شیوع کرونا در تهران

شیوع کرونا در تهران

روز جدید : با توجه به اینکه نسبت تست های کرونا نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرها کاهش یافته است، ممکن است با کاهش کاذب بیماری مواجه شویم، بنابراین بهترین مدل توجه به علائم و هرکسی که درد دارد. بدن و گلو درد باید به مراکز درمانی برود، برای ما عنوان کرونا دارد.

علیرضا زالی روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان تهران که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده به نظر می رسد روند مبتلایان به آمیکرون در تهران رو به افزایش است و این روند تا یک ماه آینده افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در این شرایط تمامی مراکز واکسیناسیون در تهران و شهرستان ها تقویت شده و از مردم می خواهیم واکسینه شوند.

زالی گفت: با توجه به اینکه نسبت تست های کرونا نه تنها در تهران بلکه در شهرستان ها نیز کاهش یافته است، ممکن است با کاهش کاذب بیماری مواجه شویم، بنابراین بهترین الگو توجه به علائم و هر کدام با آن است. بدن درد و گلودرد باید به مراکز درمانی مراجعه کنید، برای ما به آن کرونا می گویند.

وی با توجه به کشنده بودن این سویه و اعلام آمادگی کامل بیمارستان ها به عنوان مراکز واکسیناسیون، افزود: هنوز آمار مشخصی در دنیا از بیماری زایی این سویه ویروس و مرگ و میر ناشی از آن وجود ندارد و آنها اجماع در این زمینه حاصل نشده است، اما باید مراقب باشیم که این سویه را آنفولانزا تلقی نکنیم.

به گفته زالی، قبل از ایجاد بیماری باید واکسیناسیون را کامل کنیم و ممکن است روزهای آینده برای ما بسیار مهم باشد. در این روزها که ویروس هنوز به طور کامل در جامعه پخش نشده است، باید از این فرصت طلایی برای انجام واکسیناسیون دوز تقویتی استفاده کرد و اگر فردی برای نوبت سوم 2 دوز و اگر سه نوبت واکسن را تزریق کرده است. ، برای دریافت دوز چهارم قانون واکسن.

واکسن برکت پلاس به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می شود

وی با اشاره به اینکه سبد واکسن ها متنوع است و بیشترین آن واکسن های سینوفارم، آسترازنکا و پاستوکوویچ است، خاطرنشان کرد: همچنین واکسن برکت پلاس مجوز لازم را دریافت کرده و به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می شود و مردم می توانند از این واکسن به صورت اختصاصی برای این سویه استفاده کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در خصوص بازگشت زائران گفت: با توجه به بازگشت زائران و بازگشت زائران از عراق و سفرهای بین شهری، اقدامات لازم انجام شود. دو هفته درمان سرپایی مداوم نشانه ورود به اوج جدید است و برخی از افراد حتی پس از تزریق واکسن همچنان ممکن است به کرونا مبتلا شوند. باید بدانیم که واکسن ایمنی کامل ایجاد نمی کند، اما در کاهش مرگ و میر بسیار موثر است.

وی درباره آبله میمون گفت: هیچ موردی در کشور آبله میمون نداشته ایم اما این بیماری در ترکیه، افغانستان و ریاض گزارش شده است و باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

هیچ مورد مرگ ناشی از تب کریمه مشاهده نشده است

به گفته زالی، در خصوص وبا، آزمایش های غربالگری ما در مراکز بهداشتی درمانی برای افرادی که با علائم اسهال مراجعه کرده بودند منفی بود، اما با توجه به شیوع وبا در استان های غربی باید مراقب بود و همچنین نگران تب کریمه کنگو بودیم. اما با نظارت پروتکل خوب، هیچ خطر بالقوه ای برای سلامتی در طول عید قربان نداشتیم و هیچ مورد مرگ و میر ناشی از تب کریمه مشاهده نشد.

ویزیت سرپایی 4200 نفر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در 24 ساعت گذشته 4200 نفر در مراکز درمانی سرپایی ثبت نام شده اند که از این تعداد 790 نفر در مراکز درمانی بستری و 480 نفر بستری شده اند. در بخش مراقبت های ویژه

و ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 222 نفر در بیمارستان ثبت نام کردند که 38 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

زالی خاطرنشان کرد: تاکنون 26 میلیون و 800 دوز واکسن در تهران تزریق شده است و برای افرادی که علائم دارند نیاز به دوز تقویت کننده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره مراکز واکسیناسیون گفت: اکنون این مراکز دو برابر شده است و با افزایش ساعت کاری مراکز واکسیناسیون در شیفت عصر، هم اکنون 522 مرکز واکسیناسیون در تهران فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید