90 درصد مقامات تهران دوز دوم واکسن کرونا / آنفولانزا را دریافت می کنند که احتمالا از اوایل آذرماه شیوع پیدا می کند

زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1779959

رئیس ستاد عملیاتی تاج تهران گفت: HVN فصلی یک بیماری بومی فصلی است و دارای دو پیک است که یکی از اوایل آذر و دیگری در بهمن ماه شروع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونا در تهران با اشاره به لزوم واکسیناسیون کارکنان گفت: محدودیت حضور کارکنان یک بحث علمی و منطقی است و در سایر کشورهای دنیا نیز اعمال می‌شود. در کشور ما نیز سازمان اداری استخدامی کشور اصل بخشنامه را اجرا کرده است که بخشی از آن به صورت روشی تهیه و نحوه اجرای بخشنامه در اختیار دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت. .

زالی با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون مشاغل در پایتخت گفت: ما در تهران می توانیم این نوید را بدهیم که با نرخی که امروزه در مرحله واکسیناسیون است، امکان تزریق دوز دوم واکسن برای بسیاری از محل های کار وجود دارد. گروه های شغلی پرخطر را از اواسط تیرماه در تهران واکسینه می کنیم و بسیاری از افراد در گروه شغلی دوز دوم دریافت کرده اند و نگرانی از این بابت نداریم.

وی ادامه داد: آمادگی کامل برای انجام فرآیند واکسیناسیون با نقاط در حوزه اداری و سازمانی را داریم.

فرمانده عملیات تاج در کلانشهر تهران تاکید کرد: در تهران پوشش واکسینه شده کارکنان خوب است و آمار ما نشان می دهد. آمار دوز دوم واکسن در تهران بالای 90 درصد است و 15 گروه شغلی پرخطر در تهران داشتیم که همه آنها دو دوز دریافت کردند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین روند فعالیت آنفلوآنزا در کشور گفت: امروز گزارش های میدانی ما به دلیل شیوع یا شبه شیوع آنفولانزا نیست، هرچند که این روزها فصل آنفولانزا یا H1N1 است.

زالی گفت: یکی از دلایلی که کمتر شاهد این شبه شیوع در کشور و تهران هستیم، سیاست های بهداشتی است زیرا به کاهش شیوع همه ویروس ها از جمله HIV کمک می کند.

وی یادآور شد: HVN فصلی یک بیماری بومی فصلی است و دارای دو پیک است که یکی از آنها از اوایل آذرماه و پیک بعدی در بهمن ماه شروع می شود.

فرمانده عملیات تاج در منطقه پایتخت تهران افزود: توصیه می کنیم افراد در معرض خطر مانند سالمندان مستعد ابتلا به این بیماری و جامعه پزشکی با وجود واکسن کراون علیه آنفولانزا واکسینه شوند.

وی با توصیه به مردم در مورد اثربخشی واکسن آنفولانزا در برابر کرونا، گفت: تزریق واکسن آنفولانزا علیه واکسن آنفولانزا موثر نیست و بالعکس. بنابراین، واکسن ها کاملا مستقل هستند و هیچ تاثیری بر روی دیگران ندارند.

هال به یکی از پارامترهای مهم در مقابله با اپیدمی تاج اشاره کرد و گفت: مهم ترین عامل برای عدم شکل گیری و یا بروز طغیان های جدید این بیماری رعایت نکات بهداشتی است. البته اگر بازگشایی مشاغل و مدارس به دلایل بهداشتی انجام شود، به خصوص در حال حاضر خطر کمتری خواهد داشت. ، پارامتری است که کمتر در نظر گرفته می شود.

وی تاکید کرد: طبیعتا رفتار ما نشان خواهد داد که آیا موج ششم تشکیل می شود یا نه و شدت بالاتر یا کمتری خواهد داشت یا خیر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید