صادرات ایران به آذربایجان با افتتاح پایانه خداآفرین تسهیل می شود

ساعت: 19:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799537

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: با افتتاح پایانه مرزی هدآفرین، صادرات جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان تسهیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو همسایه همواره روابط بسیار خوب، نزدیک و صمیمانه ای داشته اند و رویکرد دولت سیزدهم برای تقویت همکاری ها با کشورهای همسایه است.

وی گفت: تقویت دیپلماسی اقتصادی اولویت ماست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در جمهوری آذربایجان بسیار شناخته شده هستند و باید از این ظرفیت برای افزایش همکاری ها و تبادلات بین دو کشور استفاده کرد.

موسوی با اشاره به اینکه افتتاح پایانه مرزی هدآفرین رسما به دولت جمهوری آذربایجان اعلام شده است، گفت: قرارداد تجارت ترجیحی با جمهوری آذربایجان در حال نهایی شدن است که صادرات ما به آذربایجان را تسهیل می کند.

سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به اینکه تبریز شهری تاریخی و مهم بین مردم آذربایجان و نخجوان است، بر لزوم فعال سازی ظرفیت های بالقوه برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

مدیران موسسات اقتصادی استان آذربایجان شرقی نیز گزارشی از فرصت ها و زمینه های همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید