برگزاری تعطیلات مرزبندی در استان تا پایان سال/ اراضی مفوکه در یزد چالشی جدی برای ثبت اسناد است.


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894177

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به چالش های پیش روی استان یزد در زمینه ثبت اسناد گفت: اراضی تحت نظارت چالش جدی سازمان ثبت اسناد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حسن بابایی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به بررسی وضعیت ثبت اسناد در استان یزد، اظهار داشت: تمامی مناطق کشوری مرزبندی استان انجام شد و طی مراسمی آخرین سند پلاک منابع طبیعی را به متولیان مربوطه تحویل دادیم.

وی افزود: موضوع زمین موعود معضل بزرگی است و یک سری قوانین در این حوزه نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه مشکلات مردم را افزایش می دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد در کشور با اشاره به تصویب قانون تعیین تکلیف اراضی و املاک فاقد سند، تصریح کرد: مشکلات این قانون در شورای اسلامی و شورای قضایی مطرح شد و بر این اساس تلقی می شود. برای حل مشکلات این حوزه، اسناد قول را به سند تبدیل می کند تا به مردم کمک بیشتری کند.

بابایی کار اداره ثبت اسناد در استان را رضایت بخش دانست و گفت: کاهش پرونده ها به ویژه در بحث اجرا نشان دهنده اثربخشی ثبت اسناد در استان یزد است.

وی با اشاره به بحث مرزبندی که در دیدار مسئولان قوه قضائیه و مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: در هشت راهکار، وظایفی برای قوه قضائیه مطرح شد که مقام معظم رهبری بر تعیین حریم دقیق اراضی تاکید کردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور از خط کشی استان یزد تا پایان سال خبر داد و گفت: نزدیک به 73 میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی ملی در یزد خط کشی شده است که امیدواریم جشنواره مرزبندی استان یزد برگزار شود. اجرای فرمان مقام معظم رهبری تا پایان سال جاری برای اولین بار در استان یزد اتفاق می افتد.

بابایی ادامه داد: با توجه به کثرت اراضی وقفی در یزد، در ساماندهی اراضی وقفی مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم با تشکیل کارگروهی در این حوزه به وضعیت نابسامان اراضی وقفی در یزد پایان دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید