صدور مجوز اورژانس برای واکسن رونا کرونا

ساعت: 18:37
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780520

سخنگوی طرح واکسن رازی کوپارس از صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو برای استفاده داوطلبانه اورژانسی واکسن رازی کوپرس توسط پژوهشکده واکسن و سرم سازی رازی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: در پی صدور مجوز مشروط استفاده از واکسن کوپارس در اواخر شهریور ماه سال جاری و مکاتبه با سازمان غذا و دارو، صبح امروز مصرف اضطراری داوطلبانه این واکسن توسط معاونت غذا و دارو صادر شد. معاونت دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

وی یادآور شد: رازی کوپارس اولین واکسن تزریقی جهان دارای دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی است که بر پایه پروتئین نوترکیب جدیدترین فناوری واکسن در پژوهشکده واکسن و سرم سازی رازی ساخته شده است.

باید بگویم؛ محققان موسسه رازی همزمان با آغاز همه گیری تاج تحقیقات برای تولید واکسن مناسب علیه کووید 19 با کمترین عارضه آغاز شده و در مرداد ماه 1395 تمامی مدارک لازم جهت اخذ مجوز شروع آزمایشات بالینی این واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. آغاز شده.

واکسن کوپارس پس از تکمیل موفقیت‌آمیز فازهای یک و دو، نیمی از مرحله سوم کارآزمایی بالینی خود را به پایان رسانده و با مجوز داوطلبانه برای استفاده اضطراری، این واکسن به سبد واکسیناسیون کووید ۱۹ کشور اضافه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید