قدردانی هستند.


اختصاص 200 میلیارد تومان برای پروژه های دانشکده دندانپزشکی

وی با بیان اینکه در حال ساخت دو دانشکده دندانپزشکی و پزشکی هستیم، افزود: دانشکده دندانپزشکی حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی و دانشکده پزشکی حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اختصاص داده شد و با تکمیل آنها کمبود فضای فیزیکی در سال آینده کاهش می یابد.


d9a2e25f aba1 442a a219 896d1834bb8d خبر خاکستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با کمبود معلم مواجه هستیم که درصدد رفع آن هستیم.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برترین دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری در کشور است و این در راستای تحقق شعار سال است.


فعالیت 15 شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

وی از وجود 15 شرکت دانش بنیان خبر داد و افزود: از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان رتبه اول را در بین دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت در غرب کشور و برخی محصولات کسب کرده ایم. تولید و وارد بازار شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: این دانشگاه در فناوری رتبه سوم و در پژوهش رتبه هشتم را دارد.

دکتر محمدی بیان کرد: برای رفع کمبود کارگاه های مورد نیاز شرکت های تولیدی چندین ساختمان از طریق شرکت های دانش بنیان احداث شد.

وی با بیان اینکه در زمینه پذیرش دانشجوی خارجی موفق به کسب رتبه دوم کشوری و رتبه اول در غرب کشور شدیم افزود: در حال حاضر با کمبود فضای فیزیکی برای پذیرش دانشجویان خارجی مواجه هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اذعان داشت: رشته بهداشت و درمان نیز یکی از زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی است.

دکتر محمدی فعالیت های بهداشتی را در مناطق شهری و روستایی و در مراکز بهداشتی درمانی، مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی درمانی انجام می دهد و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون، تهیه مکمل های دارویی و تغذیه ای و مشاوره ازدواج از جمله اقدامات است. اداره بهداشت


مشکل جوانان یکی از تهدیدهای اصلی کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از چالش معاونت بهداشت با موضوع جوانی جمعیت و شیوع ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: بحث جوانی جمعیت یکی از اصلی ترین مسائل است. تهدیدات برای کشور

دکتر محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه میانگین سنی جمعیت استان و کشور در حال افزایش است، بار بیماری ها به ویژه بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و فشار خون رو به افزایش است و باید توسعه امکانات و خدمات پزشکی

وی گفت: در استان کرمانشاه تمامی امکانات درمانی برای زوج های نابارور فراهم شده و با پیگیری های انجام شده درمان زوج های نابارور از امسال رایگان است.

دکتر محمدی از برنامه های فرهنگی معاونت دانشجویی برای اعتلای دانشجویان و کارکنان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر لزوم افزایش امکانات درمانی، کلینیک ها و مطب های پزشکی، پزشکان متخصص با توجه به افزایش بار بیماری ها تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش بار بیماری ها. سبک زندگی اشتباه و استرس های موجود همراه با کاهش فعالیت های بدنی و آلودگی هوا است.

دکتر محمدی تصریح کرد: یکی از سیاست های درمانی افزایش خدمات درمانی و تخت های بیمارستانی است.

وی گفت: بیمارستان سرطان با 120 تخت و تجهیزات پزشکی روز در دست ساخت است که امیدواریم بیماران در سال آینده از خدمات آن بهره مند شوند.


bf995710 11b9 420c 9273 bfcb1c43b5d6 خبر خاکستری


تشکیل صف های طولانی در مطب یک چالش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از چالش های موجود کمبود نیروی متخصص و تشکیل صف های طولانی در مطب ها است، در این میان بیماران از شهرستان ها نیز به مرکز استان مراجعه می کنند که دلیل این کمبود است. وجود پزشکان متخصص و نبود سیستم ارجاع دقیق پزشک خانواده است

دکتر محمدی گفت: در حوزه غذا و دارو نیز برنامه ریزی هایی برای تامین و ساخت دارو و تامین و ساخت تجهیزات پزشکی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی و تقویت شرکت های دانش بنیان برای انجام تولیدات با تکنولوژی بالا انجام شده است. دستور کار.


ابراز نگرانی می کند که برخی از ظرفیت ها در بخش های تخصصی اشغال نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تفاوت حقوق پزشکان در بخش دولتی و خصوصی و حتی خارج از کشور را چالش برانگیز عنوان کرد و گفت: درآمد پزشکان در بیمارستان های دولتی بسیار کم است، بنابراین انگیزه آنها برای کار در بیمارستان های دولتی بسیار کم است. بخش دولتی نیز پایین است و البته همینطور است.این موضوع باعث شده که ظرفیت در برخی از حوزه های تخصصی مانند بیهوشی خالی بماند.

دکتر محمدی تصریح کرد: اکنون بسیاری از شهرستان های استان کرمانشاه متخصص بیهوشی ندارند و این یک چالش و خطر است همچنین در حوزه جراحی قلب و عروق و اطفال نگرانی هایی وجود دارد که مردم نتوانند از خدمات این پزشکان بهره مند شوند. .


5 بیمارستان در کرمانشاه مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دارند

وی در خصوص لزوم توجه به توریسم درمانی گفت: بیماران عراقی در حال حاضر برای پیگیری روند درمان به بیمارستان های کرمانشاه مراجعه می کنند، بنابراین پنج بیمارستان کرمانشاه مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دارند، اما پزشکان بخش دولتی باید برای این امر انگیزه داشته باشند. جراحی و درمان بیماران خارجی باید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خیرین کرمانشاهی برای ساخت بیمارستان محمد کرمانشاهی وارد شده اند و ساخت بیمارستان امام رضا (ع) نیز در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد. “”

دکتر محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارانی از استان های دیگر به بیمارستان های کرمانشاه به ویژه محمد کرمانشاهی مراجعه می کنند و باید روند درمان را شبانه روز پیگیری کنند، ساخت بیمارستان کمک بزرگی برای این بیماران است.

وی در خصوص تامین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی افزود: مراکز درمانی در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی رتبه بندی شده اند و بیمارستان ها در سطح اول توزیع این اقلام هستند.


کمبود سرم کمی بهبود یافت

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود سرم تا حدودی بهبود یافته است، اما همچنان اولویت توزیع بین بیماران بستری است و همچنان کمبود در بخش خصوصی و سرپایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمبود دارو به میزان یک درصد دارو طبیعی است، گفت: در برخی موارد کمبود دارویی وجود دارد که جایگزین ندارد و این کمبود را ملموس تر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید