صداقت در گفتار و مسئولیت پذیری دو ویژگی داوطلبان است


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915609

پیام رئیس هلال احمر به مناسبت روز جهانی داوطلب؛

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه داوطلبان پرچم صلح و دوستی را در عالم بشریت برافراشته اند، گفت: صداقت در گفتار و مسئولیت پذیری دو خصلت داوطلبان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه داوطلبان پرچم صلح و دوستی را در عالم بشریت برافراشته اند، گفت: صداقت در گفتار و مسئولیت پذیری دو خصلت داوطلبان است.

در متن پیام رئیس جمعیت هلال احمر آمده است:

“به نام خدا

الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ (سوره مبارکه بقره، آیه ۲۷۴)

عمل از دل به نیکی یکی از اصیل ترین تصمیمات بشریت است که در قالب کلام به صورت «داوطلبانه» بیان می شود، اما در آن لحظات ملکوت که «داوطلبان» گره های دشوار زندگی نیازمندان را می گشایند. با دستان سخاوتمندانه آنها واقعاً معنایی فراتر از کلام دارد و کلمات عزم والای یک داوطلب را می دهد که تفسیر آن را فقط در آیات آسمانی قرآن کریم می توان یافت. بنابراین مشخص است که داوطلبان هلال احمر دو بال این سازمان بشردوستانه در حوزه نوع دوستی هستند.

صداقت در گفتار و مسئولیت در عمل دو ویژگی خاص و تحسین برانگیز داوطلبان هلال احمر ایران است که تحقق وعده های هلال احمر به مردم را ممکن ساخته و باعث سربلندی و خیرخواهی این گروه داوطلب در افکار عمومی شده است.

امسال روز جهانی داوطلب مصادف با یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر ایران است و این جمعیت به همکاری و رفاقت اعضا و داوطلبان خود که در طول یک قرن گذشته خدمات فداکارانه ای را به مردم ارائه کرده اند، افتخار می کند. نیازمندان و مصیبت دیدگان از هیچ وسیله و زندگی و زمان و زندگی دریغ نکردند و پرچم صلح و دوستی و همبستگی را بر قله های بلند جهان بشری برافراشتند.

صد سال دوستی داوطلبان و نیکوکاران کشور با جمعیت هلال احمر ایران معنایی جز این ندارد که اقدامات انسان دوستانه این سازمان غیرانتفاعی روایتی پرشور و پر از لحظات جذاب و داستان های تلخ و شیرین است که سازندگان آن برای رسیدن به آن تلاش می کنند. هدف مشترک حمایت از سلامت است و کرامت انسان ها متحد یکدیگر شد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اولین سال‌هایی که ستاد مردمی پیوستن به گام دوم انقلاب ایجاد شد، بیش از پیش نیازمند همکاری، رفاقت، همبستگی و اتحاد خیران و نیک‌اندیشان است. مردم میهن اسلامی برای درک نیازها و الزامات خدماتی جدید. داوطلبانه با تأکید بر «امید آفرینی»، «پوشش» و «استانداردسازی برنامه های عام المنفعه»، تقویت و تبیین این گونه خدمات در جامعه.

در پایان بار دیگر با گرامیداشت روز جهانی داوطلب و با اطمینان از تأثیر شگرف کار داوطلبانه در تحقق زندگی ایمن، شرافتمندانه و مرفه برای همه مردم جهان، این روز را تبریک می گویم و امیدوارم رسالت نبوی خود را هر روز به انجام برسانم. لطف خداوند حکیم و عنایات معصومین سلام بر خاکشان توفیق باد.

دیدگاهتان را بنویسید