ضرر 500 میلیون دلاری در دولت دوازدهم به بهانه بنزین فروشی!

ساعت: 19:40
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786192

شرکت دولتی دوازدهم پالایش و پخش نفت با رانت اقتصادی 500 میلیون دلار از بیت المال به مردی 37 ساله به بهانه فروش بنزین واریز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تابناک نوشت: شرکت پالایش و پخش نفت دولت دوازدهم با رانت اقتصادی 500 میلیون دلار از بیت المال به بهانه فروش بنزین به جیب مردی 37 ساله واریز کرد.

م. ز. که سال گذشته به جرم اختلاس 8 هزار میلیارد تن فولاد زندانی بود اما از زندان آزاد شد و مجدداً با همراهی فراکسیون ویژه در دولت دوازدهم با یک شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی قرارداد 500 میلیون دلاری امضا کرد. به بهانه فروش محموله های بنزین.

این مرد 37 ساله که به نام سه شرکت خصوصی خود یعنی شرکت توسعه و بسته بندی دلفین، ستاره تابان کیش و چای کاپیتان نامگذاری شده است، در سال 1376 با فروش عملیات خالی و خودفروشی در شهر، توانسته به بیش از 600 واحد تولیدی بدهکار شود. سامانه نیما به اتهام تخلف از نظام اقتصادی به یک میلیارد درهم زندانی شد.

با تجمع و تحصن برخی تولیدکنندگان و صرافان در مقابل بانک مرکزی و قوه قضائیه، قوه قضاییه در حال رسیدگی به این پرونده است و م. ز با استفاده از مدارک مالباختگان به هشت هزار میلیارد تن محکوم و روانه زندان شد اما این مدت حبس تنها 10 روز به طول انجامید و از زندان آزاد شد.

وی پس از آزادی از زندان به بهانه دور زدن تحریم ها با حمایت جناح ویژه دولت روحانی به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی رفت. وی با استفاده از رانت های دولتی به بهانه فروش 500 میلیون دلار بنزین توانست با این شرکت دولتی مجددا قرارداد ببندد اما پس از صادرات کالا، وجوه حاصل از فروش بنزین به شرکت بازگردانده نشد. شرکت پالایش و پخش.

یک شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی به دلیل عدم استرداد وجه حاصل از فروش بنزین توسط م.ز از وی شکایت کرده و پرونده هم اکنون در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. اما سوال اصلی این است که چگونه نهادهای نظارتی به شرکت پالایش و پخش نفت اجازه داده اند با فردی متهم به کلاهبرداری قرارداد میلیونی امضا کند؟ از طریق کدام رقم دولتی قرارداد میلیونی با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی امضا کرد؟

از سوی دیگر یک لحظه قابل توجه در مورد پرونده م. به همین دلیل است که مسئولان وقت دولت روحانی در این مورد سکوت کرده و تا به امروز از تصرف بیت المال توسط این جریان و دقیقاً این مرد صحبتی نکرده اند. ? با توجه به رویکرد قوه قضائیه در دوره ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی، انتظار می رود هر چه سریعتر اقدامات لازم برای هدایت این پول به خزانه دولت و تعقیب عوامل و افراد انجام شود. درگیر این قضیه

به نظر می رسد با توجه به سکونت والدین این فرد در انگلستان، احتمال برداشت پول بیت المال و تکرار سناریوی شرقی در این مورد وجود دارد. لذا مراجع نظارتی باید در اسرع وقت اقدامات لازم را در این مورد انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید