ضرورت ادامه مبارزه با بازار بیش از حد فروش/ امروز جبهه مقاومت اسرائیل را زمین گیر کرد


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881758

ائمه جمعه لرستان با اشاره به لزوم تداوم مبارزه با گران فروشی در بازار گفت: باید نظارت مستمر در این راستا صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: 30 تیرماه روز حجاب و عفاف و قیام خونین مسجد گوهرشاد است. جامعه مسلمانان با این تصمیم رضاخان مخالفت کردند، مثلاً در مشهد که مردم تجمع کردند و مأموران حریم خصوصی را نقض کردند، وارد مسجد شدند، تعداد زیادی را کشتند و تعدادی را تبعید و شکنجه کردند.

وی افزود: وظیفه ما این است که این فضیلت و کمال اسلامی را بپذیریم و عفاف و حجاب را به عنوان یک آرمان و ارزش اسلامی حفظ کنیم و در ترویج و گسترش آن با جان و دل بکوشیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اهمیت روز عرفه گفت: روزی است که خداوند بندگان خود را به نماز فرا می خواند و سفره لطف و مغفرت الهی در این روز پهن می شود و دعای عرفه امام حسین(ع) را می خوانند. ع) بسیار خوب و قابل قبول است. البته اگر افرادی باشند که مشاغلی دارند که خواندن آن را ندارند، زبان و دلشان یاد خدا می کند و نذر می کنند که در صراط مستقیم خدا حرکت کنند، قطعاً همت آنها موجب رضایت خداوند خواهد بود.

وی به مناسبت کربان بایرام تصریح کرد: این بایرام یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است. در این روز زائران قربانی می کنند و برای کسانی که در حج نیستند مستحب است قربانی کنند تا گوشت قربانی به جامعه هدف برسد و این یاد حضرت ابراهیم (علیه السلام) است که پسری را به قربانگاه برد و هر دو تسلیم شدند. رضای خدا.

امام جمعه خرم آباد گفت: مبارزه با گران فروشی در دستور کار است و جمعی از مردم در حال قدم برداشتن و مبارزه با گران فروشی هستند، فعالیت های خوبی انجام می دهند اما باید مستمر و با برنامه باشد و این مبارزه با گران فروشی از سوی کارخانه ها باشد. . شروع و قیمت مصوب به اطلاع عموم خواهد رسید تا از قیمت این محصول مطلع شوند.

وی افزود: اینکه قیمت درج شده و مردم می توانند آن را تغییر دهند نیاز به اقدام دارد و قیمت کالا باید از طریق رسانه ها و ارتباطات جمعی به اطلاع مردم برسد.

شاهرخی بیان کرد: هر کشوری اصولی دارد که باید از آن مراقبت کند و اگر تئاتر، فیلم یا کتابی خلاف موازین اسلام دید باید جلوی آن را گرفت، بنابراین تهیه غذای سالم فرهنگی و جلوگیری از غذای فرهنگی ناسالم مبنای کار است. که باید مورد توجه قرار گیرد.بودن

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: باید با نگرش ها و رفتارهای خلاف هنجار مخالفت کرد، نهادهای فرهنگی و دینی و دانشگاه ها باید در تغییر این نگرش ها مشارکت داشته باشند و دستگاه های مقننه و اجرایی در سطح کلان نیز در تغییر این رفتار مشارکت داشته باشند. موظفیم در این برهه که دشمنان با شبکه‌های مختلف در فضای مجازی و ماهواره‌ها فساد را ترویج می‌کنند، مبانی ارزش‌های دینی و خانوادگی را سست می‌کنند و دست به اقدامات تجاوزکارانه می‌زنند، در مقابل این تهاجم قاطع باشند. و هم اقدامات پیشگیرانه و هم تهاجمی مخرب.

وی بیان کرد: قدردان جمعی از بانوان لرستانی هستیم که با تجمع خود حجاب و عفاف را در پیش گرفتند و نشان دادند که این دو امر مهم در این استان و شهر و کشور ما زنده و ارزشمند است و در سایر محلات نیز فراهم شده است. 4- ایجاد تمهیدات برای برگزاری اینگونه گردهمایی ها.

شاهروحی تصریح کرد: حجاب و عفاف از ارکان اصلی دین است، باید به آنها احترام گذاشت و زنان مشارکت داشته باشند و افرادی که در فضای مجازی فعال هستند و همه چیز را به نمایش می گذارند بهتر است این گونه چیزها را نشان دهند و به فضای حق بپیوندند. هم حجاب و هم عفاف باید مورد توجه عموم مردم باشد و همان فضای ارزشی حاکم بر سلام فرمانده نیز در این زمینه اتفاق بیفتد.

امام جمعه خرم آباد افزود: غیرت حکم می کند که با پوشش کامل و زنده نگه داشتن فضاهای عمومی و فضاهای دانشگاهی با فضیلت حجاب و عفاف خود را از چشمان ناپاک حفظ کنیم.


امروز جبهه مقاومت در اسرائیل فرود آمد

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: رضاخان قصد بی حجابی و الگوبرداری از کشورهای غربی را داشت، اما مردم ایران در مقابل آن ایستادند. وی و در دین مبین اسلام حجابی از خود نشان دادند این امر از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در روز 30 تیرماه مراسم راهپیمایی با حضور بانوان محجبه در بروجرد برگزار می شود.

وی با اشاره به افول اسرائیل افزود: هر چه جبهه مقاومت رشد می کند، اسرائیل روز به روز ضعیف تر می شود، بنابراین امروز در فضای مجازی نیز از جبهه مقاومت شکست خورده است.

امام جمعه بروجار از دستگیری جاسوس انگلیسی به عنوان گردشگر خبر داد و گفت: این مرد با ورود به منطقه ممنوعه نظامی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد. داده نشده

وی با اشاره به اینکه آمریکا در بسیاری از توطئه ها شکست خورده است، تصریح کرد: آمریکا کودتا را در پادگان نوژه همدان طراحی کرد اما نتوانست آن را اجرا کند و هر بار در هر توطئه ای چهره زشت آنها آشکار می شود.

حسینی به قتل های رخ داده در بروجرد اشاره کرد و گفت: باید در این راستا کار فرهنگی کرد چرا که قتل یک عمل زشت است که با آبروی شهر بازی می کند.


اهمیت قربانی کردن در روز کربان بایرام به نیازمندان واقعی

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت گفت: در لحظه مرگ انسان غرق فکر این است که عمر و زمان خود را کجا گذرانده است و برخی از مردم یاد اعمالی که کرده اند می افتند. با چشمان بسته

وی افزود: بهره مندی از عظمت دنیا موجب مسئولیت در آخرت می شود، امید است خداوند متعال چشمان ما را بگشاید و عذاب و آگاهی عنایت فرماید.

امام جمعه بین الملل کوهدشت با اشاره به اهمیت عبادت در روز عرفه گفت: روز خیمه یکی از مهمترین ایام است.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: اگر خیرین در روز عید قربان قربانی می کنند، سعی کنند آن را بین فقرا و نیازمندان واقعی تقسیم کنند.

سبحانی ضمن ابراز تاسف از وضعیت حجاب در کوهدشت گفت: متأسفانه برای برخی از دختران چیزی جز حیا باقی نمانده است، حتی برخی خانواده ها می گویند ما نمی توانیم جلوی رفتار برخی از کودکان را بگیریم.

امام جمعه کوهدشت گفت: مجلس خبرگان رهبری با انتخاب درستی رهبر معظم انقلاب را که شخصیت بزرگی هستند انتخاب کردند و باعث افتخار ما در سراسر جهان شد که اقدام بسیار مثبتی از سوی این نهاد مقدس بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید