مسائل مربوط به پیشگیری از بحران در شرایط عادی بررسی شود/ضرورت تسریع در جبران خسارت وارده به مردم


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886777

امام جمعه یزد گفت: بررسی شرایط و راه های پیشگیری و کنترل بحران در شرایط عادی حائز اهمیت است تا بتوان از آنها در شرایط بحرانی مانند سیل اخیر برای جلوگیری از وقوع سایر بحران ها استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری با حضور در مرکز کنترل و واکنش بحران شهرداری یزد و بررسی وضعیت سیل و بازسازی، اظهار داشت: امید است با در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای انتقال آب جمع آوری شده ناشی از سیل و بارندگی در مناطق مورد نظر، اقدام شود. مصلحت است که آسایش را در اسرع وقت به زندگی مردم بازگردانیم.

وی افزود: بررسی شرایط و راه های پیشگیری و کنترل بحران در شرایط عادی حائز اهمیت است تا بتوان از آنها در شرایط بحرانی مانند سیل اخیر برای جلوگیری از وقوع سایر بحران ها استفاده کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به نقش مردم در مواقع بحران تصریح کرد: مردم در مواقع بحران باید صبور باشند و آرامش خود را در مواقع بحران حفظ کنند تا بتوانند به محیط اطراف خود رسیدگی کنند.

آیت الله ناصری اصلاح نقشه فاضلاب شهری و طراحی مسیرهای عبور آب از سطح شهر را ضروری دانست و تصریح کرد: باید مسیرهایی برای عبور آب از شهر وجود داشته باشد تا در این شرایط آب به نقطه مطلوب برسد. از طریق مسیرهای موجود از جمع آوری در شهر خودداری کنید.

وی افزود: با در نظر گرفتن تجربه سیل در اردیبهشت ماه و شکستن سدها در آن زمان و دانستن نقاط ضعف استان در این زمینه، در تجربه سیل روزهای اخیر شاهد بهبود عملکرد سیل بوده ایم. سدها و سدها نسبت به اردیبهشت ماه و این خود نشان می دهد که اگر در طول سال به نقاط ضعف و قوت استان در زمینه زیرساخت های شهری و مدیریت بحران نگاه شود و اقداماتی در جهت بهبود آن انجام شود قطعا شاهد اتفاقات ناگوار بیشتری در این استان نخواهیم بود. آینده در شرایط بحرانی

امام جمعه یزد تصریح کرد: امیدواریم در آینده با بهبود زیرساخت های استان بتوان از آب ناشی از سیل برای بهسازی و احیای قنات ها بهتر استفاده کرد.

آیت الله ناصری بر اهمیت صبر در مواقع بحرانی تاکید کرد و تصریح کرد: زمانی که حادثه ای رخ می دهد به سرعت خسارت وارد می کند اما ساخت و ترمیم این آسیب زمان زیادی می برد، لذا از مردم می خواهیم صبر داشته باشند. در این ایام صبور باشید و آرامش خود را حفظ کنید و با مسئولین همکاری داشته باشید و از مسئولین تقاضا دارم در اسرع وقت نسبت به جبران خسارات وارده به اموال و جان مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید