شیروانی از پیوستن مجتمع آموزش عالی شیروان به دانشگاه بوینورد شکایت دارد

زمان: 13:20
منتشر شده در: 1400/07/17
کد خبر: 1774571

مدتی است که درباره پیوستن مجتمع آموزش عالی شیروان به دانشگاه بوینورد صحبت می شود که منجر به شکایت ساکنان شیروان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر اترک ، مردم شیروان از مقامات ارشد می خواهند که موضوع پیوستن مجتمع آموزش عالی به دانشگاه بوینورد را حل کنند ، زیرا به گفته آنها شیروان به عنوان دومین شهر خراسان شمالی به این مجموعه نیاز دارد.

یک فعال سیاسی و مدرس دانشگاه در این زمینه به خبرنگار ما گفت: پیوستن مجتمع آموزش عالی کشاورزی شیروان به دانشگاه بوینورد ، آزار آشکار مردم این شهر است.

اسماعیل حسین پور گفت: مردم شیروان این پیوستن را آزار و اذیت آشکار شهر می دانند و معتقدند که برخی از افراد از ظرفیت این مجموعه آموزش عالی غافل شده اند ، از توانایی های معلمان و ظرفیت این مجموعه عظیم دانشگاهی چشم پوشی کرده اند ، زیرا این مجموعه با چهار دهه فعالیت علمی -آموزشی ، امروزه یکی از مراکز علمی در قسمت شمال شرقی کشور محسوب می شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: تصمیم اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر پیوستن مجتمع عالی کشاورزی شیروان به دانشگاه بوینورد که طبق تصمیم گیرندگان برای اجرای ماده 3 سیاست و معیارهای حاکم بر برنامه ریزی آموزش عالی تصویب شد. طرح. اعتراضات مردمی و امضای طوماری در شیروان وجود داشت.

حسین پور افزود: مردم و برخی از مسئولان ، نخبگان و علاقه مندان به شهرسازی معتقدند که این رویه و تصمیم اشتباه ، بدون نظر کارشناسان ، نخبگان شهری و بدون هیچ گونه افزوده علمی ، صرفاً بر اساس برخی داده های نادرست است ، زیرا دانشگاه بجنورد فاقد کشاورزی است. و منابع طبیعی و این اقدام نابالغ با سیاستهای وزارت هم افزایی و استفاده از فرصتهای علمی مرکز استان در تناقض آشکار است. بلکه منجر به مرکزگرایی ، عدم تعادل منطقه ای ، نقض عدالت آموزشی و غفلت از فرصت های شهر می شود.

این استاد دانشگاه گفت: در سال 83 پس از تقسیم خراسان به سه استان ، رئیس وقت دانشگاه فردوسی و استاندار خراسان شمالی با توجه به ظرفیت و در دسترس بودن زیرساخت های توسعه ای این مجموعه را به عنوان تنها دانشگاه استان پیشنهاد کردند. کیلومتر با مرکز استان به عنوان دانشگاه خراسان شمالی مدرن شود ، اما متأسفانه این پیشنهاد پذیرفته نشد.

حسین پور افزود: با توجه به ظرفیت کشاورزی استان ، انتظار می رفت که این دانشگاه توسعه یافته و ارتقا یابد و بتواند دانشجویان تحصیلات تکمیلی را جذب کند ، اما در کمال تعجب و ناباوری ما ، این مرکز پس از چهار دهه فعالیت ، باید مشکوک باشد. به دانشگاهی بپیوندید که ظرفیت علمی و زیرساختی مربوط به کشاورزی را ندارد.

وی افزود: انتظار می رود با پیگیری و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی ، موضوع پیوستن تحصیلات عالی شیروان به دانشگاه بوئینورد حذف شده و علاوه بر مستقل ماندن از این دانشگاه ، ارتقاء بیشتری یابد و طوری طراحی شده است که مرکز تحقیقات کشور بتواند نقش خود را ایفا کند.

مجوز افزایش تعداد معلمان برای دانشکده کشاورزی شیروان داده شد

علی جدی در دانشکده کشاورزی شیروان گفت: ما بیش از 30 سال است که این دانشکده را پرورش نداده ایم ، اما آن را تضعیف کرده ایم ، که تا کنون 12 معلم و 200 دانش آموز داشته است ، اما در سال گذشته دو منطقه جدید برای این مجموعه تعداد معلمان به 20 نفر افزایش یافته است که تا سال آینده به 30 نفر افزایش می یابد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجوز دانشکده منابع طبیعی اخذ شده است و ما تلاش می کنیم مجوز دانشکده دامپروری در کنار این دانشکده کشاورزی باشد و باید تلاش کنیم افزایش دانشکده زیرا این دانشکده ظرفیت دو هزار دانشجو دارد. با همه امکانات رفاهی و آموزشی ، اما در 31 سال گذشته بی مهری زیادی نسبت به این مجموعه وجود داشته است.

جدی گفت: چرا دانشکده کشاورزی آنقدر سیاسی شده است که همه نامزدها به جز یکی به طور رسمی در انتخابات اعلام شده اند؟ من هیچ توجهی به این موضوعات نمی کنم و توسعه شهر را در نظر می گیرم ، اما بعداً این روش باید تنظیم شود و تمرکز بر توسعه دانشگاه باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده کشاورزی شیروان در ابتدا زیر نظر دانشگاه فردوسی مشهد بود که این اولین اشتباه بزرگ در سال 91 بود که مستقل شد زیرا بودجه آن را 70 درصد کاهش دادند. شما باید دو سال مستقل باشید اطمینان حاصل کنید که آنها نمی توانند و دوباره استقلال مجموعه لغو شد اما به طور رسمی اعلام نشد.

وی با بیان اینکه توسعه هر شهر با دانشگاه ها آغاز شد ، گفت: بیش از 50 ادغام در کشور وجود داشت و این بر اساس یک سری شاخص های اعلام شده انجام شد ، اما ادغام دانشکده کشاورزی باید در روشی که جهت یابی شود. و تمرکز بر تسلط بر رشته هایی که اشتباه کردند و ابتدا ادغام شدند.

جدی گفت عملکرد ضعیف گروه در 31 سال گذشته مهمترین شاخص ادغام توسط مقامات مربوطه اعلام شد و خاطرنشان کرد: بودجه دانشکده کشاورزی شیروان هنوز مستقل است ، بنابراین برای حل این مشکل با وزیر جدید صحبت کردیم.

این مجموعه دانشگاهی در سال 1391 توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از دانشکده به مجتمع آموزش عالی مدرن شد و در سال 2017 سازمان تفصیلی آن شامل دانشکده و سه گروه آموزشی به تصویب وزارت علوم رسید.

این مجموعه دارای 260 هکتار مساحت و بیش از 11000 متر مربع زیربنا است ، زیرساخت های زیادی وجود دارد که توسعه آن را تسریع کرده و این مجموعه عظیم را ارتقا می دهد.

پایان خبر /

دیدگاهتان را بنویسید