ضرر مالی یوونتوس به خاطر رونالدو

آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس در نشست سهامداران یوونتوس گزارش مالی سال گذشته بانوی سالخورده را ارائه کرد و درباره سه فصل حضور کریستیانو رونالدو در تورین توضیح داد.

آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس، گزارش مالی سال گذشته بانوی سالخورده را در جلسه سهامداران یوونتوس ارائه کرد و درباره سه فصل حضور کریستیانو رونالدو در تورین توضیح داد.

آنیلی با اعلام اینکه یوونتوس در سال گذشته 210 میلیون یورو ضرر کرده است، گفت: ما گزارش مالی سالانه خود را با ضرر 210 میلیون یورو تایید می کنیم و در اینجا باید توضیح دهم که چرا این اتفاق افتاد. باشگاه می خواهد بودجه خود را 400 میلیون یورو افزایش دهد و در عین حال ماموریت اعضای هیئت مدیره را تمدید کند. برای درک ضررهای تحمیلی، باید چارچوب کلان اقتصادی که یوونتوس در آن حرکت می کند، در نظر گرفت. برخلاف همه شایعات، اقتصاد یوونتوس کاملا سالم است. ما از می 2020 تا پایان فصل گذشته در داخل خانه بازی کردیم. همه راه های کسب درآمد مسدود شد و این به یک بحران سیاسی و صنعتی منجر شد. به همین دلیل ما به دنبال اجرای پروژه سوپرلیگ هستیم و منتظر تصمیم دادگاه اروپا در مورد نقش یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپا هستیم.

رئیس باشگاه یوونتوس افزود: سوپرلیگ پروژه ای بود که 12 باشگاه برای حضور در آن اعلام آمادگی کردند. باشگاه‌هایی که فوتبال را پذیرفته‌اند در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند و مدل ریسک‌گریزی را حفظ می‌کنند، مدلی که در آن رقابت بی‌معنی است و فقط کسب درآمد مهم است. اما من نمی خواهم تسلیم شوم. من دیروز تسلیم نشدم و فردا هم تسلیم نخواهم شد. سیستم فعلی مدیریت فوتبال نیاز به تغییر دارد و یوونتوس می‌خواهد بخشی از این تغییر باشد، اما فقط از طریق گفتگو و تعامل سازنده با همه. با توجه به عواقب فوران تاج، امکان ارزیابی خسارت وجود داشت. “پس یوونتوس باید چه کار کند؟”

آنیلی در پایان 3 سال حضور کریستیانو رونالدو گفت: حضور او در تیم ما مایه غرور و خوشحالی بود و اگر به کارهایی که او در زمین برای تیم انجام داد فکر کنیم، نمی توانیم این کار را فقط به صورت نمادین انجام دهیم. در یوونتوس ما از او برای حضورش در تیم ما تشکر می کنیم. تنها حسرت من زمانی که رونالدو در تیم ما بود این بود که مجبور شدیم یک سال و نیم داخل خانه بازی کنیم. موراتا حق دارد که پوشیدن پیراهن یوونتوس یک مسئولیت است. من مسئول این باشگاه هستم و این باشگاه بزرگتر از هر بازیکنی است که افتخار حضور در آن را داشته است.”

دیدگاهتان را بنویسید