ضرورت بازتوانی بخش سلامت و تغییر فرهنگ در حفظ سلامت استان یزد


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900443

نیکوکار معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بحث توانبخشی در حوزه سلامت یکی از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ سازی در حوزه حفظ سلامتی تغییر کند. استان باید هر چه زودتر آغاز شود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حبیب نیکوکار پیش از ظهر امروز در نشست اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت ایجاد واحد پیوند مغز استخوان در یزد اظهار داشت: راه اندازی واحد پیوند مغز استخوان در بیمارستان شهید صدوقی در راستای این نیاز است. بخش در یزد شد.

وی افزود: مرکز تحقیقات باروری و درمان ناباروری یزد به عنوان مرکز درمان ناباروری در ایران به طور همزمان گام های مهم و بزرگی در زمینه آموزش، پژوهش و درمان برای کمک به درمان ناباروری و رفع مشکلات ناباروری برداشته است.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر اهمیت و فوریت وجود بیمارستان در شهرهای کم جمعیت تاکید کرد و گفت: در شهرستان مروست تلاش برای ایجاد بیمارستان شد اما بیمارستان به تنهایی کافی نیست و کار بیشتر است بیمارستان حضرت زینب(س) با 150 تخت در شهرستان اشکذر افتتاح شد.

وی گفت: با توجه به افزایش بیماران دیالیزی در استان نیاز به واحد دیالیز در بیمارستان های مختلف استان به ویژه شهرک مروست احساس می شود.

نیکوکار ادامه داد: بحث توانبخشی در حوزه سلامت یکی از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ سازی در حوزه حفظ سلامت استان باید هر چه سریعتر آغاز شود. . “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید