صدور اسناد مرزبندی برای 96 درصد اراضی ملی


ساعت: 17:23
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894207

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تاکنون برای 132 میلیون هکتار که معادل 96 درصد اراضی ملی کشور است، سند مرزبندی صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به یزد در گفتگو با یزدرسا گفت: مساحت کل کشور 164 میلیون هکتار است که از این میزان 137 میلیون هکتار اراضی ملی است. که تاکنون 96 درصد اسناد مرزبندی برای 132 میلیون هکتار صادر شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مساعد برای صدور اسناد مرزبندی در استان ها همچنان ادامه دارد، افزود: امروز در جلسه صیانت از حقوق بیت المال در بارگاه یزد آخرین لوح مربوط به عرصه های ملی تحویل داده شد. متولیان و مرزبندی عرصه های ملی یزد به 100 درصد رسید.

قائم مقام قوه قضائیه با تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی استان برای تکمیل کاداستر منابع طبیعی افزود: 1401 با هدف مسائل کشاورزی انجام شد و اقدامات خوب یزد در این زمینه آن را در جایگاه استان های موفق در کمیسیون رفع اغتشاشات قرار داد. آمار خوبی دارد و تاکنون 10 درصد از اراضی کشاورزی استان خط کشی شده است.

بابایی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تحدید در لایه های مختلف و اراضی کشاورزی، ملی، شهری و روستایی استان یزد، یزد به عنوان اولین استان در اجرای کامل قانون تحدید 1392 معرفی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید