صدور مجوز رایگان برای بازسازی ساختمان های آسیب دیده سیل در یزد


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892924

کرفی عضو شورای شهر یزد گفت: برای ساختمان های مسکونی که به دلیل آبگرفتگی نیاز به نوسازی دارند و یا به دلیل ناامنی نیاز به تخریب فوری دارند، پروانه رایگان در حال توزیع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدعلی خادفی امروز در جلسه کمیسیون شهرسازی شورای شهر یزد اظهار داشت: برای ساختمان های مسکونی که به دلیل سیلاب اردیبهشت و مردادماه نیاز به تخریب و بازسازی دارند و همچنین ساختمان هایی که نیاز به تخریب فوری دارند. به دلیل نامشخص بودن آنها، مجوز رایگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: به منظور کمک به خانواده های سیل زده و کمک به نیروها و نهادهای مختلف در امر بازسازی ساختمان ها، مجوز بازسازی و نوسازی این ساختمان ها تا سقف 300 متر مربع یا متراژ معادل آن به صورت رایگان صادر می شود. ساختمان قبلی

رئیس کمیته شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد افزود: مدیریت بحران شهرداری باید تا یک ماه آینده لیست کامل ساختمان های آسیب دیده را اعلام کند. شهروندان حداکثر تا دو سال فرصت دارند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

پرفیدی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به شهرداری برای اطلاع رسانی به مردم از این اقدام، گفت: روابط عمومی شهرداری موظف است به طور جامع و کامل نسبت به اعلام مجوز رایگان ساختمان های آسیب دیده سیل و انصراف از آنها برای مدت یک دوره دو ساله

وی در خصوص ساختمان های تجاری آسیب دیده در سیل اخیر گفت: صدور مجوز رایگان برای ساختمان های تجاری و سایر مصارف در حال بررسی است. همچنین برای ساختمان های تجاری که به دلیل عدم تکمیل اسناد ساخت و ساز یا اختلاف نظر با مشکل مواجه می شوند، در جلسه ای با حضور معاون معماری و شهرسازی، مدیر منطقه و دبیر مدیریت بحران شهر تصمیم گیری می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان یادآور شد: شهروندان سیل زده توجه داشته باشند هرگونه تخلف از مفاد پروانه ساخت و ساز رایگان موجب لغو معافیت پروانه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید