صبا فولاد خلیج فارس در آستانه ثبت سود کم رکورد 3 تریلیون تنی است.

ساعت: 22:18
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781146

سعید بزرگی مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس اعلام کرد:

افزایش شفافیت در فروش منجر به افزایش سودآوری در شرکت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها خبرهای خوبی مبنی بر افزایش تولید و سودآوری شرکت فولاد صبا در خلیج فارس به گوش می رسد و همین سوال ما را بر آن داشت تا به سراغ سعید بزرگی، مدیرعامل این شرکت برویم تا درباره آخرین اخبار و اتفاقات این شرکت با او گفت وگو کنیم. . مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

بیش از یک سال و نیم از حضور شما در صبا فولاد می گذرد، در این مدت چه دستاوردهایی برای این شرکت داشته اید و آیا از عملکرد خود در این مدت راضی هستید؟

با سلام و عرض ادب و احترام، خوشحالم که در محضر شما حضور دارم و گزارشی از ارائه شرکت فولاد صبا در خلیج فارس به شما و کلیه سهامداران عزیز و ارزنده صندوق بازنشستگی کشوری تقدیم می نمایم.

قبل از هر چیز باید تاکید کنم آنچه در صبا فولاد در خلیج فارس رخ داد، حاصل تلاش جمعی از بهترین های صنعت کشور است. برای اینکه بتوانیم یک سیستم را به طور دقیق ارزیابی کنیم، ابتدا باید تصویری از شرایط اولیه داشته باشیم تا بدانیم از کجا شروع کرده ایم و اکنون در کجا هستیم.

* افزایش 18 برابری محل دفن پلت نسبت به روز اول

در زمان شروع به کار تیم جدید، کارخانه با 12 هزار تن موجودی گندله، تعهدات ارزی معوقه در بانک مرکزی، برون سپاری برخی از فعالیت های اصلی سازمان، بدون واحد نگهداری با فرآیندهای تنظیم شده، خاموش بود. معمولاً حقوق کارکنان در هفته دوم هر ماه علیرغم عدم هماهنگی پرداخت می شد و برای تفنگ در کارخانه پاداش پرداخت می شد و در نتیجه سازمان به تعطیلی کارخانه عادت کرد. در دسترس بودن قطعات یدکی بسیار ضعیف بود و اطلاعات بسیار محدودی در مورد قطعات یدکی لازم وجود داشت. بخشی از آب مصرفی این کارخانه از مخازن تامین می شد و به طور متوسط ​​42000 تن در ماه تولید می کرد. با وجود انبارهای متعدد و عدم وجود سیستم کنترل موجودی، سرنوشت نامعلومی برای قطعات یدکی و برخی کالاها رقم می خورد و هیچ فردی با آگاهی از تولید میدرکس در کل سامانه حضور نداشت.

چارت سازمانی مدون نداشتیم و ساختار سازمانی شرکت به درستی تعریف نشده بود. اینها تنها بخشی از شرایط شرکت در زمان حضور تیم فعلی در کارخانه بود و اکنون پس از گذشت 17 ماه کارخانه در شرایط متفاوتی قرار دارد، با دپوی بالغ بر 220 هزار تن گندله و ذخایر ارزی بسیار خوب، تعهدات ارزی. در سیستم بانک مرکزی 27 درصد به مثبت 189 درصد رسید و توانستیم در این مدت حدود 200 میلیون دلار ارز برای کشور داشته باشیم. این در شرایطی است که تمام ارز حاصل از صادرات به کشور وارد و در اختیار سامانه نیما قرار می گیرد.

* پرداخت منظم حقوق کارکنان و کارگران در روز اول هر ماه

پرداخت ها در روز اول هر ماه با اعمال طرح طبقه بندی مشاغل انجام می شود. جوایز تولید جایگزین جوایز توقف شد و چارت سازمانی و ساختار سازمانی شرکت با مشورت دانشگاه تهران ایجاد و به روز شد. یکی از قوی ترین تیم های فنی در زمینه تولید (طبق روش میدرکس) در ایران، در شرکت مشارکت می کند و ضمن انجام امور، تعداد زیادی از نیروهای بومی را آموزش می دهد. توقف های خارج از برنامه به حداقل می رسد و گاهی اوقات زمان های توقف برنامه ریزی شده به یک پنجم کاهش می یابد. یک واحد پشتیبانی و بسیاری از واحدهای دیگر ایجاد شد و برخی عملیات تعمیراتی با سوابق قابل ثبت در کشور انجام شد. وضعیت انبارها ساماندهی شد. دستورالعمل های کاملی برای کلیه عملیات انبارداری ایجاد شده و سیستم کنترل موجودی نیز پیاده سازی شده است. تامین آب از طریق خطوط لوله و با کاهش بیش از 20 میلیون دلاری نیاز به ارز، بخش زیادی از نیاز شرکت از طریق بومی سازی و در داخل کشور تامین شد.

* کسب رتبه اول شرکت صبا خلیج فارس در وزارت کار و صندوق بازنشستگی

مجموعه این فعالیت ها باعث شد شرکت صبا خلیج فارس که جزو 20 شرکت برتر رتبه بندی شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری محسوب می شد، اکنون یکی از دو شرکت برتر صندوق بازنشستگی کشوری باشد. ثبت نزدیک به 20 ضبط در عرصه تولید باعث شد تا فروردین طلایی صبا فولاد در خلیج فارس با ثبت 7 رکورد تولید در یک ماه رقم بخورد. حجم تولید ثانویه از 42 هزار تن در ماه به بیش از 90 هزار تن و سود شرکت از 110 میلیارد تن در شش ماهه نخست سال مالی 99 به بیش از 1.2 میلیارد تن افزایش یافت. در واقع بودجه از منفی 72 درصد به مثبت 50 درصد منحرف شد. فروش هایی که به صورت ریالی انجام می شد و سپس مجوز صادرات دریافت می شد، جای خود را به مزایده های فروش کاملا شفاف با حضور تمامی خریداران داد و دایره خریداران از چند ده به چند ده افزایش یافت. فروش حقوق متوقف شد و کل ظرفیت تولید شرکت در اختیار مواد اولیه خریداری شده شرکت قرار گرفت. رشد صادرات 223 درصدی شرکت صبا فولاد خلیج فارس را در سال گذشته به عنوان شرکت پیشرو در زمینه صادرات فولاد کشور معرفی کرد.

* ایجاد فرصت های برابر برای همه ارائه دهندگان

در زمینه خرید مواد اولیه، شرکت های تولیدی و بازرگانی از کمتر از 5 شرکت به بیش از 30 شرکت افزایش یافت و امکان همکاری با گروه صبا فولاد را برای تمامی تامین کنندگان کشور باز کرد. با تمام این اقدامات توانستیم یکی از بهترین نتایج را در خرید متوسط ​​کشوری مواد اولیه و همچنین در زمینه فروش به دست آوریم.

اگر نمی توان این رکوردها را در صنعت فولاد منحصر به فرد نامید، قطعاً منحصر به فرد هستند، دلیل اصلی دستیابی به این رکوردها چیست؟

با تشکر از حسن نیت شما، دستاوردهای صبا فولاد حاصل همدلی، سخت کوشی، صداقت، امانتداری و رعایت حقوق سهامداران است و همچنین می توان به وجود دانش و تجربه در بخش های مختلف سازمان اشاره کرد. علاوه بر افزایش چشمگیر و چشمگیر کمیت و کیفیت محصولات، استفاده از بهترین روش های تجاری در خرید و فروش باعث شده است که شرکت فولاد صبا بتواند مواد اولیه خود را با کمترین قیمت و زمان نسبت به سایر شرکت های تولیدی کشور به فروش برساند. محصول خود را با بالاترین قیمت و بهترین شرایط و در زمان مناسب بفروشید. در برخی موارد قیمت فروش محصولات صبا فولاد بالاتر از محصول مشابه در ایتالیا بود و هم اکنون با توجه به افت شدید قیمت در بازار جهانی، صبا فولاد می تواند رکورددار قیمت بریکت در جهان باشد.

* افزایش حداکثر شفافیت و دستیابی به سود بیشتر

در زمینه تامین، تلاش برای تنوع و تکثیر تامین کنندگان، تضمین ثبات و شفافیت بیشتر در تامین مواد اولیه، قیمت های رقابتی و فشار مالی کمتر بر شرکت و فرصت های برابر برای مشارکت تمامی تامین کنندگان در شرکت صورت گرفت. . صبافولاد همواره از کمبود سرمایه در گردش رنج می برد. در زمینه فروش و همچنین خرید، ایجاد شفافیت حداکثری و باز شدن درهای شرکت به روی ورود تمامی فعالان صنعت منجر به بهترین قیمت ها برای صبا فولاد شد. صداقت، خلوص، تخصص و دانش موجود در این مجموعه موجب شد تا روند افزایش سودآوری شرکت نسبت به سایر تولیدکنندگان فولاد کشور که شرایط مشابهی با فولاد صبا داشتند، افزایش یابد.

با توجه به تغییرات ایجاد شده در هیئت حاکمه کشور و حضور دکتر اسکندری در صندوق بازنشستگی، آیا این حضور را مثبت می دانید و آیا امسال هم باید منتظر خبرهای خوبی از صبا فولاد باشیم؟

وقتی نوبت به شنیدن خبرهای خوب از شرکت صبا فولاد خلیج فارس می رسد، قطعا انتظارات شما بی پاسخ نخواهد ماند. در مورد دکتر اسکندری باید بگویم که اخیراً مسئولیت مدیریت این مجموعه بزرگ را در صندوق بازنشستگی کشوری بر عهده گرفت، زیرا در گذشته افتخار همکاری با ایشان را نداشته و مدتی در صندوق بازنشستگی خدمت ایشان بوده ام. زمان کوتاه. من کشوری هستم که نمی‌توانم دقیقاً به سؤال شما پاسخ دهم. اما دکتر اسکندری در جلسات متعدد در همین مدت کوتاه با هیئت مدیره و مدیران صبافولاد نشان داد که ضمن شناخت و آشنایی با این صنعت، شناخت عمیقی از کارآفرینی و الزامات آن دارند. آنها به خوبی با اعداد و ارقام آشنا هستند و حافظه خوبی در حافظه دارند. توجه و قدردانی از عملکرد مدیران شرکت در جلسات حضوری، انرژی لازم را به مجموعه وارد کرد و تلاش مدیران صبا فولاد را دو چندان کرد.

* دستیابی به 3 تریلیون تن سود در سال مالی

در مورد خبر خوش صبا فولاد، پس از موفقیت چشمگیر در سال مالی گذشته، دکتر افتخاری، رئیس سابق صندوق بازنشستگی کشوری، بودجه هزار و 400 را در صبا فولاد بیش از 260 درصد افزایش داد. در ابتدا با اعتراضات زیادی مواجه شد. زیرا معمولاً پس از رشد سریع، شرکت ها به یک دوره تثبیت نیاز دارند تا برای رشد بیشتر آماده شوند. امروز که گزارش 9 ماهه فعالیت شرکت استخراج و بر اساس فروش انجام شده که در سه ماه پایانی سال در سامانه مالی ثبت می شود، می توانم خبرهای خوبی برای سهامداران محترم داشته باشم. شرکت خلیج صبا فولاد. بر اساس عملکرد 9 ماهه و فروش انجام شده، پیش بینی می شود صبا فولاد امسال تا پایان آذرماه با رشد 2.4 برابری نسبت به سال قبل (نسبت به بودجه سال گذشته با رشد 2.4 برابری) تا پایان آذرماه رشد کند. 3.7 بار). به حدود 3 تریلیون تن خواهد رسید.

آنچه به دست آمده حاصل تلاش جمعی است که اعلام گام دوم انقلاب را به صورت عملی به عنوان عنوانی تبدیل کرد تا نشان دهد که ما نمی توانیم یک جمله زیبا برای سخنرانی در سخنرانی ها و سخنرانی ها، بلکه یک عملیات تولیدی باشیم. تجارت، سودآوری ، عفاف، مدرنیته، جوانی، شفافیت و روش.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید