ضرر قطعی اینترنت برای برگزاری آزمون سراسری چقدر است؟

ضرر قطعی اینترنت برای برگزاری آزمون سراسری چقدر است؟

این افسر مسئول در سازمان سنجش از قطعی دو روزه اینترنت برای برگزاری آزمون سراسری خبر داد. رویداد۲۴ در این گزارش نشان داد که قطعی اینترنت چقدر به کشور آسیب می رساند.

لیلا فرهادی: معاون امور امتحانی سازمان سنسه از قصد این سازمان برای قطع اینترنت در سراسر کشور در ایام کنکور سراسری خبر داد. «حسن مروتی» در برنامه صبح بخیر ایران صداوسیما خبر قطع اینترنت در روز کنکور را داد و گفت: انشاءالله در این روز یعنی روز ورودی اینترنت قطع می شود. امتحان.”

وی در پاسخ به این سوال مجری مبنی بر اینکه چرا قبل از امتحان اینترنت قطع نشد، گفت: ما پارسال اینترنت را قطع کردیم. در این مورد، نقطه شکست کار نمی کند. پارسال جاهایی برش نقطه ای بود و از آنتن های دیگر آنتن گرفتند.

مروتی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌توانند از اپراتور دیگری اینترنت دریافت کنند، گفت: «پوشش اینترنت در مکان‌های مختلف از طریق آنتن‌های مختلف انجام می‌شود. اگر آنتن خاموش باشد، خط از آنتنی که کمی دورتر است گرفته می شود.

پیشنهاد قطع اینترنت در کنکور به قدری عجیب است که مجری برنامه صبح بخیر ایران با پیشنهاد اینکه در این دو روز اینترنت را به طور کامل قطع نکنید، به دنبال پاسخی منطقی برای قطع است. اینترنت. مروتی با تاکید بر اینکه اینترنت به طور کامل مختل می شود، گفت: در نظر داریم اینترنت سراسر کشور را به طور کامل مختل کنیم.

وی در پاسخ به اینکه این روش چندان منطقی نیست و به هر حال تعطیلی سراسری باعث آسیب و اختلال در سایر موارد می شود، گفت: این موضوع چند ساعت ارزش دارد چرا که سرنوشت افرادی که در محل حضور دارند، می باشد. امتحان، در این ساعات تصمیم گیری می شود. »

علیرضا کریمیان، مدیر روابط عمومی سازمان سانس در پاسخ به سوال رویداد۲۴ درباره جزییات این تصمیم عجیب، از برگزاری نشست خبری در روز شنبه خبر داد و گفت روز شنبه توضیحاتی ارائه می شود. البته محمدعلی ذوالفقل، وزیر علوم، درباره قطعی اینترنت گفت: «این اینترنت فقط در محله‌هایی که کنکور برگزار می‌شود قطع می‌شود نه کل کشور.» با تجربه موجود تصمیم‌های عجیب در اسلام جمهوری، به نظر می رسد که مشکل در چندین محله گسترده است و بدتر از آن در راه است، و داستان همان است که دیده بان گزارش کرده است.

قیمت تعیین شده برای دسترسی همه شهروندان به دلیل یک کنکور!

خاموشی سراسری در کنکور سراسری به این معناست که در آن بازه زمانی دسترسی همه شهروندان به اینترنت قطع می شود و در صورت اجرای این طرح زمینه برای خاموشی سراسری موارد مشابه فراهم می شود. کنکور سال 1401 جنجال زیادی به پا کرد. از همان روز اول آزمون 1401 سوال در کانال های تلگرامی قرار گرفت که حتی رئیس سازمان سنجش نیز با اذعان به سهل انگاری کنترل در روز آزمون گفت: ساعت 12:30 تصویری از صفحه ای از نوت بوک. ارسال سوالات گروه ریاضی ساعت 9 صبح و سوالات گروه آزمایشی حوالی ساعت 10 از جنبه های جدی کنکور 1401 بود و از سوی دیگر سازمان سنجش در اقدامی عجیب دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی شماره دو را در سایت خود بارگذاری کرد. قبل از پایان امتحان در گروه آزمایشی.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش با پذیرش انتشار سوالات گروه آزمایشی ریاضی و علوم تجربی در فضای مجازی گفت: در روز آزمون گروه علوم ریاضی به کمک دستگاه تشخیص در جلسه آزمون 70 مورد تخلف مشاهده شد و بیش از 450 داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی تخلف کردند و دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی شناسایی و برای آنها پرونده مقدماتی آغاز شد.

تیرماه سال جاری رئیس قاضی استان آذربایجان غربی از کشف باندهای تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری در دو شهرستان آن استان خبر داد. بر اساس گزارش این نهاد قضایی، این باندها برای تقلب در کنکور سراسری 1401 سازماندهی شده بودند که ضمن عقد قرارداد با داوطلبان کنکور و تجهیز داوطلبان به تجهیزات فنی و استخدام افراد به عنوان اپراتورهای کلیدی، اقدام به معرفی افراد فاقد صلاحیت کردند. در دانشگاه ها مناطق مردمی را که با این اقدام قضایی و اطلاعاتی دستگیر شدند در اختیار کشور قرار دهند. همزمان کیومرت عزیزی، فرمانده انتظامی شرق تهران نیز با انتشار خبری مشابه گفت: فردی شناسایی شد که سوالات آزمون سراسری را با مدارک جعلی در شبکه اجتماعی به فروش می رساند.

بعد از این بی توجهی سازمان سنجش در حفظ و دفاع از سوالات کنکور سراسری، راه حلی که به این سازمان رسید پاک کردن صورت مشکل یعنی قطع اینترنت کل کشور است. . این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بر اساس گزارش وب سایت نت بلاکز که وضعیت اینترنت در جهان را رصد می کند، قطعی اینترنت در ایران خسارت اقتصادی یک و نیم میلیون دلاری در ساعت به کشور وارد می کند که معادل 60 است. میلیارد تومان به نرخ روز دلار .

قطع اینترنت برای امتحان

کنکور سراسری سه ساعت، کنکور کارشناسی ارشد سه تا چهار ساعت، کنکور دکتری سه تا چهار ساعت و کنکور سه ساعت طول می کشد. اگر آزمون استخدامی فراگیر را به آن لیست اضافه کنیم، هر سال سه ساعت به آن لیست اضافه می شود. با فرض خارج شدن کنکور از شمول این قاعده، شهروندان فقط با این کنکور و سراسری سالانه به طور رسمی بین 15 تا 17 ساعت قطعی اینترنت را تجربه خواهند کرد. با این حساب سالانه بین 31 تا 33 ساعت قطعی اینترنت در سراسر کشور خواهیم داشت که NetBlocks تخمین می زند که 46.5 تا 49.5 میلیون دلار خسارت اقتصادی به کشور وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید