صورت های مالی شرکت ها در دولت سیزدهم را منتشر می کنیم

وی افزود: رویکرد دولت این بود که به عنوان ترمز در مسیرهای فرسوده اقدام جدی کرده و راه را متوقف و شرایط را اصلاح و به دست مردم بازگرداند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: رویکرد دولت ثبات کلان اقتصادی و حرکت به سمت عدالت فراگیر است. بسیاری از اقشار جامعه به گروه های حاشیه ای تبدیل شده بودند و اداره کشور در دست گروه خاصی بود و در جاهای مختلف فعالیت اقتصادی وجود داشت اما سودی به این افراد نمی رسید.

خاندوزی گفت: در سال اول دولت سیزدهم 3 هزار و 500 شرکت شناسایی شد و درآمد آن به خود استان برگشت. رویکرد دیگر این بود که در گذشته بسیاری از اقدامات ناکارآمد دولت از جیب مردم انجام می شد و حیاط خلوت گروهی بود و میلیاردها تومان ضرر به مردم وارد می کرد، بنابراین سعی کردیم جلوی این اقدامات را بگیریم.

وی با بیان اینکه شفافیت یکی از ارکان و نکات برجسته رئیس جمهور است، تصریح کرد: در بحث فولاد مبارکه دولت اقداماتی را برای جلوگیری از این اقدامات انجام داده و صورت های مالی را در اختیار مردم قرار داده تا مردم در جریان امور قرار گیرند. در روزهای آینده صورت های مالی سال 1400 شرکت های مربوط به دولت وقت را منتشر خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد درباره اقدامات دولت در زمینه کنترل تورم گفت: تورم شهریور سال گذشته چشم انداز خوبی نداشت و در دولت قبل وعده های گران قیمتی به مردم داده شد در حالی که درآمدها کم و مصوبات و پیشنهادات گران بود. .

خاندوزی ادامه داد: دولت بر کنترل موتور تورم تمرکز کرد و کنترل شبکه بانکی و رفع بی انضباطی مالی را در دستور کار خود قرار داد، نظارت جدی بر شبکه بانکی انجام شد و بانک های متخلف شناسایی شدند و صرافی های مختلفی را اجرا کردیم. نتیجه این شد که در 6 و 7 ماه گذشته تورم نقطه ای کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در ابتدای سال جاری به دنبال افزایش قیمت های جهانی و برخی سیاست ها، شاهد فشارهای تورمی در بهار بودیم که در خرداد و تیر به اوج خود رسید، اما تورم در ماه های اخیر مهار شده است.

وزیر اقتصاد در خصوص تسهیل صدور پروانه کسب گفت: اقدامات کلی در حوزه کسب و کار در سال گذشته بسیار بیشتر از سال های گذشته است که دولت ها فرصت تسهیل کسب و کار را داشتند. در سال گذشته بالغ بر 1700 پروانه کسب صادر شده از دستگاه های مختلف را بررسی کردیم و تحول در صدور مجوز آغاز شده و هنوز به پایان راه نرسیده ایم، اما این اقدامات با سرعت بالایی در حال انجام است.

خاندوزی ادامه داد: در پنج ماه گذشته بیش از 230 تا 240 هزار درخواست جواز کسب به ثبت رسیده است. برخی از مجوزها مبتنی بر ثبت هستند که نیازی به تایید ندارند و در پرتال ملی مجوز ثبت می شوند و امکان فعالیت همزمان فراهم می شود. تمامی 1700 مجوز توسط دستگاه های دولتی صادر می شود و برخی از مجوزها نیز از اصنافی که در بیش از سه هزار رشته فعال هستند صادر می شود و برای اولین بار تمامی مجوزها بررسی شده است تا در صدور پروانه سوگیری وجود نداشته باشد.

وزیر اقتصاد در خصوص دستگاه هایی که در صدور پروانه کسب همکاری نمی کنند، گفت: هنوز برخی از دستگاه ها شرایط صدور 25 مجوز را اعلام نمی کنند. به عنوان مثال وزارت کشور در مورد پیشخوان، آموزش و پرورش در مورد تاسیس مهدکودک، وزارت علوم، برخی مجوزها هنوز تایید نشده، سازمان برنامه و بودجه و موارد دیگر هنوز ضوابط صدور مجوز را اعلام نکرده اند. .

دیدگاهتان را بنویسید