مسیر توسعه و فرهنگ سرمایه گذاری در استان یزد نیازمند تغییر است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا فلاحتی رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

فلاحتی با بیان اینکه استان یزد از یک سو با کمبود نیروی کار ساده و از سوی دیگر با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه است، افزود: آنها خطوط تولید خود را دارند اما توان تامین نیروی کار را ندارند.

وی با اشاره به اینکه حضور افراد غیر بومی با فرهنگ های مختلف در استان آسیب های اجتماعی را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های زندگی و به ویژه تامین مسکن در شهرهای صنعتی استان باعث شده تا نیروهای بومی بیکار در سایر شهرها نتوانند. برای آنها جذاب است.

این مقام استانی ادامه داد: واحدهای تولیدی باید در درجه اول جذابیت کارگران بومی سایر شهرهای استان را فراهم کنند تا آنها را به مهاجرت به کار تشویق کنند تا ایده اصلی استان در این زمینه حذف شود. “

آمار بیکاری در استان را فارغ التحصیلان تشکیل می دهد

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ترویج فرهنگ کار در بین نسل جوان و فارغ التحصیلان متولیان فرهنگی را برشمرد و گفت: متاسفانه نرخ بیکاری در استان متشکل از دانش آموختگان است که یکی از عوامل اصلی کمبود مهارت‌ها. «به اندازه کافی و علاقه به نشستن پشت میز کافی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بخش تعاون در استان یزد اشاره کرد و افزود: کمبود نیروی کار در بخش های تعاون، کار و مراقبت اجتماعی باعث شده در سال های اخیر نظارت دقیق و مستمر بر تعاونی ها صورت گیرد و در حال حاضر چندین تعاونی با مشکل مواجه شده اند. روستا برای اعضای خود

فلاحتی عدم آگاهی از قوانین حوزه تعاون و پایین بودن کیفیت آموزش در این حوزه را از جمله مواردی دانست که باعث بروز مشکلات مشابه شده است و خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش تعاونی نیز با همکاری اداره کل برنامه ریزی های خوبی انجام دادیم. اتاق تعاون

نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: استان باید در جهت صدور مجوز برای واحدهای تولیدی گام بردارد که باید نیروی کار تحصیلکرده را به کار گیرند.

مشاغل ایجاد شده در یزد با الگوی رفتاری و آموزشی ما در استان همخوانی ندارد

وی گفت: مشاغل ایجاد شده در یزد با الگوی رفتاری و آموزشی ما در استان همخوانی ندارد و افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند نیاز کاری متناسب با رشته خود ندارند.

جوکار ادامه داد: سرمایه گذاری انجام شده در استان جنبه سخت افزاری دارد و بیشتر از نیروی ساده و فیزیکی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه باید به سمت ایجاد صنایع فناوری محور حرکت کنیم که هم پاسخگوی نیاز جامعه باشد و هم دانشگاهیان را استخدام کند، افزود: باید نقشه راهی برای توسعه استان ترسیم کنیم که متناسب با چارچوب های ناممکنی باشد که بر آن مسلط هستیم. بر اساس آن تصمیم گیری کنند.

فرهنگ سرمایه گذاری در استان یزد باید تغییر کند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر توسعه استان یزد باید تغییر کند، گفت: فرهنگ سرمایه گذاری در استان باید تغییر کند و اگر سرمایه گذار معتقد باشد سرمایه گذاری در صنعت برای آن مفید است. وی در این بخش سرمایه گذاری می کند و این اعتماد باید توسط مسئولان استانی اعمال شود که نیازمند کار کارشناسی، دقیق و علمی از سوی دستگاه های مسئول هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید