صرفه جویی در مصرف برق به غلبه بر شرایط سخت تامین سوخت برای نیروگاه ها کمک می کند

ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923095

سخنگوی صنعت برق گفت: از مردم عزیز می خواهیم با خاموش کردن حتی یک لامپ و صرفه جویی در مصرف برق و گاز، برای عبور از شرایط سخت سوخت نیروگاه ها کمک کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق افزود: از مردم عزیز می خواهیم دمای محیط کار و منزل را در دمای مناسب 18 تا 21 درجه تنظیم کنند و حتی یک لامپ را خاموش کنند. و صرفه جویی در مصرف برق و گاز کمک از شرایط سخت برای تامین سوخت نیروگاه ها.

وی در مورد راندمان نیروگاه ها ادامه داد: میانگین راندمان نیروگاه ها در کشور در حال حاضر بیش از 39.4 درصد است که راندمان خوبی محسوب می شود زیرا راندمان نیروگاه ها در کشورهای پیشرفته مشابه بازده نیروگاه های حرارتی ایران است. .

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر دو نوع نیروگاه در زنجیره تولید برق وجود دارد که گروه اول نیروگاه های نسل قدیم با عمر 3 تا 4 دهه و میانگین راندمان 30 تا 31 درصد و گروه دوم. نیروگاه های نسل جدید که سیکل ترکیبی دارند و راندمان آنها بیش از 50 درصد است.

رجبی مشهدی ادامه داد: ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی بیش از دو دهه است که در کشور بومی سازی و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در خصوص سوخت نیروگاه ها افزود: نیروگاه های کشور بر اساس استفاده از گاز طراحی شده و در صورت قطع گاز از سوخت مایع استفاده می کنند.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه ما 90 هزار مگاوات است که تولید نیروگاهی بیش از 12 هزار مگاوات است. در واقع حدود 17 تا 18 درصد ظرفیت نیروگاه های ما متعلق به نیروگاه های غیر حرارتی است و نیروگاه های حرارتی عمدتاً گازی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید