ضرورت اصلاح و تغییر سیاست ها در حوزه پزشکی / بررسی مسائل دارویی در کمیته سلامت هفته آینده


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907154

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ضرورت اصلاح و تغییر سیاست ها در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: دارو نیاز حیاتی و اساسی جامعه است و با سایر مقوله ها متفاوت است و باید یک نیاز را به خود اختصاص دهد. مکان خاص. برای دیدن در مورد آن

ملک فضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات موجود در حوزه پزشکی باید سیاست ها اصلاح و تغییر کرد زیرا پزشکی نیاز حیاتی و اساسی جامعه است و با سایر مقوله ها متفاوت است و باید جایگاه ویژه ای به آن داده شود. . برای او.

فاضلی با تاکید بر اینکه تجمع مردم، گروه ها و نهادهای دست اندرکار تهیه و توزیع مواد مخدر در سیستم سلامت نقش آفرینان باید هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: ناهماهنگی های برخی مسئولان دود این کار را به چشم بیماران می رساند که مهم ترین دلیل آن بی نتیجه بودن نظارت است.

وی تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که مواد اولیه دارویی به ارزش 600 میلیون دلار در انتظار ترخیص کالا از گمرک است که متأسفانه برخی مواد اولیه و داروها منقضی می شود و در آینده باید آنها را از بین ببریم که این خود یک فاجعه پزشکی است.

به گفته عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وی به طور جدی در این زمینه مطالبه گری می کند وزارت بهداشت وی به عنوان متولی نظام سلامت باید به کار گروهی توجه کند و مجموعه عوامل جدی مانع عرضه دارو و بهداشت و درمان را حذف کند و به دغدغه های مردم پاسخ دهد.

معاون کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مشکل اصلی است کمبود دارو و بیماران سرگردان این موضوع باید حل شود، گفت: هفته آینده کمیته بهداشت و درمان مشکل دارو، دلایل کمبود دارو و سرم در کشور را پیگیری می کند، زیرا این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید